شناسهٔ خبر: 67391965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

خنداب استان مرکزی میزبان پنجمین جشنواره آلبالو و گیلاس

منیرالسادات جان بزرگی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب گفت: پنجمین دوره جشنواره آلبالو و گیلاس ۱۱ تا ۱۴ تیر ماه در روستای اناج این شهرستان برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش‌میراث آریا، محمدعلی میرزایی روز ششم تیرماه ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری جشنواره آلبالو در روستای اناج گفت: پنجمین دوره جشنواره آلبالو و گیلاس فرآورده‌های آن، با همکاری فرمانداری و بخشداری، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دهیاری روستای اناج از ۱۱ تا ۱۴ تیرماه سال جاری در اقامتگاه بوم‌گردی کیخسرو برگزار خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب بابیان این‌که خودباوری روستاییان، توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، برندسازی محصولات روستایی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: روستای اناج از روستاهای گردشگری استان است که برداشت آلبالو، گیلاس و هلو در آن رونق فراوان دارد.

میرزایی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته جشنواره‌های متعددی در این بخش برگزار شده که با استقبال خوب مردم روبرو شده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده جشنواره‌ امسال  نیز به‌منظور تقویت صنعت گردشگری و کشاورزی منطقه با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

او گفت: جشنواره آلبالو فرصتی است تا ضمن معرفی توانمندی‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه ارزش‌های غذایی آن نیز برای مردم و گردشگران تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما