شناسهٔ خبر: 67389702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد عملکرد3 ماهه نخست سال جاری بندرامیرآباد را تشریح کرد:

سهم 56 درصدي تخليه و بارگيري بندر اميرآباد در بين بنادر شمال کشور

صاحب‌خبر -
سهم 56 درصدي تخليه و بارگيري بندر اميرآباد در بين بنادر شمال کشور

خبرگزاری آریا- مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با اشاره به رشد 34 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سه ماهه نخست سال جاری بندرامیرآباد نسبت به مدت مشابه سال قبل ، از سهم 56 درصدی عملیات بندرامیرآباد در بین بنادر تجاری شمال کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادرساری ؛ محمدعلی موسی پور گرجی در تشریح عملکرد 3 ماهه این بندر گفت : میزان تخلیه و بارگیری کالا در 3 ماهه نخست سال جاری با رشد 34 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و 469 هزار و 37 تن رسیده ، که سهم 56 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در میان بنادر تجاری شمال کشور ، ارمغان این رشد بوده است.

مدیرکل بندرامیرآباد با بیان اینکه میزان صادرات کالا در سه ماهه نخست امسال با رشد 48 درصدی به 419 هزار و 671 تن رسیده است افزود ، عمده ترین کالاهای صادراتی از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS را  فلزات ، مواد معدنی و انواع مصالح ساختمانی تشکیل می دهد.

مدیرکل بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر با تأکید بر اینکه بندرامیرآباد از ظرفیت ها و امکانات مناسبی جهت تبدیل شدن به قطب صادرات ، واردات و ترانزیت کالاها در منطقه برخوردار است ، میزان تردد کامیونها به بندر جهت جابجایی کالا را 64 هزار و 531 دستگاه اعلام کرد که در مقاسیه با همین مدت در سال قبل رشد 34 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به موقعیت بندرامیرآباد بعنوان اولین بندر نسل سوم کشور و اراضی وسیع پشتیبانی گفت: با توجه به طرح جامع بندری و زون بندی این اراضی جهت سرمایه گذاری های مختلف با رعایت الزامات زیست محیطی ، ظرفیت خوبی جهت دپو و انبارش کالاها در زون عملیاتی و صنعتی ایجاد شده و در سه ماهه نخست امسال 1 میلیون و 24 هزار و 796 تن کالا به این بندر وارد شده که در زمینه واردات هم شاهد رشد 35 درصدی می باشیم.

موسی پور در پایان با اشاره به اینکه حمل ریلی می تواند به میزان قابل توجهی سرعت انتقال کالاها را از این بندر به اقصی نقاط کشور میسر سازد ، از دستگاه های ذیربط خواست با توجه و نگاه ویژه به حمل و نقل ریلی و تقویت زیر ساخت ها و تسهیل در تعرفه و صرفه و صلاح هزینه ها می توان تجار و صاحبان کالا را به این نوع حمل و نقل ترغیب نمود که ماحصل آن کاهش ترافیک جاده ای و به تبع آن کاهش تصادفات و همچنین کاهش مصرف سوخت های فسیلی را به همراه خواهد داشت.

 

نظر شما