شناسهٔ خبر: 67388505 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مشکل چمن ورزشگاه تختی قارچ است که در کمتر از یک ماه حل می‌شود

محمدعلی صبور، پیمانکار چمن ورزشگاه تختی، با اشاره به پیشرفت 95 درصدی عملیات زیربنایی چمن این استادیوم، از رفع مشکل قارچ در زمین چمن طی کمتر از یک ماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیمانکار ورزشگاه تختی مهم‌ترین مشکل زمین چمن این استادیوم را عنوان کرد.

به گزارش فارس، محمد علی صبور درمورد آخرین وضعیت چمن ورزشگاه تختی، اظهار داشت: کار خیلی زیادی انجام شده و چمن مانند گذشته کیفیت بدی ندارد. کلی سیستم زهکشی، تاسیسات، گرمایش از کف، و مشکلات تامین آب به کل حل شده است. ۹۵ درصد زیرساخت‌های مربوط به چمن انجام شده. تنها مشکل ما خود چمن است که ایرادی طبیعی دارد که کمتر از یک ماه دیگر، با مساعدت به ما کل مشکل چمن حل می‌شود.

وی افزود: این چمن آلوده به قارچ است و از کف سطح زمین، برنامه ریخته و صحبت کرده‌ایم تا کمتر از یک ماه دیگر چمن کامل و یکدستی را در اختیار بگیریم.

پیمانکار چمن استادیوم تختی درخصوص اینکه آیا این مشکل مانند ایراد ورزشگاه آزادی است، توضیح داد: بله‌. یک بحث عادی هم است زیرا قارچ به عنوان یک گیاه زنده، همه جا هست‌. کار فن گیاه پزشکی هم  حل کردن این مشکل است.

صبور درپاسخ به این سوال که آیا این استادیوم مشکل آبیاری ندارد، توضیح داد: درمورد آبیاری خیر اما ایراد فنی را حل می‌کنیم. برای تامین آب مشکلی نداریم.

وی درمورد بودجه مورد نیاز برای رفع مشکل چمن، تصریح کرد: این سوال خیلی کلی است. هر مرحله از کار برنامه خاصی است که بودجه خاصی را نیاز دارد. کاشت چمن و نگهداری آن همراه با  مشکلات مربوطه، هزینه خودش را دارد.  ممکن است بیماری‌های خاصی مثل قارچ، باکتری و ... هم هزینه مشخصی دارد. عدد روتین را برای رسیدگی سالیانه به چمن تعیین می‌کنند و هرموردی هم پیش بیاید، برآورد هزینه می‌شود.

پیمانکار چمن ورزشگاه تختی در پاسخ به اینکه آیا این چمن قابلیت برگزاری ۲ بازی در طول هفته را دارد، عنوان کرد: روی هر چمنی ۲ بازی در هفته برگزار شود، تحت فشار قرار می‌گیرد. استاندارد این است یک بازی برگزار کنید و ۱۰ روز به چمن استراحت بدهید که هیچ وقت نمی‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

صبور درپاسخ به این سوال که چرا در ورزشگاه‌های ایران از بانک چمن استفاده نمی‌شود تا در صورت ایجاد مشکل برای چمن اصلی، از چمن این بانک استفاده شود، گفت: ورزشگاه تختی بانک چمن دارد که پشت استادیوم است. به هر ۲ هم به یک شکل نگاه می‌شود. تنها تفاوت این است که چمن بانک را به صورت قالبی برداشت می‌کنیم اما در زمین اصلی به این آفر نیازی نداریم.

وی درمورد چاله‌های موجود در چمن قدیمی ورزشگاه تختی که منجر به مصدومیت بازیکنان می‌شد، توضیح داد: اگر منظورتان این است که در حال حاضر هم چاله وجود دارد با رفع شدن قارچ، این مشکل حل می‌شود. قارچ اجازه نمی‌دهد گیاه بخزد و خود را پر کند. بلافاصله پس از برطرف شدن قارچ و تبعاتش، جریان پر کردن را راه می‌اندازیم تا رشد تکمیل‌تر شود. گیر بزرگی برای یک ماه بعد نداریم.

پیمانکار مجموعه تختی درمورد نوع چمن مورد استفاده در این مجموعه، توضیح داد: تمام چمن‌ها یک تعریفی دارند. چمن ورزشی هم قابلیت فشرده شدن و تحریک رشد پس از فشرده شدن را دارد. عجیب هم نیست. هرچمنی بکارید، نسبت به شرایط آن محل رقابتی درمورد ارقامش ساخته می‌شود که به مرور به تعادل می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما