شناسهٔ خبر: 67387020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مونولوگ| اسرائیل در محاصره تصمیمات دشوار است

کارشناس لبنانی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها خود را در محاصره تصمیمات دشوار می‌بینند تاکید کرد: انتخاب هریک از گزینه‌های روی میز برای آنها سخت است؛ چراکه پس از شکست در نبرد غزه، ناکامی در جبهه شمالی دشوارتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به  گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، دکتر «حسن حجازی» کارشناس مسائل بین الملل از لبنان در ویدئویی تحلیلی برای خبرگزاری تسنیم درخصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی درباره حمله به جنوب لبنان اظهار داشت: مواضع رژیم صهیونیستی نشان دهنده تمایل به تشدید تنش در منطقه است اما  برخی مواضع دیگر حاکی از تمایل جدی اسرائیل به ثبات و ارسال پیام‌هایی به نیروهای مقاومت است.

 

.

 

وی افزود: اسرائیل آمادگی پذیرش شرایط کنونی و تشدید هرچه بیشتر تنش ها به این شکل را ندارد. درحقیقت تشدید بیشتر تنش ها، جبهه داخلی اسرائیل را تحت تاثیر قرار می دهد و ناتوانی نیروهای اشغالگر را بیش از پیش دربرابر حامیان‌اش اثبات می‌کند.

حسن حجازی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مجبور است برخورد شدیدتری داشته باشد، تصریح کرد: اسرائیل با پرتاب موشک های خود سعی می‌کند نشان دهد که آمادگی های لازم برای گسترش درگیری و ورود به نبرد فراگیر را دارد. اما این موضوع در راستای تلاش برای تحت فشار قرار دادن مقاومت برای پذیرش برخی شرایط در مذاکرات است.

وی گفت: مقاومت به این موضوع واقف است و این پیام‌ها را دریافت می‌کند. اما در مقابل پیام مقاومت این است که آمادگی، توانایی و امکانات پاسخ متقابل به اسرائیل با همان شدت و حدت عملیات های این رژیم اشغالگر را دارد.

این کارشناس لبنانی با اشاره اینکه اکثریت صهیونیست‌ها معتقدند که رژیم اشغالگر حل و فصل سیاسی بحران را ترجیح می‌دهد، اظهار داشت: تشدید تنش ها و گسترش وسعت مبارزات، سایر مناطق و عمق سرزمین های اسرائیلی را نیز درگیر خواهد کرد و خسارات زیادی برای صهیونیست ها به همراه خواهد داشت.

وی ابراز داشت: اشغالگران از قابلیت‌های موشکی و توانمندی‌های مقاومت مانند پهپادها و سایر قابلیت‌های نفوذ به سیستم های شناسایی، پدافند هوایی و غیره که در مبارزات کنونی نیز پدیدار شد، آگاه هستند. آنها می دانند که مقاومت قادر است به تأسیسات و مواضع استراتژیک رژیم صهیونیستی ضربه بزند. صهیونیست ها معتقدند که این جنگ برای اسرائیل تاثیرات مخربی خواهد داشت و این موضوع به جدیت اقدامات نظامی و ثمربخشی آن نیز بستگی دارد.

حزب‌ الله لبنان , لبنان , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) ,

حسن حجازی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با انتخاب‌های دشواری مواجه است، گفت: انتخاب هریک از گزینه های روی میز برای آنها سخت است و صهیونیست ها اکنون خود را در محاصره می‌بیند. رژیم صهیونیستی می‌داند که پس از شکست در نبردی که در نوار غزه انجام داد، ناکامی در جبهه شمالی پرسرو صدا تر خواهد بود.

وی در پایان نتیجه گیری کرد که ملاحظات زیادی وجود دارد که رژیم اشغالگر را وادار می‌کند تا گزینه های روی میز را عمیق‌تر بررسی کند و با توجه به بهای سنگینی که خواهد پرداخت، جرات انتخاب گزینه‌های تشدید تنش در منطقه را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

نظر شما