شناسهٔ خبر: 67386548 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

شیعه برای غدیر و غدیر همه چیز شیعه است/ غدیر رمز پایداری و استقامت

حوزه/ به مناسبت عید سعید غدیر خم و ایام ولایت امیرمؤمنان علی(ع) پیامی از مرجع فقید آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (قدس سره) تقدیم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره سالهای گذشته در پیامی که برای برگزار کنندگان همایش غدیر ارسال کرده بودند، ضمن تاکید بر ضروری بودن این همایش ها و جشن ها برای شناساندن غدیر و تبلیغ و نشر رسالت غدیر، استمرار غدیر را در ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف دانستند.

بسمه تعالی

سلام بر شما مردم متدین و ولایی

درود و تحیت بر شما غدیریان و برگزارکنندگان جشن‌های بزرگ غدیر و خادمان و چاکران بااخلاص خورشید عالم تاب ولایت و امامت حضرت مولی ‌الموحّدین امیرالمومنین علیه ‌افضل صلوات المصلّین.

الْـحَمْدُ للهُ الّذی جَعَلَ إِکمَالَ دِینِهِ وَ إِتْمَامَ نِعْمَتِهِ بِولایهِ مَوْلَینَا أَمِیرِ الْـمُومِنینَ وَ الْأَئِمَّهِ الْمـَعْصُومِین علیهم السلام

غدیر رمز پایداری و استقامت

حقیقت این است که شیعه برای غدیر و غدیر همه چیز شیعه است. شیعه با غدیر معنا پیدا می‌کند و با غدیر هویت خود را می‌یابد و هویت شیعه غدیری است.

غدیر رمز پایداری و استقامت آزادمردان جهان در مقابل حکومت‌های طاغوتی و مستکبرین است.

برکه‌ جوشان غدیر است که تشنگان حقیقت و عدالت را در طول تاریخ سیراب می‌کند و درخت تنومند خداپرستی، توحید، نبوّت و معاد را آبیاری می‌نماید.

آن‌که از چشمه‌ زلال غدیر نوش‌ جان گرفت حیات جاودانی یافت و زندگی برایش معنا پیدا کرد و آن‌ که قطره‌ای از غدیر و برکه‌ بابرکت او نوشید به حوض کوثر نبوی اتّصال پیدا کرد که: «لَا ظَمَأَ بَعْدَه أَبَداً».

غدیریان که کاسه‌ زلال این برکه را سرکشیدند مست ولای جام علوی گشتند و هر آنچه داشتند در این راه فدا نمودند.

استمرار غدیر در ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

صفحه‌ غدیر هنوز پایان نیافته است و تا ظهور موفور السرور آخرین خورشید از سلاله غدیر ادامه دارد و عاشقان غدیر، منتظر جان‌فشانی در رکاب فرزند غدیر می‌باشند.

غدیر صراطی است که رهپویان حقیقت باید از آن عبور کنند و گمشدگان در وادی خوف، خطر، تاریکی و ضلالت، راه خود را به آن مقصد به اتمام برسانند.

آری، غدیر روز میثاق و روز بیعت مجدد با مولای انسانیت و با یگانه ‌امام دادگستر و مظلوم جهان بشریت است.

عجز از وصف غدیر

چه بگوییم درباره‌ غدیر که هرچه بگوییم و هزاران کتاب در وصف آن نوشته شود، هنوز هم چیزی گفته نشده و عقول و افکار انسان‌ها عاجز و ناتوان از آن می‌باشند، ولی خودمان را دلخوش می‌کنیم که با برگزاری جشن‌ها، همایش‌ها و سرودن اشعار در مدح آن امام همام مقداری ولو اندک از این دِین بزرگ را ادا کنیم که امام رضا علیه السلام فرمودند:

«غدیر روز شادی و روز لبخند زدن بر شیعیان و روز نشاط و سرور است».

مسئلت توفیق برای خادمان غدیر

خدای بزرگ را به صاحب غدیر می‌خوانیم که همیشه در این خدمت بزرگ موفّق باشید و چراغ جشن‌های پرشکوه دهه‌ مبارکه غدیر را همیشه روشن نگه دارید و تا روز قیامت به نسل‌های آینده برسانید و قلب مقدّس‌ قطب عالم امکان حضرت صاحب العصر و الزمان روحی و ارواح العالمین له الفداء را خشنود نمایید و مشمول دعای آن حضرت باشید.

نظر شما