شناسهٔ خبر: 67385939 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آمادگی صدرصدی آذربایجان‌شرقی برای برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از آمادگی صدرصدی استان برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، تراب محمدی، عصر امروز - چهارشنبه ششم تیر - ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدای هفتم تیر، شهید آیت‌الله بهشتی و یاران باوفایش و تسلیت اربعین شهدای خدمت که ضایعه عظیم و دردناک برای استان و کشور بود، گفت: مطابق اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اگر اتفاقی برای رئیس‌جمهور ازجمله عزل، فوت یا شهادت بیفتد، تا 50 روز باید انتخابات‌ برگزار شود.

وی با اشاره به این‌که مطابق اصل 6 و 7 قانون اساسی‌ نظام جمهوری اسلامی به‌‌وسیله آرای خود مردم‌ اداره خواهد شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب، حدود 45 دوره انتخابات برگزار شده که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متأسفانه با شهادت ریاست محترم جمهور یک سال زودتر اتفاق می‌افتد.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از تشکیل ستادهای انتخاباتی به‌واسطه وزیر کشور و آغاز فرایندهای انتخاباتی طی این مدت خبر داد و گفت: در روزهای پایانی فرایند انتخابات، تمام امکانات اعم‌از صندوق‌ها، دستگاه‌های احراز هویت و تعرفه‌های انتخاباتی فراهم شده است.

محمدی از آمادگی صدرصدی استان برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: شرکت‌ در انتخابات به‌منزله اعتماد به اصل نظام مورد تأکید رهبری است.

وی بیان کرد: انتخابات، بدون کوچک‌ترین محدودیت‌های اجتماعی و آزادی مردم برگزار خواهد شد و مردم نیز برای تعیین سرنوشت احساس تکلیف کرده‌اند تا اقتدار کشور را در راستای تحقق منافع ملی و سیاست‌های خارجی حفظ کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره‌ به برگزاری اربعین شهدای خدمت تا تاریخ 15 تیر گفت: این مراسم، با سخنرانی حضرت آیت‌الله منتظری، رییس دیوان عالی کشور از ساعت 10 تا 12 فردا _ پنج‌شنبه هفتم تیر _ در مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار خواهد شد.

محمدی افزود: مردم شریف استان، عصر فردا از ساعت 5 تا 7 بعدازظهر بر سر مزار شهید آیت‌الله آل‌هاشم در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز و مزار شهید مالک رحمتی در گلزار شهدای مراغه حضور خواهند داشت.

حسن حقیقیان، دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به برقراری 50 حوزه انتخابی در سطح استان گفت: مجموعه‌های فرمانداری و بخشداری‌ها، رؤسای هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به برقراری سه هزار و 133 شعبه فعال انتخابیه در استان گفت: دو هزار و 429 شعبه ثابت و 734 شعبه سیار تعیین شده است.

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی افزود: در حوزه شهری، یک هزار و 589 شعبه ثابت و 35 شعبه سیار و در حوزه روستایی 880 شعبه ثابت و 690 شعبه سیار تعیین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما