شناسهٔ خبر: 67385650 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

برآورد‌ها از فروش اندک بازی‌های AAA مانند Resident Evil 4 روی آیفون و آیپد خبر می‌دهند

صاحب‌خبر -

براساس گزارش‌ها، تلاش‌های اخیر اپل برای عرضه‌ی بازی‌های AAA مانند Resident Evil 4 Remake روی آیفون و آیپد با استقبال خوبی مواجه نشده است.

تحلیل‌های صورت‌گرفته توسط Mobilegamer.biz که بر آمار‌های Appfigures تکیه دارد، نشان می‌دهد علی‌رغم معرفی این عناوین در کنفرانس‌های کلیدی اپل طی سال گذشته، نسخه‌های iOS بازی‌های Resident Evil 4 ،Resident Evil Village ،Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage فروش خوبی نداشته‌اند.

محدودیت اجرای این بازی‌ها تنها روی دستگاه‌های آیفون و آیپد رده بالا، در وهله‌ی اول باعث کاهش حجم مخاطبان بالقوه‌ی این عناوین نسبت به کل کاربران آیفون می‌شود. با در نظر گرفتن این محدودیت، تخمین‌های Appfigures نشان می‌دهد که بازی Assassin’s Creed Mirage علی‌رغم دریافت حدود ۱۲۳ هزار بار دانلود، تنها حدود ۱۳۸ هزار دلار درآمد ناخالص داشته است.

این بازی در ابتدا به صورت رایگان قابل دانلود است و بازیکنان می‌توانند به بخش کوچکی از آن دسترسی داشته باشند. با این حال، برای تجربه‌ی کامل بازی نیاز به پرداخت ۴۹.۹۹ دلار است. این آمار نشان می‌دهد که احتمالا کمتر از ۳۰۰۰ نفر اقدام به خرید نسخه‌ی کامل بازی کرده‌اند. محاسبات مشابه بر اساس تخمین‌های Appfigures حاکی از آن است که حدود ۷۰۰۰ کاربر iOS بازی Resident Evil 4 ، حدود ۵۷۵۰ نفر Resident Evil Village و حدود ۱۰۶۰۰ نفر Death Stranding را خریداری کرده‌اند.

Mobilegamer.biz اشاره می‌کند که این‌ها صرفاً برآورد هستند و شرکت Appmagic، دیگر تحلیلگر بازار، ارقام بالاتری را ارائه داده است، هرچند که همچنان در مقیاس کلی ضعیف به شمار می‌روند. بر اساس تخمین‌های Appmagic، بازی‌های Resident Evil 4 و Village به ترتیب ۱۵۰۰۰ و ۳۴۰۰۰ نسخه روی پلتفرم iOS فروخته‌اند. این آمار برای Assassin’s Creed Mirage حدود ۵۷۵۰ و Death Stranding حدود ۲۳۰۰۰ نسخه بوده است.

آندری زوبوف، مدیر بخش محتوای Appmagic، به Mobilegamer.biz گفت که حتی خوش‌بینانه‌ترین تخمین‌ها هم نشان‌دهنده‌ی فروش ناامیدکننده‌ی این عناوین هستند و اساساً این نوع بازی‌های کنسولی، تناسب مناسبی با تجربه‌ی بازی روی موبایل ندارند.

زوبوف در این مصاحبه گفت:

این ارقام به هیچ وجه نشان‌دهنده‌ی موفقیت نیستند، به خصوص زمانی که آن‌ها را با فروش بازی‌های AAA بر روی پلتفرم‌های اصلی‌شان مقایسه کنیم. این موضوع حاکی از آن است که بخش قابل توجه‌ای از پتانسیل درآمدی این بازی‌ها قبلاً محقق شده است و از این پس شاهد درآمدهای بسیار پایین‌تری خواهیم بود.

او ادامه داد:

با نگاهی به برترین بازی‌های پولی موبایل، متوجه می‌شویم که بسیاری از آن‌ها در اصل عناوینی مستقل هستند. این بازی‌ها معمولاً از کنترل‌های ساده‌تری برخوردارند، اولویت آن‌ها ارائه‌ی سبک هنری منحصربه‌فرد به جای گرافیک‌ بالا و برای جلسات بازی کوتاه‌تر مناسب هستند. این‌ها ویژگی‌های مرسوم بازی‌های موفق رایگان روی موبایل به شمار می‌روند.

زوبوف همچنین اشاره کرد که بعید است این وضعیت به زودی بهبود یابد. او خاطرنشان کرد کاربرانی که توانایی خرید دستگاه‌های رده بالای iOS را دارند، به احتمال زیاد می‌توانند هزینه‌های یک کامپیوتر شخصی رده بالا یا کنسول‌های بازی را نیز تأمین کنند. بنابراین، خرید این بازی‌ها روی آن پلتفرم‌ها برایشان محتمل‌تر است.

او در پایان گفت:

به نظر من، این بازارها دست‌کم برای مدتی از هم جدا باقی خواهند ماند. بازیکنانی که توانایی خرید گوشی‌های پرچم‌دار و بازی‌های ۵۰ دلاری را دارند، احتمالا منابع لازم برای تجربه‌ی بازی روی کامپیوتر شخصی و کنسول را نیز دارا هستند.

از طرف دیگر، بازیکنانی که توانایی خرید دستگاه‌های مخصوص بازی یا گوشی‌های موبایل با کارایی بالا را ندارند، احتمالاً تمایل کمتری به پرداخت یک‌جای ۵۰ دلار برای خرید بازی خواهند داشت.

𝕊ꪖꪑ 𝐿ꪖᴋꫀ K B-man Pinocchio Brainiac

نظر شما