شناسهٔ خبر: 67385637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تراکم جمعیتی در اردبیل وخیم است

استاندار اردبیل گفت: تراکم جمعیتی در شهر اردبیل بسیار وخیم است و امیدواریم با الحاق زمین‌های جدید و احداث شهرک‌ها در قالب نهضت ملی مسکن، از این تراکم و معضلات و مشکلات شهری کاسته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید حامد عاملی عصر چهارشنبه در جلسه شورای عالی مسکن و آیین افتتاح 764 واحد مسکن به صورت وبیناری با حضور مسئولان کشوری در استانداری اردبیل گفت: تراکم جمعیت در هر هکتار از اراضی اردبیل 95 نفر است، در حالی که در سایر استان‌ها این تراکم بین 45 تا 57 نفر است.

وی شرایط تراکمی جمعیتی را در اردبیل بسیار وخیم اعلام کرد و افزود: 10 درصد بر وسعت شهر اردبیل افزوده شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با الحاق زمین‌های جدید و احداث شهرک‌ها در قالب نهضت ملی مسکن امیدواریم از این تراکم و معضلات و مشکلات شهری کاسته شده و ما شرایط بهتری را برای سکونت در هسته مرکزی شهر شاهد باشیم.

عاملی افزود: ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی با قوت و قدرت در حال انجام است و امیدواریم برای 29 هزار متقاضی نهایی مسکن که اقدام به واریزی اولیه کردند، در کوتاهترین زمان واحدهای مسکونی را تکمیل و تحویل دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا پایان امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به شرط تأمین منابع مورد نیاز بانکی و آورده متقاضیان، 15 هزار واحد مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در هشت گروه ساخت و توسعه واحدهای مسکونی در استان در حال اجراست و در مجموع از 123 هزار متقاضی، 29 هزار متقاضی به شکل نهایی صاحب مسکن می‌شوند.

عاملی بیان کرد: در حوزه خودمالکی و بافت فرسوده نیز عقد قرارداد با متقاضیان انجام شده و ما شرایط بهتری را در فرآیند ساخت و تحویل واحدها شاهد هستیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در بخش روستایی نیز با تأمین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح مقاوم‌سازی و پرداخت تسهیلات روند رو به جلو در حال انجام است و سعی ما بر این است تا بتوانیم در بخش روستایی نیز به تقاضاها پاسخ دهیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به صورت وبیناری شاهد افتتاح 66 هزار واحد مسکن در سطح ملی بودیم که از این تعداد سهم استان اردبیل 764 واحد بود.

عاملی از حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در استان قدردانی کرد و گفت: تلاش ما بر این است تا شرایط خوبی را در قالب قانون جهش تولید برای ساخت و تحویل واحدهای مسکونی مهیا کرده و تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/131

 

نظر شما