شناسهٔ خبر: 67385303 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

هشدار وزارت بهداشت برای شیوع تب دنگی در کشور / تاکنون چند نفر مبتلا شدند ؟

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از شناسایی بیش از ۱۲۲ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  پارس نیوز ، شهنام عرشی با اشاره به این که از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا سوم تیرماه بالغ بر ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی تشخیص داده شده است، اظهار کرد:‌ مطابق بررسی اپیدمیولوژیکی انجام شده برای بیماران، اکثریت موارد تشخیص داده شده در کشور امارات متحده عربی به بیماری مبتلا شده‌اند. بیماران اکثراً سابقه سفر به کشور امارات داشته‌اند و سه مورد از بیماران سابقه سفر به کشورهای پاکستان، عمان و بنین (غرب آفریقا) داشته‌اند.

وی افزود: به غیر از یکی از بیماران که اهل آفریقا است، باقی بیماران دارای ملیت ایرانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: موارد مثبت وارده از خارج کشور عمدتاً در استان فارس توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی گراش، لار، جهرم و شیراز تشخیص داده شده‌اند. باقی موارد در دانشگاه‌های هرمزگان، خراسان رضوی، بوشهر، چابهار، زاهدان، شهیدبهشتی، گیلان، قم، قزوین و ایران تشخیص داده شده‌اند.

عرشی گفت: وضعیت عمومی اکثر بیماران پایدار است. در تمامی استان‌هایی که بیمار تب دنگی تشخیص داده شده است، برخی از بیماران در بیمارستان بستری شده‌اند و تعدادی از آن‌ها هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و حال عمومی همه آنان خوب است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: ‌در حال حاضر پشه آئدس اجیپتی در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان (چابهار و کنارک)، بوشهر (عسلویه و کنگان) و آئدس آلبوپیکتوس در استان گیلان شیوع دارد./تجارت نیوز

نظر شما