شناسهٔ خبر: 67385293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ادعای عجیب روزنامه دولت؛ فروش نفت در دولت روحانی صفر شد!

روزنامه ایران مدعی شده که فروش نفت در دولت حسن روحانی صفر شد!

صاحب‌خبر -
ادعای عجیب روزنامه دولت؛ فروش نفت در دولت روحانی صفر شد!
کد خبر: 664764
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۱۷:۳۰:۰۰

روزنامه ایران مدعی شده که فروش نفت در دولت حسن روحانی صفر شد!

به گزارش ایران، انکار واقعیت ازسوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دولت روحانی درمورد فروش نفت با هدف تأثیر‌گذاری بر افکار عمومی در مناظرات و کمپین‌های انتخاباتی است. ظریف در این سخنان مدعی شده که افزایش چشمگیر فروش نفت در دولت شهید رئیسی، دستاورد این دولت نبوده بلکه نتیجه «شل کردن پیچ تحریم فروش نفت توسط بایدن» بود!

این روزنامه افزوده است: واقعیت این است که ایران بیش از هر زمان دیگری در ۶ سال گذشته نفت صادر می‌کند و درآمد ایران سالانه به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است، حتی در شرایطی که کشورهای غربی درباره افزایش تحریم‌ها در پاسخ به حمله به اسرائیل بحث می‌کنند.با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم‌اکنون نیز طبق آمار بین‌المللی به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

روزنامه دولت نوشته است: آمارهای مؤسسه بین‌المللی vortexa نشان می‌دهد که در مقطعی در دولت روحانی صادرات نفت ایران نزدیک به صفر شد و در ماه‌های آخر آن دولت و قبل از تشکیل دولت شهید رئیسی، صادرات نفت و میعانات گازی ایران کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود. مؤسسه بین‌المللی vortexa که از مؤسسات معتبر در زمینه آمارهای نفتی، رهگیری نفتکش‌ها و بارگیری محموله‌های نفتی است، در گزارش‌های مختلفی از افت صادرات نفت ایران در دولت گذشته و افزایش آن در دولت سیزدهم خبر داده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما