شناسهٔ خبر: 67384981 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در منطقه6 انجام گرفت؛

ساماندهي 52 نفر در طرح ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي

صاحب‌خبر -
ساماندهي 52 نفر در طرح ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي
خبرگزاری آریا - در جریان اجرای آخرین طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در منطقه 6 حدود 52 نفر از افرادی که درگیریکی از انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، ساماندهی شدند.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6؛ مهدی بصیری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری این منطقه با تاکید براینکه ساماندهی آسیب های اجتماعی یکی از اولویت های مدیریت شهری است گفت: در همین راستا برنامه های متعدد و متنوعی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی در این منطقه اجرا شده و می شود که توانسته بخش اعظمی از این آسیب ها را کاهش دهد.
رضا زندی، مدیراداره آسیب های اجتماعی شهرداری منطقه 6 نیز در همین راستا گفت: در جریان اجرای طرح ضربتی که در نیمه خردادماه اجرا شد، تیم گشت آسیب های اجتماعی ما موفق شد در مدت 15 روز، 52 نفر از شهروندانی که در این منطقه درگیر یکی از انواع آسیب های اجتماعی ساماندهی شدند که در نوع خود رکورد قابل تاملی است.
وی با اشاره به اینکه در ماشین «ون» تیم گشت آسیب های اجتماعی یک روانشناس، یک مددکار اجتماعی، یک ضابط قضایی و یک راننده حضور دارند گفت: افرادی که توسط این تیم به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی درمنطقه شناسایی می شوند، ابتدا توسط مددکار اجتماعی غربالگری می شوند و در مرحله بعد به مراکز نگهداری اینگونه افراد یعنی، مددسراها، گرمخانه ها و یاورشهرها منتقل می شوند.
زندی همچنین در خصوص مهمترین آسیب اجتماعی موجود در منطقه6 نیز گفت: در سال گذشته مهمترین آسیب اجتماعی این منطقه کودکان کار سرچهارراه ها بود که خوشبختانه این موضوع با تدابیر اتخاذ شده، امروز تقریبا به صفر رسیده است.
وی تصریح کرد: هم اینک اما مهمترین آسیب اجتماعی این منطقه چادرخواب ها و افراد بی سرپناهی هستند که در بوستان لاله و اطراف بیمارستان امام خمینی (ره) اطراق می کنند. این در حالی است که در این منطقه 3 مرکز «پناه»، «نور» و «جوادالائمه» به صورت رایگان پذیرای همراهان بیمارانی که به تهران می آیند و در بیمارستان های این منطقه بستری می شوند، هستند.
وی اظهار امیداواری کرد که با اطلاع رسانی و تلاش های صورت گرفته، به زودی این آسیب اجتماعی نیز ساماندهی و پرونده آن بسته شود.
انتهای پیام/

نظر شما