شناسهٔ خبر: 67383846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تمجيد ديپلماسي رئيسي در دفاع از مظلومين

صاحب‌خبر -
تمجيد ديپلماسي رئيسي در دفاع از مظلومين
خبرگزاری آریا - شخصیت‌های دینی و سیاسی پاکستان با حمایت از مواضع جمهوری اسلامی ایران برای وحدت اسلامی و مقابله با اسرائیل، بر لزوم پیروی از اندیشه‌های شهید آیت‌الله رئیسی در دفاع از ملت‌های مظلوم منطقه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در آستانه چهلمین روز شهادت حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و دیگر شهدای خدمت، همایش وحدت اسلامی و شهدای غزه همراه با یادمان مدافعان مقاومت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان با حضور شخصیت‌های برجسته پاکستانی در اسلام‌آباد برگزار شد و سخنرانان بر پیروی از اندیشه‌های رئیس جمهور شهید ایران بر دفاع از جهان اسلام و ملت‌های مظلوم منطقه تأکید کردند .
در این همایش شخصیت‌های دینی و سیاسی پاکستان با حضور در مراسم تکریم شهدای جبهه مقاومت فلسطین، با ادای احترام به شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی و شهدای همراه ایشان تأکید کردند که شهید آیت‌الله رئیسی در حقیقت یک شخصیت شجاع، مدبر و رهبری اندیشمند در جهان اسلام بود .
سخنرانان گفتند: خدمت مخلصانه شهید رئیسی برای رفاه و سربلندی ملت ایران و دغدغه ایشان برای فلسطین و وحدت اسلامی در تاریخ فراموش نخواهد شد .
امجد حسین نقوی، رئیس جنبش اتحاد مسلمین پاکستان با ادای احترام به شهدای خدمت و شهیدان راه دفاع از بیت المقدس، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران الگوی بارز شجاعت و جانفشانی برای جهان اسلام است، کشوری که هرگز مقابل قدرت‌های استکباری تسلیم نشده و برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود با عملیات وعده صادق سیلی محکمی به صورت رژیم صهیونیستی زد .
مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان با تشبیه جامعه جهانی به پیکر انساین گفت: چنانچه بخشی از پیکر انسان هوشیار به درد آید، سایر اعضاء انسان بی قرار می شود امّا چنانچه انسانی هوشیار نباشد، این درد را احساس نمی‌نماید.
وی افزود: امروز بیداران جهان درد غزه را در هر کجای جهان که هستند احساس می‌کنند. چه در آمریکا، چه در اروپا و چه در سایر نقاط عالم. امّا کسانی که بیدار نیستند و روحشان مرده است این درد را احساس نمی‌کنند.
خبرگزاری آریا

مشکی تأکید کرد: متأسفانه بخش عظیمی از جهان اسلام به این بلا گرفتار شده و درد غزه را احساء نکرده و در مقابل آن واکنش نشان نمی‌دهند .
رایزن فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد با قدردانی از موج بزرگ همدردی و همبستگی ملت و دولت پاکستان با ایران درپی فقدان ناباورانه شهید جمهور آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهانش، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای غلبه بر نظام سلطه و مقابله با دشمنان مشترک مسلمین همچنان استوار و محکم ایستاده و این صلابت و استحکام انقلاب منبع الهام بخش برای سایر ملت‌های مظلوم منطقه برای مقابله با رژیم‌های مستبد و اشغالگری همچنین اسرائیل است .
در پایان، دیگر شخصیت‌های پاکستانی تأکید کردند: مسیر ناتمام شهید رئیسی در دیپلماسی وحدت و همسایگی به ویژه استکبار ستیزی باید دنبال شود تا ملت‌های منطقه نتیجه آن را ببینند .
خبرگزاری آریا

انتهای پیام/

نظر شما