شناسهٔ خبر: 67382732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد؛

پورمحمدی: نخبه‌کشی نکنیم

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید ادبیات نخبگی را یاد بگیریم تا بتوانیم با نخبگان تعامل کنیم.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع کنشگران فضای مجازی، اظهار کرد: جمع کردنِ نفرات زیاد در میتینگ‌ها و عکس و فیلم گرفتن مفید نیست، اما برگزاری جلسه با شما قطعاً ارزشمند است، حتی اگر در میزان رای انتخاباتی هم تاثیری نداشته باشد.

مهراد نظری، دانشجو و فعال فرهنگی در این نشست گفت که ما از نسل زد هستیم و در واقع هیچ‌کس نیستیم چرا که در حال نابودی تدریجی هستیم. پورمحمدی در پاسخ بیان کرد: اما ماشاالله قدرت زیر میز زدن‌تان خیلی زیاد است.

پورمحمدی در ادامه در پاسخ به سوالی مبتنی بر رواج طب‌های اسلامی در کشور گفت: ما طب اسلامی نداریم. در زمان پیامبر هم پزشک‌ها خارجی و غیرمتدین بودند. پزشکی علم است و تعریف به خصوص خود را دارد. ما پزشکی ایرانی داریم. کارها و آثار ابوعلی‌سینا درخشان و در نوع خود پیشرو است و توانسته در طول تاریخ دوام بیاورد.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبتنی بر از دست رفتن سرمایه‌های انسانی و نخبگانی ایران گفت: ما نباید نخبه‌کشی کنیم. نخبگان هنری و فرهنگی و علمی و ورزشی زیادی داریم که باید با آنان تعامل کنیم.

وی افزود: ما فضای فعالیت این نخبگان را تسهیل می‌کنیم و نخبگان نیز فعالیت‌های سازنده از خود بروز می‌دهند. باید ادبیات نخبگی را یاد بگیریم تا بتوانیم با آنان تعامل کنیم.

نظر شما