شناسهٔ خبر: 67379452 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حضور سازمان امور دانشجویان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی گفت: سازمان امور دانشجویان در بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ حضور خواهد یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان؛ دکتر مصطفی صالحی مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت وهوشمندسازی سازمان امور دانشجویان گفت: این سازمان برای نخستین بار در نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ ۱۴۰۳) در محل غرفه سازمان فناوری اطلاعات ایران شرکت می کند.

وی افزود: هدف از شرکت در این رویداد، معرفی خدمات حوزه دانشجویی و مهم ترین دستاوردها و پروژه های هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان گفت: این سازمان با توجه به ماموریت خود در راستای استقرار و تکمیل پایگاه جامع اطلاعات پایه مدارک و اطلاع تحصیلی دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی و غیرایرانی کشور، پس از طراحی و تدوین معماری مرجع چندلایه ای سازمانی متناسب با مسئولیت ها و وظایف، حول پنج محور اصلی نقشه راه هوشمندسازی سازمان را پیگیری می کند.

صالحی در تشریح محورهای پنج گانه گفت: از جمله پروژه های اولویت دار در محور فناوری از میان ده ها پروژه در حال اجرا، پروژه سامانه جامع دانشجویان بین المللی است که به منظور توسعه سامانه جامع دانشجویان بین‌المللی و تکمیل پیاده‌سازی فرایندهای این سامانه، به همراه بهبود قابلیت‌های سامانه در ایجاد ارتباط و اتصال موثر با دستگاه های مرتبط با موضوع و همچنین افزودن قابلیتهای هوشمند در سامانه، در راستای ارتقای سطح هوشمندی سازمان، در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی کشور یکی از چندین مگاپروژه های محور داده است که با هدف تجمیع، پالایش و یکپارچه‌سازی داده های تحصیلی از دانشگاه‌های کشور و ارائه خدمات استعلامی مرتبط مانند استعلام مدارک تحصیلی و ارائه گزارش‌ها و مدیریت متمرکز بهتر اطلاعات مرتبط با مدارک تحصیلی و اعتبارسنجی مدارک تحصیلی تعریف شده و در حال اجراست.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان گفت: در محور فرایندی برای بازمهندسی و ارتقای فرایندهای چهار حوزه دانشجویان داخل، دانشجویان بین‌المللی، بورس و سلامت به منظور بهبود کیفیت ارائه خدمات و تعریف فرایندهای جدید مورد نیاز در این سامانه‌ها، پروژه تکمیل و بازمهندسی فرایندهای خدمات سازمان مد نظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حفظ نیروهای پروژه‌ای، آموزش نیروهای فعلی و جذب نیروهای شایسته در سازمان به منظور ارتقای سطح هوشمندی سازمان، در قالب پروژه جذب و نگهداری و ارتقای سرمایه انسانی حول محور افراد از منظر حکمرانی در دسترس خواهد بود.

وی افزود: و در نهایت در محور حاکمیت داده، طراحی حکمرانی داده برای پروژه‌های سازمان، به ویژه پایگاه داده‌های کلیدی مانند پایگاه اطلاعات و مدارک تحصیلی و استقرار اصول آن (مانند تعیین قوانین، نقش‌ها و دسترسی‌ها) از جمله اقداماتی است که به این مهم می‌پردازد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب و با اجرای کامل همه پروژه های تعریف و آغاز شده در ارکان پنجگانه مورد اشاره، سازمان امور دانشجویان از مرحله الکترونیکی شدن گذر کرده و به ترتیب وارد مراحل دیجیتالی سازی و در نهایت هوشمندسازی می شود.

صالحی گفت: هوشمندسازی مرحله ای است که با تحلیل داده و شناخت مبتنی بر داده تصمیم‌گیری و ارائه خدمت صورت می‌گیرد، تفاوت اصلی بین دیجیتالی‌سازی و هوشمندسازی در سازمان در رویکرد و هدف آنها است، هدف اصلی هوشمندسازی، بهبود و افزایش کیفیت خدمات و تجربه دانشجویان است، حال آن که هدف اصلی دیجیتالی‌سازی، تسهیل و سرعت‌بخشی به فرآیندها، کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت و کیفیت خدمات می باشد.

وی ادامه داد: در راستای هوشمند سازی هم اینک پروژه دستیار هوشمند میز خدمت الکترونیکی (چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد) پیاده سازی شده و در پورتال سازمان قابل بهره برداری است و روز به روز با یادگیری بیشتر خدمات ارائه شده به مراجعان را ارتقا می بخشد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین المللی الکامپ ۹ الی ۱۲ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما