شناسهٔ خبر: 67377490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بالن های زباله از کره شمالی برای مدت کوتاهی باندهای فرودگاه اینچئون کره جنوبی را بستند

صاحب‌خبر -
بالن های زباله از کره شمالی برای مدت کوتاهی باندهای فرودگاه اینچئون کره جنوبی را بستند
خبرگزاری آریا-سخنگوی فرودگاه بین المللی اینچئون در کره جنوبی گفت که برخاست و فرود در فرودگاه امروز چهارشنبه 26 ژوئن 2024 حدود سه ساعت قبل از طلوع آفتاب به دلیل پرتاب بالن های پر از زباله توسط کره شمالی مختل شد.

به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از رویترز؛این سخنگو تصریح کرد: بالون در باند نزدیک ترمینال دو نشست و سه باند فرودگاه موقتا بسته شد.

کره شمالی از اواخر ماه مه بالن های مملو از زباله را به سمت کره جنوبی پرتاب کرده است و صدها نفر از آنها در آنجا فرود آمده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مشاهده بالون های متعدد در داخل و اطراف مرزهای فرودگاه، گفت: این اولین بار نیست که در این فرودگاه که حدود 40 کیلومتر از مرز کره شمالی فاصله دارد، به دلیل وجود بالون مختل می شود.

پیونگ یانگ گفت که پرتاب این بالون ها در پاسخ به کمپین تبلیغاتی راه اندازی شده توسط فراریان و فعالان کره شمالی در کره جنوبی است که به طور مرتب بالن هایی حاوی مواد غذایی، دارو، پول و اعلامیه هایی را در انتقاد از رهبران کره شمالی ارسال می کنند.

ارتش کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که حدود 100 بالون بین دیروز، سه شنبه تا چهارشنبه در خاک این کشور سقوط کرده است که بیشتر آنها در سئول، پایتخت و مناطق اطراف آن بوده و بیشتر آنها فقط کاغذهای پاره ای حمل می کردند.

نظر شما