شناسهٔ خبر: 67377303 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

وعده هایی چون ارزان شدن بنزین و یارانه طلا توهین به شعور مردم است

مرتضی افقه گفت: این وعده‌های توخالی و بعضا خنده‌دار با فاصله زیاد با واقعیت فرار رو به جلو است که بیان برخی از آنها توهین به شعور مردم است و حتی مردم عادی هم می‌دانند که کشور در مرحله‌ای است که دیگر تحمل و توان تحقق حتی یک‌دهم از این وعده‌ها را ندارد.

صاحب‌خبر -
وعده هایی چون ارزان شدن بنزین و یارانه طلا توهین به شعور مردم است
کد خبر: 664761
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۶ ۱۰:۴۵:۴۹

روزنامه اعتماد با سید مرتضی افقه اقتصاددان گفت وگو کرده است.

به گزارش اعتماد، بخش های مهم این گفت وگو را در ادامه می خوانید؛

 

  • متاسفانه دادن وعده‌های توخالی بین کاندیداها مرسوم شده است اما این قول‌ها با واقعیت فاصله دارد و واقعیت همان چیزی است که خود مسوولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای کشور به وجود آورده‌اند و اگر قرار بود اقدام اساسی در این مدت بشود، تاکنون باید انجام می‌گرفت.
  •  تفکر این آقایان باعث یک دموکراسی ناکارآمد شده است و روابط با کشورهای دیگر را هم پرتنش کرد و باعث افزایش تحریم و تداوم آن شد و منجر به عدم حل مشکل FATF و قطع روابط بانکی هم شد که مجموعه این‌ موارد حاصل عملکرد این افراد است، ضمن آنکه این کاندیداها هم افراد ناشناخته‌ای نیستند و همه این افراد کم و بیش در تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده‌اند و پست‌هایی هم در شهرداری یا مجلس داشته‌اند.
  •  این وعده‌های توخالی و بعضا خنده‌دار با فاصله زیاد با واقعیت فرار رو به جلو است که بیان برخی از آنها توهین به شعور مردم است و حتی مردم عادی هم می‌دانند که کشور در مرحله‌ای است که دیگر تحمل و توان تحقق حتی یک‌دهم از این وعده‌ها را ندارد.
  •  در این مناظرات اعلام نشد که در مورد تحریم‌ها قرار است فکری بکنند یا نه، همین الان در منطقه تنش هست و هنوز هم بین اسراییل و لبنان تنش‌هایی وجود دارد و ما نمی‌دانیم که اگر اتفاقی بیفتد و جنگی به وجود بیاید چه آثاری بر ایران خواهد داشت، حتی اگر ایران هم دخالتی در این جنگ نداشته باشد اما به هر حال فضایی که به وجود می‌آید آثار روانی آن بر ایران تاثیرگذار خواهد بود. 
  • (درباره وعده بنزین ۱۵۰۰ تومانی): کاندیدایی که چنین وعده پوچی داده باید پاسخگو باشد، چرا که همین دولت سیزدهم سه سال است به دنبال یک بهانه‌ می‌گردد تا قیمت بنزین را افزایش دهد اما نگران تکرار تجربه سال ۹۸ است و در این شرایط با کدام منبع درآمدی می‌خواهد نرخ بنزین را برگرداند؟
  •  متاسفانه برخی برای کسب قدرت دست به هر کاری می‌زنند و همه شاهد بودیم که در یکی از سخنرانی‌ها آقای پورمحمدی اعلام کرد که آقای جلیلی صرفا به دلیل اینکه FATF به نام آقای روحانی تمام نشود با آن مخالفت کرد.
  •  زمانی که آنقدر زندگی و معیشت و رفاه مردم برای‌شان ارزان است که حاضرند به خاطر مصالح سیاسی معیشت مردم را به خطر بیندازند، طبیعی است که دادن این وعده‌ها تنها برای به دست آوردن قدرت است و بس.
  • (درباره یارانه طلا): این مدل از ادبیاتی که به دادن یارانه ختم می‌شود توهین به مردم است و آقایان باید کاری کنند که مردم شغل داشته باشند تا از این محل درآمدی عزتمندانه داشته باشند، یارانه تنها باید به افراد معلول جسمی و ذهنی تعلق گیرد و باید برای افرادی که توان کار کردن دارند فرصت شغلی ایجاد شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما