شناسهٔ خبر: 67376525 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استفاده ۴۵۰ میلیون مرتبه‌ای از پنجره ملی دولت هوشمند

وزیر ارتباطات گفت: بیش از ۴۸ میلیون نفر افراد بالای ۱۸ سال نزدیک ۴۵۰ میلیون بار در دو سال اخیر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 48 میلیون نفر افراد بالای 18 سال از سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کردند.

وی افزود: این 48 میلیون نفر نزدیک 450 میلیون بار در دو سال اخیر از این سامانه استفاده کردند و امروز شاهد هستیم با اتصال 90 درصد دستگاه‌های دولتی به این سامانه روزانه 2-3 میلیون نفر از این پنجره استفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات بیان کرد: مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اتصال میان دستگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده و تعداد تراکنش‌های این مرکز در سال 99، 1.5 میلیارد بوده است که این میزان در سال 1402 به 8 میلیارد رسیده؛ یعنی دستگاه‌ها بیشتر به‌هم متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: ریل‌گذاری ایجاد دولت هوشمند در دولت سیزدهم انجام شده است. در قانون برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند تا پایان این برنامه همه خدمات خود را به شکل هوشمند ارائه دهند و همه مدارک از مردم باید به شکل الکترونیکی گرفته شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما