شناسهٔ خبر: 67374996 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در خرداد 1403 انجام شد؛

مرمت بيش از 100 کيلومتر از محورهاي خاکي و شوسه در جغتاي

صاحب‌خبر -
مرمت بيش از 100 کيلومتر از محورهاي خاکي و شوسه در جغتاي
خبرگزاری آریا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای از مرمت 106 کیلومتر از تسطیح راههای خاکی و شوسه این شهرستان در خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا از خراسان رضوی، سید ابراهیم سیدآبادی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 17 عدد انواع تابلو و علائم عمودی در محورهای مواصلاتی بازسازی و نصب گردید گفت: طی این مدت 40 دستگاه از دهانه پل‌های حوزه راه‌های این شهرستان در محور سه راه انداده به جاجرم توسط عوامل راهداری تنقیه و بازگشایی و به منظور افزایش ایمنی ایجاد هره خاکی ابتدا و انتهای این 40 دستگاه پل؛ توسط پرسنل این اداره انجام گرفته است.
وی افزود: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و تردد ماشین آلات کشاورزی و احتمال افزایش تصادف موتورسواران تعداد 100 عدد شبرنگ مختص موتورسواران و همچنین 50 عدد شبرنگ برای نصب به ادوات کشاورزی به پلیس راه شهرستان تحویل شد تا برای نصب اقدام لازم را به عمل آورد.
وی اظهار کرد: در خردادماه هزار و 600 مترمربع از راه‌هایی که نیاز به لکه گیری و درزگیری داشت مورد بازسازی قرار گرفت.
سیدآبادی ادامه داد: در حوزه حریم راه‌ها در محور سه راه انداده به جاجرم به طول 20 کیلومتر، و همچنین 18 کیلومتر از راه‌های روستایی تسطیح و پاک‌سازی حریم آن‌ها صورت گرفت همچنین 3 مورد ساخت و ساز و حفر کانال غیر مجاز در حریم راه‌ها با حکم دادستانی محترم شهرستان قلع و قمع شد.
به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای این اداره با همکاری دهیاران برای افزایش ایمنی در تقاطع آنتنی روستاها 4 عدد چراغ چشمک زن برقی و خورشیدی را نصب کند.
رئیس ادارۀ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جغتای افزود: مناقصه و انعقاد قرارداد بهسازی و آسفالت محورهای روستایی الله آباد به کهنه به طول 2.5 کیلومتر و محمدیه به طول 600 متر با پیمانکاران واجد شرایط منعقد و ان‌شاءالله عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز خواهد شد.
شهرستان جغتای در غربی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی و در فاصله 310 کیلومتری مشهدالرضا قرار دارد.

نظر شما