شناسهٔ خبر: 67373769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري آيين باشکوه عيدسعيد غدير در نيشابور

صاحب‌خبر -
برگزاري آيين باشکوه  عيدسعيد غدير در نيشابور

خبرگزاری آریا- همزمان با عید سعید غدیر خم مردم ولایت مدار نیشابور در جشنی باشکوه همراه با پیاده روی خانوادگی و برگزاری نمایشواره بازسازی واقعه غدیر خم به استقبال این روز رفتند.

به گزارش خبرنگار آریا در نیشابور ،همزمان با روز عید سعید غدیرخم  کاروان نمادین غدیرخم از مسجد  جامع  این شهر حرکت خود را با پیاده روی  مردم ولایت مدار و شهید پرور نیشابور آغاز و تا گلزار شهدای گمنام  میدان باغرود ادامه یافت

در مسیر کاروان  توسط گروه های جهادی و مردمی  تعداد 50 موکب  مستقر می‌شوند که به ارائه خدمات فرهنگی، هنری و پذیرایی به شهروندان ولایت مدار  نیشابوری پرداختند .

در انتهای پیاده روی خانوادگی توسط بسیج  هنرمندان نیشابور نمایشواره واقعه ی غدیر خم بازسازی خواهد شد و بعد از این مراسم نماز جماعت مغرب وعشا در محل گلزار شهدای گمنام نیشابور برگزار شد.

پس از اقامه نماز جماعت مغرب وعشا جنگ شادی ویژه عموم مردم اجرا  شد..

در انتها تعداد 110 دیگ  طعام علوی که تدارک دیده شده  بود بیش از 10هزار پرس غذا  بین محبین امیرالمومنین و مردم ولایت مدار نیشابور پخش  شد .

در ایام فرخنده دهه امامت و ولایت شهر نیشابور در جشن و سرور خواهد بود و برنامه های متنوعی در سطح هیات،مجامع مذهبی و بوستان‌ها برگز ارگردید.

نظر شما