شناسهٔ خبر: 67373272 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

تعیین تکلیف عجیب‌ترین گروه یورو/ اگه می‌تونی صعودکننده‌ها رو حدس بزن!

آخرین دور گروه E یورو ۲۰۲۴ در حالی امشب برگزار خواهد شد که همه تیم‌ها ۳ امتیاز دارند!

صاحب‌خبر -

در آخرین شب از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، در گروه E از ساعت ۱۹:۳۰ در دو دیدار همزمان اوکراین در اشتوتگارت به مصاف بلژیک می‌رود و اسلواکی در فرانکفورت مقابل رومانی قرار می‌گیرد. در این گروه هر ۴ تیم ۳ امتیازی هستند و شانس صعود دارند.

اوکراین – بلژیک؛ شیاطین بازگشته‌اند

«از گور برخواسته»؛ عنوانی مشترک و مناسب برای اوکراین و بلژیک در یورو ۲۰۲۴ است. اوکراین به طرز عجیبی در بازی نخست ۳ گل از رومانی خورد و بلژیک هم ناباورانه در دیداری با گل‌های ردشده توسط VAR مقابل اسلواکی مغلوب شد. حالا هردو تیم با بردهای ارزشمند مقابل اسلواکی و رومانی خودشان را مثل تیم‌های دیگر گروه ۳ امتیازی کرده‌اند تا بازی‌شان شبیه یک فینال باشد.

اوکراین اولین حضورش را سال ۲۰۱۲ تجربه کرد و در مرحله گروهی حذف شد. در دومین حضور هم سال ۲۰۱۶ از گروه بالا نیامد. اما دوره قبلی تا یک‌چهارم نهایی رسیدند. در سوی مقابل بلژیک که در اولین و دومین حضورش سومی و دومی را در سال‌های ۱۹۷۲ و ۱۹۸۰ تجربه کرد، پس از آن ۲ حذف در مرحله گروهی و ۲ حضور در یک‌چهارم نهایی را به چشم دید.

نکته جالب این که این اولین رویارویی اوکراین و بلژیک خواهد بود.

تعیین تکلیف عجیب‌ترین گروه یورو/ اگه می‌تونی صعودکننده‌ها رو حدس بزن!

اسلواکی – رومانی؛ فرصت شگفتی‌سازی باقی‌ست

اسلواکی و رومانی تورنمت را عالی شروع کردند، اما در بازی دوم برگشتند به همان‌جایی که انتظار می‌رفت. در واقع نمی‌توان روی شگفتی‌سازی این دو تیم چیزی را پیش‌بینی کرد. با این وجود هردو تیم شانس خوبی برای صعود دارند و این بازی هم مثل دیگر بازی گروه ۳ امتیازی‌ها مثل فینال است.

اسلواک‌ها بعد از استقلال و جدایی از چک (دو کشوری که سال ۱۹۷۶ با هم قهرمان یورو شده بودند)، ۲ مرتبه در یورو حضور پیدا کردند و این سومین دوره متوالی است. تیمی که هیچ‌وقت یورو را بدون برد تمام نکرده، دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد اما سال ۲۰۱۶ به یک‌هشتم نهایی رسید. شاید صعود به مرحله حذفی برای این تیم موفقیت قابل ذکری باشد. رومانی فقط یک مرتبه سال ۲۰۰۰ به مرحله حذفی رسیده و در ۴ حضور دیگر در مرحله گروهی کنار رفته است. در واقع زردها به فکر شکستن طلسم ۲۴ ساله هستند.

در ۱۱ دیدار قبلی بین این دو تیم، اسلواکی فقط یک برد داشته و آن‌هم به سال ۱۹۴۲ وقتی که رسماً از چک جدا نشده بودند و تیمی غیررسمی تشکیل داده بودند، برمی‌گردد. رومانی ۵ برد داشته و ۵ بازی هم بین این دو تیم مساوی شده؛ از جمله ۲ بازی آخرشان که دوستانه بوده. تساوی در این بازی رومانی را با توجه به تفاضل گل بهتر، بالاتر از اسلواکی قرار خواهد داد.

تعیین تکلیف عجیب‌ترین گروه یورو/ اگه می‌تونی صعودکننده‌ها رو حدس بزن!

نظر شما