شناسهٔ خبر: 67372456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

شورای اجماع بین جلیلی و قالیباف در خانه آقا محسن ۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۲۳ شنیده‌های «دنیای اقتصاد» حکایت از این دارد که شورای اجماع با محوریت محسن رضایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تقریبا همه نشست‌ها در منزل وی برگزار می‌شود. در این جلسات تا‌کنون نامزد‌ها و نمایندگانشان حضور یافته و در مورد لزوم

صاحب‌خبر -

شورای اجماع بین جلیلی و قالیباف در خانه آقا محسن
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۲۳

شنیده‌های «دنیای اقتصاد» حکایت از این دارد که شورای اجماع با محوریت محسن رضایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و تقریبا همه نشست‌ها در منزل وی برگزار می‌شود. در این جلسات تا‌کنون نامزد‌ها و نمایندگانشان حضور یافته و در مورد لزوم کناره‌گیری نامزد‌ها به نفع یکی از کاندیدا‌ها و اجماع میان آن‌ها گفتگو کرده‌اند.

در این جلسات باتوجه به نظرسنجی‌ها که احتمالا انتخابات به مرحله دوم کشیده خواهد شد، اعلام شده که شانس قالیباف برای برنده شدن در مرحله دوم بیشتر از جلیلی است و از او خواسته شده تا به نفع قالیباف کناره‌گیری کند. با این حال روز دوشنبه در آخرین جلسه‌ای که در این خصوص در منزل رضایی با حضور چهره‌های روحانی و نامزد‌ها و نمایندگانشان تشکیل شد، نمایندگان جلیلی با توجه به حضور حامیان این نامزد در میتینگ‌های انتخاباتی و جلو بودن جلیلی در نظرسنجی‌ها در مقابل قالیباف اعلام کرده‌اند که او شانس بالایی برای برنده شدن دارد و از همین رو کناره‌گیری جلیلی را به صلاح نمی‌دانند. در عین حال ظاهرا در جلسه روز دوشنبه تصمیم گرفته شده تا ۴نامزد اصولگرا فعلا در رقابت‌ها حضور داشته و پس از آخرین نظرسنجی‌ها در مورد کناره‌گیری به نفع یک نامزد تصمیم‌گیری شود.

هیچکس انصراف ندهد، همه بمانند تا وزن واقعی شان مشخص شود
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۱:۰۲

عبدالرضا داوری فعال رسانه‌ای و مشاور سابق محمود احمدی‌نژاد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

هیچکس انصراف ندهد، همه بمانند تا وزن واقعی شان مشخص شود و نتوانند فردای انتخابات، از نامزد پیروز سهم خواهی کنند.

حاشیه و متن انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۶تیر

این چهره، متهم اصلی باخت جلیلی خواهد بود
۰۶ تير ۱۴۰۳ ۰۰:۵۹

نشانه های رفتن جلیلی مشهود نیست ولی کناره گیری ناگهانی قالیباف بی‌آن که بگوید به کی رأی می‌دهد محتمل است.

عصرایران در گزارشی به بررسی مناظره چهارم و جدال پورمحمدی و سعید جلیلی پرداخته است.

اگرچه ستارۀ بی چون‌وچرای مناظرۀ چهارم مصطفی پورمحمدی است اما او را نمی‌توان برندۀ مطلق دانست چون میوۀ تقابل با سعید جلیلی را دو نامزد دیگر چیدند. زیرا از یک طرف فضا را برای مسعود پزشکیان آسان کرد تا از فشار حملۀ ۴ نفر خلاص شود و از سوی دیگر محمد باقر قالیباف نیز از تیررس خارج شد و جز حملات گاه و بی‌گاه به دولت روحانی که لقلقلۀ زبان هر ۴ نفر شده همان سخنان قبلی را شرح می‌داد. ( این نوشته تنها درباره مناظره چهارم است نه درباره عملکرد آقای پورمحمدی در مناصب گذشته که درجاهای دیگر در معرض پرسش و نقد قرار گرفته).

اگر قالیباف و جلیلی در نهایت بازی را به پزشکیان ببازند یکی از متهمان اصلی علیرضا زاکانی معرفی خواهد شد چه کنار رفته باشد و چه نه. اگر رفته باشد تنها نامحبوبیت خود را به سبد نامزدی که به سود او انصراف داده واریز می‌کند و متهم به بی‌اخلاقی و بی‌پرنسیبی خواهد شد چون گفته بود می‌مانم و اگر مانده باشد بخشی از روی گردانی را به حساب او خواهند گذاشت.

منبع: fararu-748457

نظر شما