شناسهٔ خبر: 67371650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سياست حمايت جزر ومدي واشنگتن در قبال اسرائيل!

صاحب‌خبر -
سياست حمايت جزر ومدي واشنگتن در قبال اسرائيل!
خبرگزاری آریا - متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مخالفت این وزارتخانه را با ادامه عملیات نظامی "اسرائیل" در نوار غزه اعلام کرد.

وی در یک نشست خبری گفت: وزارت خارجه امریکا مخالفت خود را با ادامه عملیات نظامی "اسرائیل" در باریکه ی غزه اعلام نموده چراکه پر واضح است که ادامه ی این مسیر هم برای مردم غزه که می خواهند به زندگی خود بازگردند مضر است وهم برای "اسرائیل" که در موضعی بسیار ضعیف قرار خواهد گرفت ودستیابی به راه حل در شمال را دشوارتر شده و بی ثباتی در کرانه باختری افزایش می یابد.
میلر در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده وفادارانه به درخواست های تسلیحاتی "اسرائیل" پاسخ مثبت می دهد وتنها ارسال یک محموله از بمب های سنگین را به حالت تعلیق درآورده است"، وی "اظهارات نتانیاهو در مورد کمک آمریکا به "اسرائیل" را غیرقابل درک" دانست.
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا ،در گفتگو با یوآو گالانت، وزیر جنگ "اسرائیل"، بر اهمیت توسعه یک طرح قوی و واقع بینانه برای اداره غزه پس از پایان جنگ تاکید خواهد کرد.
گفته می شود وزیر جنگ "اسرائیل" در جریان سفر خود به واشنگتن قول داده است که برای بازگرداندن اسرائیلی های اسیر در غزه تلاش کند و علی رغم تنش روابط با ایالات متحده همکاری لازم را با دولتمردان آن کشور ارائه دهد.
گالانت با بیل برنز، رئیس سازمان اطلاعاتی آمریکا "سیا"، که مسئول اصلی آمریکایی در مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها در غزه است، ملاقات و سپس با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، گفتگو کرد.
گالانت پیش از آغاز این دیدارها گفت: "مایلم تاکید کنم که تعهد اولیه "اسرائیل" باز گرداندن بدون استثناء گروگان‌ها به آغوش خانواده‌ها و خانه‌هایشان است و برای تحقق این امر به تمام تلاش خود ادامه خواهم داد".
قابل ذکرست که در 31 می، گذشته؛ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، طرحی را برای آتش‌بس در غزه و آزادی بخشی از گروگان‌ها، پیش از گفتگو درباره پایان دادن به جنگ "اسرائیل" درغزه ارائه کرد ودر پاسخ به این طرح پیشنهادی وی ،جنبش مقاومت حماس نیز خواسته های خود را تعیین وتعریف نمود.
از سوئی دیگر در حالی که واشنگتن ادعا میکند در تلاش است تا شکاف بین دو طرف جنگ را پر کند اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ،در روزهای اخیر تنش جدیدی را با دولت بایدن به وجود آورده و او را به تاخیر در تحویل محموله های اسلحه و مهمات به "اسرائیل" متهم کرد در این بین اما گالانت رویکرد متفاوتی در پیش گرفته و گفته است : "ائتلاف بین "اسرائیل" و ایالات متحده، که واشنگتن سال‌ها رهبری آن را بر عهده داشته، بسیار مهم است، روابط ما با آمریکا مهمترین عنصر تضمین آینده ما از منظر امنیتی است".
أما بایدن، الذی واجه انتقادات من جزء من قاعدته الانتخابیه بسبب دعمه لإسرائیل، فقد أوقف شحنه تضمنت قنابل ثقیله تزن 2000 رطل (أکثر من 900 کلغ).
اما بایدن که به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی با انتقاد بخشی از پایگاه انتخاباتی خود مواجه شده، ارسال محموله ای از بمب های سنگین به وزن 2000 پوند (بیش از 900 کیلوگرم) به این رژیم اشغالگر را، متوقف کرد در حالی که دیگر مقامات آمریکایی می گویند که واشنگتن علی رغم آن به ارسال سلاح ادامه داده است.
انتظار می‌رود گالانت در واشنگتن با لوید آستین، وزیر جنگ، برت مک گورک، مقامات ارشد کاخ سفید و آموس هوکشتاین که تلاش‌های خود را بر تلاش برای مهار تشدید تنش با لبنان متمرکز کرده است، دیدار کند.

نظر شما