شناسهٔ خبر: 67371042 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز عملیات اجرایی حفرچاه «جوجار» در تازه‌آباد کرمانشاه

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی حفر چاه «جوجار» در شهر تازه‌آباد شهرستان ثلاث‌باباجانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

اله‌بخش همه‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در راستای رفع تنش آبی شهر تازه‌آباد و روستاهای‌ حومه،‌ با پیگیری‌های مکرر نماینده مردم این منطقه در مجلس شورای اسلامی و پیرو دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مطالعات ژئوفیزیک منطقه جهت جانمایی چاه «جوجار» انجام شد.

وی عنوان کرد: پس از جانمایی محل حفاری، اخذ مجوز حفر‌ چاه و به کارگیری پیمانکار، عملیات اجرایی و آیین کلنگ‌زنی این طرح در چهارم تیرماه 1403، با حضور فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی، امام جمعه شهر تازه‌آباد، مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان و دیگر مسئولین آغاز شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان عنوان کرد: براساس دستور مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب استان، علاوه بر حفاری چاه، احداث خط انتقال فولادی به طول 6 کیلومتر در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد که با برنامه‌ریزی انجام شده و درصورت تخصیص اعتبار، پروژه مذکور تا پایان سال‌جاری و قبل از شروع تنش آبی سال آتی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

همه‌خانی گفت: جهت رفع تنش آبی شهر تازه‌آباد‌ و روستاهای اقماری در سال‌جاری نیز، ضمن احداث شبکه توزیع آب جهت افزایش ظرفیت توزیع به مناطق مرتفع از جمله شهرک فرهنگیان، دو دستگاه تانکر آبرسانی سیار هم به این شهر اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: علاوه بر کارهای ذکر شده، ارتقاء ایستگاه پمپاژ «میرهومر» به منظور افزایش ظرفیت پمپاژ آب نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما