شناسهٔ خبر: 67370955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اجتماع بزرگ غدیر/ حضرت علی(ع) غمخوار درماندگان بود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: حضرت علی(ع) غمخوار درماندگان بود به طوری که همواره به فقرا و نیازمندان کمک می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امشب در اجتماع بزرگ خانوادگی غدیر در شهر سریش‌آباد این شهرستان، با تبریک عید غدیر خم به همه مسلمانان اظهار داشت: واقعه غدیر خم، از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام و بزرگ‌ترین اعیاد است که آن را گرامی می‌داریم.

وی گفت: غدیر فقط عیدی برای ما مسلمانان و شیعیان نیست بلکه این روز مبارک عید تکامل انسانیت و روزی است که خداوند دست انسان کامل را به دست آخرین پیامبرش معرفی کرد تا راه تکامل برای تمام انسان‌ها باز شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت علی(ع) تصریح کرد: عبادت، شجاعت، حسن خلق، گذشت و علم حضرت امیر المومنین علی(ع) برای ما دست‌یافتنی نیست.

وی غمخواری را خصلت حضرت علی(ع) خواند و افزود: امیرالمومنین علی(ع) غمخوار درماندگان بود به طوری‌که همواره به فقرا و نیازمندگان کمک می‌کرد.

پورذهبی بیان کرد: نبی مکرم(ص) در روایتی فرموده "یا عَلِىُّ اِنَّ اللّه َ جَعَلَکَ تُحِبُّ الْمَساکینَ وَ تَرْضى بِهِمْ أَتْباعا وَ یَرْضُونَ بِکَ اِماما؛ یا على، خداى متعال تو را چنین قرار داده که بینوایان را دوست مى‌دارى و آنان را به عنوان پیروان خویش بپسندى و آنان هم تو را به پیشوایى و امامت بپسندند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت علی(ع) فقرا و فرودستان را دوست می‌داشت، با مستضعفان نشست و برخاست داشت و با اشراف نشستی نداشت و مصلحت مردم را در نظر داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: پایبندی به اخلاق و مبانی دینی، گذشت، سعه صدر، حسن خلق، سخاوت و بخشندگی، عدالت علوی، بصیرت قضاوت در حکومت‌داری و جلوگیری از رانت‌خواری را از ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) بود که باید سرلوحه همه انسان‌ها قرار گیرد.

به گفته وی؛ شجاعت، صبوری، بردباری و گذشت از دیگر ویژگی‌های بارز حضرت علی(ع) بود که از همه مردمان گوی سبقت را ربوده بود

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود گریزی به انتخابات پیش‌رو زد و عنوان کرد: ما شهید رئیسی یکی از بهترین انسان‌های روزگار را از دست دادیم، امید این ضایعه بزرگ را با انتخاب شخصیتی که جبران‌کننده وجود آن عزیز باشد، برایمان جبران شود.

انتهای پیام/481/

نظر شما