شناسهٔ خبر: 67369908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تردد در جاده چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های شمالی کشور و آخرین وضعیت جاده‌های چالوس، هراز، کندوان و آزادراه شمال پس از سیل اخیر اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های شمالی کشور اعلام شد؛ همچنین آخرین وضعیت جاده‌های چالوس، هراز، کندوان و آزادراه شمال پس از سیل اخیر و ممنوعیت تردد و محدودیت ترافیکی راه‌ها و جاده‌های کشور اعلام شد.

تردد وسایل نقلیه از جاده چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

همچنین در آزادراه تهران-شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه، محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه و محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های رینه، گزنک و سه راهی چلاو ترافیک سنگین گزارش شده است.

بر اساس آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورهای شمالی، ترافیک در محور فیروزکوه مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهر دماوند سنگین، تردد در آزادراه قزوین-رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌ها در راستای تسهیل در تردد بین شهری هموطنان خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌ها در بازه زمانی دوشنبه «۴ تیر ماه» الی شنبه «۹ تیر ماه»، در راستای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد بین شهری هم‌وطنان خبر داد. گفت: «تردد موتورسیکلت از ساعت «۱۲» روز دوشنبه، تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۴» الی ساعت «۶» صبح شنبه، تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۹» از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است. اما تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.»

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس و برعکس کماکان ممنوع است، از اعمال محدودیت تردد شمال به جنوب در صورت پرحجم بودن ترافیک خبر داد و افزود: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، مورخ‌های «۱۴۰۳/۰۴/۰۴» و «۱۴۰۳/۰۴/۰۵» ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به شرح ذیل اعلام می‌شود:

«از ساعت ۱۱، از مرزن‌آباد به سمت تهران، انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود (شمال به جنوب)؛ از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یک‌طرفه اعمال می‌شود. در ادامه از ساعت ۲۴، طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.»

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت تردد جنوب به شمال و محدودیت قطعی خبر داد و افزود: «روز جمعه مورخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۸»، ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه به این شرح است:

«از ساعت ۱۲، از ابتدای آزادراه تهران-شمال، اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود؛ سپس از ساعت ۱۳، از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال شده و در ادامه از ساعت ۱۵ از مرزن‌آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می‌شود (شمال به جنوب).

از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.»

تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است. تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت «۶» دوشنبه، تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۴» الی ساعت «۲» بامداد چهارشنبه تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۶» و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنج‌شنبه و جمعه، تاریخ‌های ۷ و ۸ تیرماه ۱۴۰۳، از محور هراز ممنوع است.

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاح‌دید مامورین پلیس راه محدودیت یک‌طرفه مقطعی از روز دوشنبه تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۴» الی روز شنبه تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۹»؛ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و برعکس انجام خواهد شد.

در محور قدیم رشت-قزوین و برعکس، تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ روزهای سه‌شنبه و جمعه، تاریخ‌های ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ و ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ است.

در محور آستارا-اردبیل و بالعکس نیز تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ الی ۲۴ روزهای سه شنبه و جمعه تاریخ‌های ۰۵ و ۱۴۰۳/۰۴/۰۸ است.»

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا همچنین از اعمال محدودیت تردد مقطعی در محور فشم خبر داد و گفت: در محور فشم، از ساعت ۱۷ الی ۲۰، روز جمعه، تاریخ «۱۴۰۳/۰۴/۰۸»، محدودیت ترافیکی از انتهای محور نقطه پل حاجی‌آباد یا پیچ کلیگان (ابتدای پیچ آریانا) به صورت یک‌طرفه به سمت خروجی فشم انجام خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کندوان از دوطرفه شدن تردد و بازگشایی محور کندوان خبر داد.

سروان پژمان لطفی، فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به اینکه محور کندوان پیش از ظهر امروز یک‌طرفه شده بود، افزود: این محور با نظر پلیس راه دوطرفه شده است.

فرمانده پلیس راه کندوان با عنوان این که در حال حاضر تردد در این محور دو طرفه برقرار است، از کاربران خواست تا به توصیه‌های پلیس توجه کنند. در حال حاضر، تردد در محورهای استان به صورت عادی و روان جریان دارد و طبق اعلام راهداری مازندران، محور دوآب – بلده به دلیل نبود ایمنی مسدود است.

آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت)

محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات است.

تردد روان

محورهای مسدود

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد – طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق – یزد

۳- یزد – دربید

۴- بلده – دوآب

محور دارای انسداد فصلی:

۱- پونل – خلخال

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بعضی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش بینی می‌شود. پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر، بعضی نقاط استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان، بارش خواهیم داشت و از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود و تا روز جمعه در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیاییان ادامه داد: امروز پدیده گرد و خاک در استان خوزستان دور از انتظار نیست و از اواخر چهارشنبه و روز پنجشنبه، خلیج فارس و دریای خزر مواد پیش بینی می‌شود. وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف، قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای این مرکز استان بین ۴۸ تا ۴۹ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر و وزش باد شدید، گاهی رگبار، رعدوبرق، باد و گردوخاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۶ درجه سانتی‌گراد است که طی پنج روز آینده بیشینه دمای هوای این مرکز استان، بین ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

ئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد شدید و گردوخاک با بیشینه ۳۷ و کمینه ۲۳ درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما