شناسهٔ خبر: 67369245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پخت بیش از۱۴ هزار پرس غذا ‌در دزفول +فیلم

همزمان با عید سعید غدیرخم هیئت روضه الزهرا (س) شهرستان دزفول طبخ بزرگترین نذری را در قالب «ضیافت غدیر» در دزفول برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، از بچگی همان وقتی که با پا‌های لرزان سعی می‌کردیم بایستیم یا راه برویم؛ هر زمان که زمین می‌خوردیم به ما یاد دادند که بگوییم "یاعلی"؛ علی (ع) برای ما تنها امام و رهبر نبوده و نیست؛ علی (ع) برای ما شیعیان یعنی زور، بازو یعنی قوت زانو؛ یعنی مشکل گشای در همه مشکلات؛ علی (ع) برای ما پدری است مهربان که همیشه سایه‌اش بر سرمان است.

امروز عید غدیر است، عیدی که عید الله‌ الاکبر است، عیدی که خدا آن را روز اتمام نعمت و اکمال دین نامید. در اهمیت عید غدیر همین بس که در کتاب شیخ صدوق جمله «روز غدیر خم برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، برادرم علی بن ابی طالب (ع) را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم به وسیله او هدایت شوند و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.» منسوب به پیامبر اکرم (ص) آمده است.

هجدهم ذیحجه به عنوان روز عید غدیر و عید آل‌محمد (ص) شناخته شده است، و در این باره حال و هوای شهرستان دزفول  به میمنت عید بزرگ غدیرخم متفاوت‌تر از روز‌های گذشته است.

تمامی معابر و خیابان‌های اصلی شهر با بنر‌هایی مضمون دهه امامت و ولایت و عید غدیر آذین بندی شده و هر نقطه از این شهرستان  ایستگاه‌های صلواتی شیرینی و شربت برپا شده است.

یکی از سنت‌های حسنه در این عیدالاکبر که روایات درباره آن نقل شده، سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است. امام صادق (ع) می‌فرمایند «غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آن‌ها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آن‌ها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد».

در همین راستا مراسم اطعام غدا در عید غدیر خم در شهرستان دزفول با هدف ترویج فرهنگ امامت و ولایت برگزار شد و در اقدام خداپسندانه هیئت روضه الزهرا دزفول (ع) طبخ بزرگترین نذری در شهرستان دزفول با پخت بیش از 14 هزار پرس غذا تهیه و در سطح شهرستان و توابع این شهرستان توزیع کردند.

.

انتهای پیام/735/

نظر شما