شناسهٔ خبر: 67369053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ویژه برنامه «یوم الولایه» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مشهد- همزمان با روز عید غدیر، ویژه برنامه «یوم الولایه» با حضور زائران و مجاوران، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، در روز عید سعید غدیر، روز ولایت و امامت، جمعی از دلدادگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه «یوم الولایه» که به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، شرکت کردند.

در این ویژه برنامه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برخی از اعمال وارد شده در روز عید سعید غدیر از جمله قرائت زیارت امیرالمومنین (ع) را به صورت دسته جمعی، انجام دادند.

زائران حرم مطهر رضوی با خواندن این زیارت نامه که با نوای حجت‌الاسلام مهدی شجاع قرائت شد، دل‌ها را روانه نجف اشرف کرده و به محضر مولی الموحدین، امیرالمومنین علی (ع) عرض ارادت کردند.

دیگر اعمال روز عید غدیر از جمله خواندن دو رکعت نماز، به جا آوردن سجده شکر، خواندن دعای «اَلّلهُمَّ بِحَقِّ مُحَمَّد نَبیِکَ وَ عَلی وَلیکَ…»، گفتن صد مرتبه «حمدَاَلله" و صد مرتبه "شُکرُاَلله» و قرائت عقد اخوت، در این مراسم توسط حجت‌الاسلام شجاع، اجرا شد.

گفتنی است؛ مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در وصف امیرالمومنین (ع) توسط مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، عباس واعظی از دیگر بخش‌های ویژه برنامه «یوم الولایه» در روز عید غدیر در حرم مطهر رضوی بود.

نظر شما