شناسهٔ خبر: 67368896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آنروا: «به طور متوسط روزانه 10 کودک در غزه یک یا دو پای خود را از دست می‌دهند»

صاحب‌خبر -

شفقنا-«فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز سه‌شنبه اعلام کرد: «جنگ جاری در نوار غزه به طور میانگین منجر می‌شود روزانه 10 کودک یک یا دو پای خود را از دست دهند.»

به گزارش شفقنا به نقل از العربی الجدید، لازارینی توضیح داد که این اعداد شامل کودکانی نمی‌شود که دست یا بازوی خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، لازارینی هشدار داد که بودجه آنروا پس از پایان ماه اوت تمام خواهد شد. او گفت: «ما آنقدر پول داریم که تا پایان ماه اوت دوام بیاوریم.»

این آژانس تقریباً مسئولیت هماهنگی تمام کمک‌هایی را که به نوار غزه می‌رسد، برعهده دارد اما از ژانویه با یک بحران نقدی مواجه شده است به خصوص از زمانی که تعدادی از کشورها کمک‌کننده پس از متهم کردن ده‌ها نفر از کارمندان آنروا به حضور در عملیات 7 اکتبر حماس،کمک به این نهاد را متوقف کرده‌اند.

آنروا در سال ۱۹۴۹ میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل به منظور کمک و حمایت از پناهندگان فلسطینی آواره شده در پاکسازی قومی رژیم صهیونیستی، از سرزمین خود تاسیس شد؛ بیش از ۷۵۰ هزار فلسطینی، بیش از نیمی از جمعیت بومی، در جریان نکبت مجبور به فرار شدند.

ماموریت آنروا که به عنوان یک آژانس موقت تا دستیابی به راه حلی عادلانه و بادوام برای آوارگان فلسطینی ایجاد شد، قرار بود یک سال پس از تأسیس آن منقضی شود، اما حدود ۷۶ سال بعد، و با امتناع رژیم صهیونیستی از اجازه دادن به آوارگان فلسطینی برای استفاده از حق قانونی خود برای بازگشت به خانه‌ها و سرزمین‌هایشان، آنروا به ارائه خدمات ضروری در آموزش، مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد.

متن این خبر در العربی الجدید

نظر شما