شناسهٔ خبر: 67368539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زنگ خطر برای جان هزاران بیمار محاصره شده در غزه

وزارت بهداشت غزه درباره خطر جدی برای جان هزاران بیماران و مجروح در نتیجه عدم دسترسی به دارو به دلیل محاصره سنگین صهیونیست‌ها علیه نوار غزه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اشاره به اینکه در سایه تداوم تجاوزات وحشیانه و محاصره سنگین رژیم اشغالگر علیه غزه، بیماران و مجروحان با کمبود شدید دارو مواجه هستند، اعلام کرد: با تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بسته شدن همه گذرگاه‌ها توسط اشغالگران و همچنین با توجه به ادامه هدف قرار دادن بخش بهداشت و درمان غزه، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، آسیب جدی دیده‌اند و با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی مواجهیم.

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: کمبود شدید دارو مانع ارائه خدمات درمانی لازم برای نجات جان بیماران و مجروحان می‌شود. در حال حاضر موجودی بسیاری از داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی به صفر رسیده و یا رو به اتمام است؛ به ویژه داروهای بخش اورژانس، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه و جراحی.

این وزارتخانه به وضعیت بحرانی بیماران آنکولوژی به دلیل عدم دسترسی به دارو و همچنین بیماران دیالیزی به ویژه کودکان اشاره و تاکید کرد: رژیم اشغالگر از تاریخ ۷ مه با شروع حمله نظامی به رفح، گذرگاه‌ها را بسته و مانع از ورود کمک‌ها و تجهیزات ضروری به نوار غزه می‌شود. همچنین در این بازه زمانی، هیچ بیمار یا مجروحی نتوانسته برای درمان از غزه خارج گردد.

این درحالی است که سازمان پزشکان بدون مرز اخیراً درباره شرایط اسفناک بیمارستان‌های غزه هشدار داده و با اشاره به نبود تجهیزات کافی در بیمارستان‌های غزه به دلیل محاصره این باریکه از سوی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: میزان مراجعات فراتر از توان کادر درمانی برای ارائه خدمات به مجروحان به ویژه در زمان فقدان امکانات لازم در بیمارستان هاست.

این سازمان با انتقاد تند از کشورهای غربی به دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان، افزود: چه میزان باید مردان، زنان، و کودکان در این جنگ به خاک و خون کشیده شوند تا رهبران جهان تصمیم بگیرند به این قتل عام پایان بخشند؟

نظر شما