شناسهٔ خبر: 67367195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هند: موافقتنامه چابهار را آقای رئیسی شخصا پیگیری کرد

وزیر خارجه هند در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص پروژه‌های ایران و هند بیان کرد: یکی از مواردی که برای مدتی طولانی ناتمام باقی مانده بود و رییس جمهور رییسی شخصا آن را پیگیری کرد، نهایی کردن موافقت نامه بلندمدت چابهار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، امروز سه شنبه 5 تیرماه گروهی از اصحاب رسانه که به هند سفر کرده، با "سوبرامانیام جایشانکار"، وزیر امور خارجه هند دیدار کردند.

جایشانکار در این دیدار در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم، مبنی بر اینکه آیا شما پروژه‌ای دارید که در دولت رییس جمهور فقید ایران، ناتمام باقی مانده باشد، اظهار داشت: نخست اینکه ما از حادثه ناگواری که برای رییس جمهور رییسی و وزیر خارجه امیرعبداللهیان رخ داد، بسیار متاثر و اندوهناک شدیم. درباره اینکه ما اکنون چه کاری برای آینده داریم باید بگویم که امکانات و فرصت‌های زیادی در روابطمان وجود دارد. ولی باید همچنان کار کنیم. 

 

.

 

وی افزود: یکی از مواردی که برای مدتی طولانی ناتمام باقی مانده بود و رییس جمهور رییسی شخصا آن را پیگیری کرد، نهایی کردن موافقت نامه بلندمدت چابهار بود.

وزیر خارجه هند گفت: من معتقدم که توافقنامه چابهار عملا به منطقه کمک خواهد کرد. این توافق به همه کشورهای آسیای میانه کمک خواهد کرد. وقتی که ما این اتصال را برقرار کنیم، به همه به نحوی سود خواهد رساند. من به عنوان یک مثال این را ذکر کردم، در حالی که اگر به این موضوع نگاه کنید، مزایای بسیار دیگری نیز وجود دارد.

جایشانکار همچنین گفت: در دیپلماسی این خیلی مهم است که ما نسبت به یکدیگر احساس خوبی داشته باشیم. بلکه همچنین مهم است که به انجام دادن کارها ادامه دهیم، کارهایی که باعث ایجاد تغیر در اقتصاد و در زندگی مردم شود. این موضوع بخش مهمی از سیاست خارجی است که ما تمایل داریم با ایران تجربه کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر تسنیم مبنی بر اینکه آیا شما انتظار خاصی از دولت بعدی ایران خواهید داشت، اظهار کرد: این به خودتان بستگی دارد و باید ببینیم نتیجه انتخابات چه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما