شناسهٔ خبر: 67367073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشارکت بالا در انتخابات قدرت رئیس جمهور را افزایش می‌دهد

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: اگر رئیس جمهوری با آرای بالا در عرصه سیاست وارد شود وجهه بین‌المللی او نیز افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مشروعیت خود را از خدا و مقبولیت خود را از مردم می‌گیرد و در اسلام، به همراهی مردم در مباحث دینی و مسائل سیاسی توصیه شده است و اگر همراهی مردم نباشد حتی امیرالمومنین هم خانه‌نشین می‌شود، بنابراین در حاکمیت دینی مردم نقش اساسی دارند. 

وی افزود: طبق آیات و روایات دینی تقدیر یک جامعه را مردم رقم می‌زنند و اگر مشارکت مردم کم باشد، سیستم حاکمیتی ممکن است دچار تزلزل شود و افرادی سرکار آیند که جامعه را دچار مشکل می‌کنند. 

رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان چهارمحال و بختیاری بیان گرد: اگر رئیس جمهوری با آرای بالا در عرصه سیاست وارد شود وجهه بین‌المللی او نیز افزایش می‌یابد و با نقطه امیدی که به پشتیبانی مردم دارد در مقابل استکبار با قدرت تمام ایستادگی می‌کند و کشورهای دیگر نیز حرف او را بیشتر می‌پذیرند. 

موسوی عنوان کرد: در زمان ائمه و در تعلیمات سیاسی آنان برای انتخاب حاکم، ویژگی‌هایی مطرح می‌شد که از جمله این ویژگی‌ها می‌توان پاکدست و توحیدمحور بودن را نام برد، در زمان حال هم با توجه به اشارات مقام معظم رهبری باید این خصائص در رئیس جمهور منتخب مردم وجود داشته باشد و علاوه بر آن رئیس جمهور باید دارای برنامه اجتماعی و اقتصادی برای جامعه باشد و خدمت به مردم را خدمت به خدا بداند، زیرا ممکن است شخصی برنامه داشته باشد، اما نگاه خدمت به خدا نداشته باشد و همین موجب می‌شود به مقصودی که مورد نظر جامعه است نرسد. 

وی با اشاره به اینکه مردم باید انتخاب اصلح داشته باشند، تصریح کرد: مردم باید برای انتخاب فرد اصلح با افراد متخصصی که شناخت کافی در مورد کاندیداها دارند مشورت کنند، از رسانه‌ها پیگیر کسب اطلاعات باشند و آگاه شوند که دشمن از چه کسی حمایت می‌کند و در مورد چه کسی بیشتر نظرات منفی دارد تا متوجه شوند که کدام نامزد بهتر است و او را انتخاب کنند، قطعا آن کسی که دشمن در مورد او بدگویی می‌کند فرد اصلح‌تر است. محکم ایستادن در مقابل دشمن و فسادستیزی از ویژگی‌هایی است که رهبر انقلاب همواره بر آن تاکید داشته‌اند. 

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با توجه به شهادت رئیس جمهور فقید و مشارکت همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف، امید است مشارکت در این دور از انتخابات نیز بالای 50 درصد باشد.

انتهای پیام/7540/

نظر شما