شناسهٔ خبر: 67366698 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بازار گزارش می دهد؛

بیشترین بازدهی برای سرمایه گذاران سپرده گذاری یا خرید صندوق

در یک ماه گذشته بازار ارز و طلا نسبت به ابتدای سال بازدهی منفی داشته اند و خریدارانش در زیان هستند. به همین دلیل بیشترین بازدهی نصیب سرمایه گذاران سپرده گذاری یا خرید صندوق شده است.

صاحب‌خبر -

بازار؛ گروه بورس: با توجه به اینکه در ماه های اخیر بازار سهام، ارز و طلا بازدهی منفی داشته اند و در مقابل صندوق های درآمد ثابت بانک ها و ... بازدهی مثبتی به سرمایه گذاران داده اند. با وجود ادامه ابهام در بازار سهام تا تشکیل دولت جدید بهترین استراتژی برای سرمایه گذاری در موقعیت کنونی سپرده گذاری یا ورود به صندوق هاست.

بازار سهام در هفته های اخیر با وجود اینکه دولت تصمیم گرفته که بند س تبصره 6 و نرخ خوراک پالایشگاهی ها را اصلاح کند، همچنان اصلاحی است. در این وضعیت برخی از نمادها با وجود ارزندگی بالا کف قیمت سال گذشته خود را شکسته اند و همچنان به روند نزولی خود ادامه داده اند. آنهم در شرایطی که در همین چند هفته اخیر صندوق های درآمد ثابت و بانک ها نرخ سود بالای 30 درصدی به سرمایه گذاران پیشنهاد داده اند.

بازدهی منفی بازار ارز و طلا در ماه‌های اخیر
در یک ماه گذشته بازار ارز و طلا نسبت به ابتدای سال بازدهی منفی داشته اند و خریدارانش در زیان هستند. در مقابل کسانی که در بانک سپرده گذاری کرده اند، یا اوراق خریده اند بازدهی مثبت کسب کرده اند. همچنین سرمایه گذاران بازار سهام نیز در زیان فرو رفته اند. هرچند بازار سهام چشم انداز مثبتی دارد. اما با توجه به اینکه معامله در بازار سهام نیازمند اطلاعات بنیادی و تکنیکال است همه سرمایه گذاران سود نمی برند.

محمود مرادی معتقد است که افرادی که قصد سود بردن از بازار سهام دارند باید به صندوق ها سرمایه گذاری یا درآمد ثابت ورود کنند تا از این طریق بتوانند بازدهی بیشتری کسب کنند. در غیر اینصورت اگر شخصا بخواهند وارد معاملات بازار سهام شوند زیان خواهند کرد. مگر اینکه آموزش های لازم را ببینند


محمود مرادی کارشناس بازارهای مالی با تاکید بر اینکه بورس یک بازار تخصصی است، گفت: به طور قطع در این بازار کسانی سود می برند که اطلاعات کافی درباره بازار سرمایه داشته باشند. به همین دلیل در این مقطع با وجود اینکه بورس در محدوده ارزنده و حمایتی قرار دارد. با این حال همه سرمایه گذاران به یک اندازه سود نمی برند. چراکه همه نمادها در یک موقعیت نیستند.
او با تاکید بر اینکه هر نماد باید به صورت مجزا تحلیل شود، تصریح کرد: در نتیجه افرادی که قصد سود بردن از بازار سهام دارند باید به صندوق ها سرمایه گذاری یا درآمد ثابت ورود کنند تا از این طریق بتوانند بازدهی بیشتری کسب کنند. در غیر اینصورت اگر شخصا بخواهند وارد معاملات بازار سهام شوند زیان خواهند کرد. مگر اینکه آموزش های لازم را ببینند. در شرایط کنونی علاوه بر آموزش باید تجربه کافی نیز داشت. چراکه بازار در یک روند ساید قرار دارد و در این مدت برخی از نمادها اصلاح زیادی را تجربه کرده اند.

تبعات سیگنال فروشی در کانال های تلگرامی

یکی دیگر از مسائلی که این روزها دامن سرمایه گذاران بورسی را گرفته است؛ سیگنال فروشی در کانال های تلگرامی و ... است. در صورتی که اگر سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری سهامدار شوند. به طور قطع سرمایه خود را در اختیار افراد حرفه ای قرار می دهند که به تحلیل تکنیکال و بنیادی مسلط هستند. به همین دلیل در بلند مدت سرمایه گذاران در این صندوق سود می برند. حتی اگر سرمایه گذاران در صندوق های درآمد ثابت حضور داشته باشند می توانند از بازدهی نزدیک به تورم بهره ببرند.

این در حالی است که سیگنال هایی که در گروه های تلگرامی داده می شود یا هیچ مبنای تحلیلی ندارد و صرفا یک معامله برای فروش سیگنال است. یا اینکه نمادهای معاملاتی معرفی می شوند که توسط گروهی قرار است پروژه شوند. با توجه به اینکه افراد فاقد اطلاعات نمی توانند روند ورود و خروج پول هوشمند را تشخیص دهند عملا از نوسان گیرها عقب می مانند. در نتیجه سهامی را می خرند که حباب زیادی دارد. بنابراین سرمایه گذاران برای اینکه بتوانند بازدهی خوبی را کسب کنند باید صندوق سهامی بخرند یا اینکه در صندوق های درآمد ثابت سرمایه گذاری کنند.

نظر شما