شناسهٔ خبر: 67365638 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک مطالعه: حفاظت از 1.2 درصد از زمین از انقراض اکثر موجودات جلوگیری می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک مطالعه تاکید می‌کند حفاظت از تنها 1/2 درصد از کل زمین از نابودی بیشتر گونه‌های جانوری و گیاهی جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا, رویترز نوشت: طبق مطالعه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، محافظت از 1.2 درصد از زمین‌های جهان به‌عنوان حفاظت‌گاه‌های طبیعی، از اکثر انقراض‌های پیش‌بینی‌شده گیاهان و جانوران جلوگیری می‌کند. بااینکه این کار حدود 263 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت اما آینده بشر را نیز تضمین خواهد کرد.

جهان برای دستیابی به هدف حفاظت از 30 درصد جهان تا سال 2030 برای حفاظت از حیات وحشی که در اثر تغییرات آب و هوایی، آلودگی و تخریب زیستگاه‌ها از بین رفته‌اند، دچار چالش است. سیاستگذاران جهانی در اجلاس سران سازمان ملل در کلمبیا در ماه اکتبر ملاقات خواهند کرد تا در مورد برنامه هایی برای دستیابی به این هدف بحث کنند.

کارلوس پرز، یکی از نویسندگان این مطالعه و کارشناس بوم شناسی حفاظتی در دانشگاه آنگلیا شرقی در بریتانیا این گزارش را تهیه کرده و اهمیت حفاظت از زیست‌بوم‌های طبیعی جهان را یادآور شده است.

حفاظت های پیشنهادی این مطالعه 1.6 میلیون کیلومتر مربع (633000 مایل مربع) اضافی را در بر می گیرد – منطقه ای تقریباً یک پنجم مساحت ایالات متحده – در 16825 مکان در سراسر جهان که زیستگاه گونه های کمیاب و در معرض تهدید هستند. این بالاتر از تقریباً 16 درصد از جهان است که در حال حاضر دارای سطحی از محافظت هستند.

حدود سه چهارم این سایت‌ها را جنگل‌های استوایی تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها متنوع‌ترین اکوسیستم‌های زیستی جهان هستند. فیلیپین، برزیل و اندونزی خانه بیش از نیمی از سایت های با ارزش هستند.

این خب را در رویترز ببینید

نظر شما