شناسهٔ خبر: 67365610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

سرویس قضایی اردن ۲۸ نفر را در پرونده مرگ حجاج این کشور به قاچاق انسان متهم کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا-  سرویس قضایی اردن اتهامات قاچاق انسان و کلاهبرداری را علیه ۲۸ نفر در پرونده جان باختن ۹۹ زائر این کشور در مراسم حج امسال مطرح کرد.

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: دبیرخانه شورای قضایی اردن نتایج تحقیقات اولیه خود در خصوص پرونده جان باختن زائران این کشور در عربستان را براساس آمار و ارقام وزارت امور خارجه این کشور منتشر کرد.

در بیانیه این دبیرخانه آمده است: «دادستان عمومی اردن در نتیجه تحقیقات به عمل آمده، جرم قاچاق انسان و همچنین کلاهبرداری را در حق ۲۷ متهم مطرح کرده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است:«دادستان اردن حکم بازداشت نوزده نفر از جمله یک زن و ممنوعیت سفر ده تن دیگر را به همراه پلمپ شرکت هایی صادر کرده است که در موضوع حج خلاف قانون عمل کردند.»

این نهاد اردنی در ادامه عنوان کرده است: تحقیقات اولیه نشان داده است که برخی از افراد و مالکان شرکت های خصوصی و همچنین شرکت های حج و عمره و کارگزاران مرتبط با آن اقدام به جذب و انتقال و اعزام بدون مجوز شهروندان اردنی به مکه مکرمه کرده اند. »

پیشتر وزارت امور خارجه اردن اعلام کرده بود: ۹۹ نفر از زائران این کشور در هنگام ادای مناسک حج در عربستان جان باختند و بیست و یک نفر نیز در حال مداوا در بیمارستان های عربستان هستند.

متن خبر در آرتی

 

 

نظر شما