شناسهٔ خبر: 67364945 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس فرهنگستان علوم:

برای پیشرفت کشور باید به مقام استادان ارج بنهیم

رییس فرهنگستان علوم آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی گفت: برای پیشرفت کشور باید به مقام استادان ارج بنهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین اعطای دومین نشان عالی دانش در آموزش عالی با حضور دکتر محمدرضا مخبردزفولی رییس فرهنگستان علوم در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدرضا مخبردزفولی رییس فرهنگستان علوم در این مراسم اظهار کرد: این جلسه نمادی از خانواده بزرگ علم کشور است. دانشگاه تهران در بسیاری زمینه‌ها پیشتاز بوده است و امروز هم در تکریم علم و عالم پیشتاز است.

وی افزود: جلساتی از این نوع باید به فرهنگ و گفتمان تبدیل شود. اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند، باید مقام استادان را ارج بنهیم چراکه مرکز و نقطه ثقل پیشرفت و دانش، دانشمندان هستند.

مخبردزفولی تصریح کرد: ایران تاکنون پیشرفت‌های زیادی داشته است. در گام اول باید از این پیشرفت‌ها حفاظت کنیم. مهمترین دستاورد ۴۰ سال گذشته نیروی انسانی متخصص است.

رییس فرهنگستان علوم اضافه کرد: در گذشته ایران در هیچ کدام از پایگاه‌های علمی جهانی رتبه نداشت؛ اما هم‌اکنون ۲ درصد تولید علم دنیا به ایران تعلق دارد و دانشمندان ما در تراز جهانی می‌درخشند. نقص‌هایی وجود دارد؛ امانباید توفیق و پیشرفت خود را منکر شویم. علم در دنیا قدرت است و کشورهایی که صاحب بالاترین میزان فناوری هستند، قدرتمندند.

نظر شما