شناسهٔ خبر: 67364746 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جام جهانی پاراوزنه‌برداری| ۲ مدال طلا برای غریب شاهی

ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم تیم ملی پاراوزنه‌برداری کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا در جام جهانی گرجستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ششمین روز از مسابقات جام جهانی پاراوزنه‌برداری در گرجستان، علی اکبر غریب شاهی در دسته 107 کیلوگرم به روی تخته رفت و در حرکت اول خود موفق به مهار وزنه 230 کیلوگرمی شد. او در در حرکت دوم وزنه 235 کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت سوم خود وزنه 240 کیلوگرم را بالای سر برد و در جایگاه نخست ایستاد و به مدال طلا رسید. او همچنین موفق به کسب مدال طلا مجموع شد.

در این دسته وزنی نمایندگان کشور ازبکستان دوم و سوم شدند.

 

پیش از این نیز محسن بختیار در دسته 59 کیلوگرم به مدال برنز و امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و روح‌الله رستمی از کسب مدال بازماند و سیدحامد صلحی‌پور در رده چهارم ایستاد.

در ادامه این رقابت‌ها امروز مهدی صیادی و احمد امین‌زاده در دسته مثبت 107 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

این پنجمین دوره جام جهانی پاراوزنه‌برداری در سال 2024 محسوب می‌شود و آخرین رویداد این رشته ورزشی پیش از بازی‌های پارالمپیک پاریس است. در این دوره 329 ورزشکار از 71 کشور برای کسب رنکینگ پارالمپیک پاریس در پایتخت گرجستان شانس خود را برای کسب سهمیه بزرگ‌ترین رویداد ورزشی امتحان می‌کنند.

در این مسابقات گرجستان با 16 ورزشکار، ازبکستان با 9 ورزشکار، چین با هشت ورزشکار و تیم ملی ایران با هفت ورزشکار، دارای بیشترین نماینده در بخش آقایان هستند.

به گزارش تسنیم، ملی‌پوشان ایران باید در این مسابقات باید وزن‌کشی کنند و به روی تخته بروند تا سهمیه پارالمپیک‌شان قطعی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما