شناسهٔ خبر: 67364673 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی سه ماه اخیر؛

۱۵۵ نفر مجرم سایبری در خراسان شمالی دستگیر شدند

بجنورد_ رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کشف ۸۸ درصد پرونده‌های جرائم سایبری خبر داد و گفت: در این مدت ۱۵۵ مجرم سایبری در خراسان شمالی دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ یوسف شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با اشاره به اینکه در ۳ ماهه نخست سال جاری ۶۳۶ فقره جرم سایبری در بستر فضای مجازی خراسان شمالی به وقوع پیوسته است، افزود: از این تعداد، ۵۵۶ فقره کشف و تشکیل پرونده شده است.

وی با بیان اینکه میزان کشف جرایم در این بازه زمانی ۸۸ درصد است، گفت: با تلاش کارشناسان سایبری پلیس فتا، خراسان شمالی به موقع به پرونده‌های ارجاع شده رسیدگی و همین موضوع باعث شده تا رضایتمندی مردم عزیز افزایش داشته باشد.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی ادامه داد: در این مدت بیشترین جرم به وقوع پیوسته در بستر فضای مجازی، کلاهبرداری رایانه‌ای بوده که ۴۵ درصد از کل جرایم را شامل می‌شود، تصریح کرد: برداشت اینترنتی غیر مجاز با ۲۷۷ فقره و هتک حیثیت و نشر اکاذیب هم با ۴۳ فقره به ترتیب در رده دوم و سوم قرار دارند.

سرهنگ شاکری با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا مجرمان در فضای مجازی برای مردم عزیز ایجاد مزاحمت کرده و باعث سلب امنیت و آرامش شوند، از شهروندان خواست تا ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس، در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۰۹۶۳۸۰ که به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند، اطلاع دهند.

نظر شما