شناسهٔ خبر: 67364314 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رهاسازی چند گونه حیات‌وحش در زیستگاه‌های بکر کرمانشاه

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه گفت: چندین گونه ارزشمند حیات وحش پس از تیمار و بازپروری در زیستگاه‌های بکر استان کرمانشاه رهاسازی شدند.

صاحب‌خبر -

سعید دزفولی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: چندین گونه حیات وحش ارزشمند که به همت کادر درمان مرکز تیمار حیات وحش پردیسان سازمان محیط زیست تیمار و بازپروری شده بودند، در زیستگاه اصلیشان رهاسازی شدند.

وی عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده در مرکز تیمار حیات وحش پردیسان، تعدادی گونه‌های حیات وحش تیمار و درمان شده توسط کارشناسان این دفتر با رعایت پروتکل های دامپزشکی حیات وحش در طبیعت رهاسازی شدند.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه، گفت: در مرحله پنجم از رهاسازی گونه‌های حیات وحش، تعدادی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش پس از تیمار و بازپروری توسط مرکز تیمار حیات وحش پردیسان، در زیستگاه‌های طبیعی استان کرمانشاه به طبیعت بازگشتند.

دزفولی‌نژاد افزود:  این گونه‌ها شامل چهار قلاده روباه معمولی، 40 بطانه سنجاب و یک سر خارپشت که در مناطق طبیعی و زیستگاه‌های اصلی آن‌ها  رهاسازی شدند.

وی گفت: یک قلاده کفتار نیز که به علت مصدومیت یک سال تحت مداوا و دو عمل جراحی کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی قرار گرفته بود، در طبیعت شهرستان کنگاور رهاسازی شد.

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از رهاسازی دو بهله دلیجه و دو بهله سارگپه که توسط این اداره کل تیمار و بازپروری شده بودند خبر داد.

دزفولی‌نژاد افزود: تمام گونه‌ها پیش از رهاسازی از نظر بیماری و سلامت جسمانی زیر نظر دامپزشکان سازمان محیط زیست بررسی شده و قبل از رهاسازی تغذیه کامل برای آمادگی گونه انجام شده است.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ضمن قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و ناتوان را به محیط زیست تحویل می‌دهند، از مردم خواست از گرفتن حیوانات سالم و یا نوزادان حیات وحش خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/

نظر شما