شناسهٔ خبر: 67363804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۷۰ درصد اشتغال اردبیل در حوزه اصناف است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: واحدهای صنفی ما در قالب صنوف تولیدی، خدماتی و توزیعی در حال فعالیت هستند و ۷۰ درصد اشتغال در این حوزه انجام می‌شود و حل مشکلات مالیاتی و بیمه اصناف ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مسعود ایرانی پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از اصناف برتر در اردبیل اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های سازمان صمت در حوزه تجارت و اصناف است که تلاش می‌کنیم با راهکارهای قانونی موانع و مشکلات فعالان این عرصه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: اصناف مورد وثوق و اعتماد مردم هستند و با وجود برخی ناملایمتی‌ها و نقص قوانین اصناف و بازاریان نماینده نظام در عرصه اجتماعی محسوب می‌شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 60 هزار نفر در اردبیل در قالب واحدهای صنفی فعالیت می‌کنند که 112 اتحادیه و 6 اتاق اصناف را شامل می‌شود و با تلاش مجاهدانه سعی آنها بر این است تا به امرار معاش مردم و بهبود نظام اقتصادی کمک کنند.

ایرانی افزود: واحدهای صنفی ما در قالب صنوف تولیدی، خدماتی و توزیعی در حال فعالیت هستند و 70 درصد اشتغال در این حوزه انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متناسب با رونق تولید و جهش مؤثر در این حوزه، اصناف تلاش می‌کنند تا به وظیفه خطیر خود در رونق اقتصادی جامعه کمک کرده و فرصت‌های خوبی را برای توسعه و پیشرفت جامعه فراهم کنند.

رییس اتاق اصناف اردبیل نیز در این مراسم از اصناف به عنوان حلقه آخر تولید و قلب تپنده اقتصاد یاد کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای اتاق اصناف کمک به ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار به همت واحدهای صنفی و تولیدی است.

عسگر ارغوانی حل مشکلات مالیاتی و بیمه اصناف را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با هماهنگی مسئولان استانی سعی ما بر این است تا این موانع و مشکلات را برطرف و نسبت به جلب رضایت اصناف اقدام کنیم.

وی به حساسیت انتخابات پیش رو و افزایش مشارکت اصناف در پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: برای ادامه مسیر دولت سیزدهم باید رییس جمهوری را انتخاب کرد که برنامه مدون اقتصادی و توسعه در این بخش را هدف‌گذاری کرده و فرصت یک رقابت شایسته را در تحقق اهداف مهیا می‌کند.

در این مراسم از اصناف، کسبه و بازاریان برگزیده با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/131

 

نظر شما