شناسهٔ خبر: 67363715 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

واکنش آمریکا به استفاده از اسیر فلسطینی به عنوان سپر انسانی

صاحب‌خبر -

شفقنا- آمریکا به بستن اسیر فلسطینی روی کاپوت یک جیپ نظامی اسرائیلی واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ویدئویی از یک مرد فلسطینی مجروح که توسط نیروهای اسرائیلی بر روی یک جیپ نظامی بسته شده است، تکان دهنده است و خواستار تحقیقات سریع برای بازخواست مسئولین شد.

در یک نشست خبری وزارت امور خارجه، خبرنگاری پرسید: آیا اساساً ارتش اسرائیل از فلسطینی ها به عنوان سپر انسانی استفاده نمی کند؟ متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ گفت: من می گویم که ما آن ویدئو را دیدیم. این تکان دهنده بود. این عمل کاملا غیرقابل قبول بود. انسان ها هرگز نباید به عنوان سپر انسانی استفاده شوند. ارتش اسرائیل باید به سرعت در مورد آنچه رخ داده است تحقیق کند و افراد مسئول را بخواهد.

ویدئویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و توسط رویترز تایید شده است، مجاهد عظمی، ساکن جنین را نشان می دهد که روی یک جیپ نظامی بسته شده و از بین دو آمبولانس عبور می کند. اسرائیل در واکنش به این ویدئو گفته سربازان پروتکل نظامی را نقض کردند. نیروها در فیلم این حادثه با ارزش‌های ارتش اسرائیل مطابقت ندارند و این حادثه مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت. این مرد برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما