شناسهٔ خبر: 67363481 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

رمزگشایی از اتفاقات فاجعه‌بار بازی ایران و ازبکستان/ درگیری طارمی با حاج صفی؛ اگر من نبودم تو دعوت نمی‌شدی!

مهاجم تیم ملی پرده از حواشی بازی ایران و ازبکستان برداشت اما اتفاقات رخ داده شدیدتر از آنچه بود که مهدی طارمی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

آنچه مهدی طارمی از آن به عنوان شیطنت یاد کرد، ماجرای بازوبند کاپیتانی در دقایق پایانی بازی ایران و ازبکستان در تاشکند بود...

به گزارش خبرورزشی، مهدی طارمی در بخشی از گفت و گو با محمدحسین میثاقی به حواشی‌ای اشاره کرد که سبب شد چند ماه پیش تیم ملی در تاشکند برابر ازبکستان به تساوی برسد. او گفت: «درباره بازی با ازبکستان باید بگویم اگر در دیدار رفت که نیمه اول را دو بر صفر بردیم اتفاقاتی رخ نمی‌داد می‌توانستیم باز هم گل بزنیم. اما وقتی نیمه دوم وارد زمین شدیم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذشت شیطنت‌هایی از سوی برخی بازیکنان رخ داد که همه چیز را عوض کرد. در بازی برگشت هم من به چند نفر از مربیان و بازیکنان گفتم انگیزه کافی را نمی‌بینم.» طارمی به همین مقدار بسنده کرد اما در خبرورزشی پشت پرده کامل شیطنت‌هایی که او اشاره می‌کند را افشا می‌کنیم.

سه شنبه ۳۰ آبان سال قبل، تیم ملی در راه مقدماتی جام جهانی مهمان ازبکستان بود. در دیداری که به دلیل نیمکت نشینی احسان حاج صفی و مصدومیت علیرضا جهانبخش، بازوبند کاپیتانی بر بازوی سردار آزمون بسته شده بود. قضیه‌ای هم که طارمی در خصوص آن صحبت می‌کند، به همین موضوع مربوط می‌شود. دقیقه ۷۵ و زمانی که بازی با نتیجه دو بر یک به سود ایران دنبال می‌شد، سرمربی تیم ملی تصمیم به تعویض دو بازیکن از جمله سردار می‌گیرد که جنجال اصلی در همین لحظه اتفاق می‌افتد. به یاد بیاورید که در آن روزها امیر قلعه نویی به دلیل عمل جراحی کلیه، حتی از سوی پزشکان اجازه نشستن روی نیمکت را نداشت اما با تحمل درد کنار زمین ایستاده بود. سردار هم هنگام خارج شدن قصد داشت از سرمربی بپرسد که باید بازوبند را به چه کسی تحویل دهد اما امیر در همان لحظه به سمت نیمکت رفت تا از شدت درد کمی بنشیند. در این لحظه سردار، قلعه نویی را کنار زمین نمی بیند و از حاج صفی می پرسد بازوبند را چه کند؟ احسان حاج صفی که لب خط مشغول گرم کردن بود، به آزمون اشاره می‌کند کاپیتان بعدی تیم علیرضا بیرانوند است.

طارمی که این صحنه را می‌بیند، از تصمیم حاج صفی برافروخته می‌شود؛ تا حدی که در همان چند ثانیه وقفه دو تعویض همزمان، به نزدیکی خط می‌رود و کاپیتان وقت تیم ملی را به باد ناسزا می‌گیرد. مهدی طارمی که انتظار نداشت حاج صفی اینگونه او را نادیده بگیرد، مابین درگیری لفظی‌اش این نکته را یادآوری می‌کند: «اگر من نبودم، تو دعوت نمی‌شدی!» کار آنقدر بالا گرفت که حتی چند دقیقه بعد وقتی توپ به نفع ایران به بیرون رفت، مهدی شخصا برای پرتاب اوت به کنار زمین آمد و دوباره حاج صفی را مورد عنایت کلامی قرار داد! اینجا بود که امیر قلعه نویی متوجه وخامت اوضاع می‌شود و به همین دلیل دستور می‌دهد طارمی به سمت راست خط حمله برود تا از نیمکت دور باشد. تصمیمی که اگر از سوی سرمربی تیم ملی اتخاذ نمی‌شد، شاید به درگیری فیزیکی دو بازیکن باتجربه منتج می‌شد. دستیاران امیر به او می گویند طارمی را بیرون بکشد اما قلعه نویی برای پیشگیری از تنش احتمالی روی نیمکت، از تعویض طارمی صرف نظر می کند و فقط منطقه بازی او را تغییر می دهد.

علیرضا بیرانوند ابتدا راضی به دریافت بازوبند نمی شود، او بازوبند را به شجاع می سپارد تا به دست عزت اللهی برساند و او طارمی را راضی به بستن بازوبند کند اما طارمی زیربار نمی رود و در نهایت بازوبند دوباره به بیرانوند می رسد. تمام این وقایع باعث می شود تمرکز ملی پوشان تخریب شود. طارمی و حاج صفی هم با یکدیگر به اختلاف شدید خوردند.

هرچند بعدها رابطه این دو بازیکن بهبود پیدا کرد اما اتفاقات مذکور همانطور که طارمی در برنامه فوتبال برتر اشاره کرد، تاثیرش را در زمین گذاشت و به همین دلیل آن زمان صحبت از اخراج هر دو بازیکن مطرح شد تا جایی که یکی از دلایل اختلافات خداداد عزیزی و امیر قلعه نویی را همین ماجرا تشکیل می‌دهد؛ چراکه امیر درخواست سختگیرانه خداداد برای کنار گذاشتن این دو لژیونر را نپذیرفت و ترجیح داد با توجه به درپیش بودن جام ملتها، کدخدا منشی به قضیه رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: افشاگری طارمی از شیطنت چند بازیکن در نیمه دوم بازی با ازبکستان؛ به مربیان گفتم که...

نظر شما