شناسهٔ خبر: 67363416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل چالش‌های کارگری ندارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در سه سال اخیر حتی یک مورد چالش و دغدغه کارگری را در استان اردبیل شاهد نبودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضا قاسمیان پیش از ظهر سه‌شنبه در جمع اصناف اردبیل اظهار داشت: احیای واحدهای کارگاهی و تولیدی جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این زمینه شاهد فعال شدن صدها واحد تولیدی در همین استان اردبیل بودیم.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان مسئول کمیته کارگری استان در سه سال اخیر حتی یک مورد اعتراض و یا تجمع کارگری را از بابت عقب‌افتادگی حقوق و مزایا شاهد نبودم و هیچ کارگری بدون دریافت حق و حقوق خود در شب عید به خانه نرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ظرفیت‌های خوبی را در بخش تجاری و صنفی در استان شاهد هستیم و برای حل مشکلات اصناف هماهنگی‌های لازم انجام شده تا ما بتوانیم در مشکلات و نارسایی‌های حوزه مالیات، بیمه و سایر بخش‌ها را برای فعالان این حوزه برطرف کنیم.

قاسمیان به ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: در حالی که باید به ازای هر هکتار زمین 45 نفر ساکن باشند، این تعداد به 90 نفر می‌رسد و این سبب تنگنا و قفل هسته مرکزی شهر در ساعات متعدد شده است.

وی از افزایش محدوده شهر اردبیل با احداث شهرک شهید سلیمانی و دیگر شهرک‌های اقماری خبر داد و خاطرنشان کرد: نه تنها بر وسعت شهر و تنفس‌گاه‌ها افزوده شده بلکه زمینه برای توسعه واحدهای صنفی نیز در مناطق مختلف شهر به وجود آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از بازاریان خواست تا برای جذب گردشگران و مسافران از بیان مطالب یأس‌آلود و یا مغایر با امنیت اجتماعی پرهیز کرده و اجازه ندهند تا خود مسافران و گردشگران ناراضی از شهر اردبیل بیرون بروند.

قاسمیان به وضعیت کشور و عبور از دره‌های مختلف برای رسیدن به قله عزت و افتخار اشاره کرد و ادامه داد: اگر امروز مقام معظم رهبری از رسیدن ملت ایران به قله‌های پیشرفت سخن به میان می‌‌آورند، به معنای حقیقی این قله‌ها در پیش رو است و باید یک به یک آنها را فتح کرد.

وی اضافه کرد: برای حفظ استقلال سیاسی کشور باید به وظیفه خود که همان رعایت اصل جمهوریت و اسلامیت است، توجه کنیم و در سال‌های اخیر با درایت دولت سیزدهم در بحث استقلال سیاسی بدون التماس به غرب دستاوردهای خوبی را شاهد بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل به عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار نظامی و پیشرفت‌ها را در این عرصه یادآور شد و بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها کشور ما جز 10 کشور برتر دنیا است و باید در اقتصاد نیز با تکیه بر توانمندی‌های خود در این مسیر حرکت رو به جلویی را انجام دهیم.

قاسمیان در ادامه سخنان خود یادآور شد: با حفظ اعتماد به نفس و خودباوری می توانیم در عرصه اقتصادی نیز مشکلات را یکی پس از دیگری برطرف کرده و به تقویت نظام اقتصادی توانمند و بالنده کمک کنیم.

وی گفت: انتخابات یکی از عرصه‌های نمایش اقتدار ملت است و آنهایی که به تحریم انتخابات دامن می‌زنند باید بدانند که رأی دادن در نظام اسلامی نوعی فرهیختگی و عمل به عقلانیت است.

وی افزود: بعد از گذشت 45 سال در عرصه انتخابات پیش رو نیز باید با فهم عمیق و درک درست به رییس جمهوری رأی بدهیم که عدالت، رفع تبعیض و فسادستیزی جز خصیصه‌های او باشد.

معاون استاندار اردبیل به عملکرد دولت خدمتگزار و رییس جمهور شهید اشاره کرد و ادامه داد: اخلاص و صداقت در عمل میراث به جای مانده شهید آیت‌الله رییسی است که باید با قدرت ادامه پیدا کند که این امر می‌تواند به توسعه روزافزون کمک کند.

انتهای پیام/131

 

نظر شما