شناسهٔ خبر: 67363341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف در آخرین مناظره انتخاباتی:

ریشه فساد چای دبش ناکارآمدی است/ من اهل کارم؛ نه اهل تنش / دغدغه‌های مردم باید دغدغه رئیس جمهور باشد/ رانت خودرو را با واردات حل خواهم کرد/ تجربه تزریق شدنی نیست / مردم شما با رای‌تان درباره تورم و آبادانی تصمیم می‌گیرید /مشارکت امنیت ملی ماست

دقایقی پیش، محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای انجام مناظره انتخاباتی، وارد ساختمان صدا و سیما شد.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی فردا: محمد باقر قالیباف ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، گفت: اگر یک دقت کنیم همه این موضوعاتی که امروز مطرح می‌کنیم، در دو سه دهه گذشته گفتیم. باید این موارد را دنبال کنیم و باید این موارد را حل کنیم و امروز هم می‌خواهیم این مسائل را حل کنیم. بنده می‌خواهم به ریشه این موضوع بپردازم که چرا این مشکلات حل نشده است؛ اول آنکه ما نباید در نقشه دشمن حرکت کنیم چرا که دشمنان ما حتماً آرامش و آسایش را برای ملت ما نمی‌خواهند و به دنبال آن هستند که مردم ما را پریشان کنند.

وی ادامه داد: دشمنان ما نمی‌خواهند یک افق روشنی از ایران عزیز ما در ذهن مردم ما ساخته شود و آنها امیدوار به آینده باشند و جوانان ما اینگونه به آینده نگاه کنند. ما با تصمیمات و نوع رفتارهای خود باید به این موضوع توجه کنیم که خدای نکرده نقشه دشمن را تکمیل نکنیم و به گونه‌ای حرکت کنیم که بتوانیم وظیفه درست خود را به خوبی انجام دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز مردم واقعاً دغدغه دارند که زمانی که سر رسید اجاره آنان رسید به کجا بروند و به کجا پناه ببرند. مردم در معیشت مشکل دارند و ما باید آرامش ایجاد کنیم. نه معلم اخلاق هستم و نه اینجا درس اخلاق است بلکه یک بحث داریم که ما نباید تنش درست کنیم بلکه باید گشایش درست کنیم.

قالیباف تاکید کرد: اگر قرار است بحث کنیم باید چالش ما برای رسیدگی به حل مشکلات مردم باشد. هفته آینده و در چنین روزهایی هر کدام از ما که توفیق خدمت داشته باشیم باید برای حقوق، ارز و کسری بودجه تصمیم بگیریم و این قدرت اجماع می‌خواهد.

بدون شک ریشه فسادها در ناکارآمدی‌ها است

وی افزود: زمانی که از چای دبش و کرسنت بحث کردیم ریشه این فسادها در کجاست؟ بدون شک ریشه این فسادها در ناکارآمدی‌ها است. ما به اندازه صادرات نفت خود در داخل کشور ظرفیت داریم، اما آن را حیف می‌کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: الان سه ماه از سال گذشته و برخی از مصوبات قطعی هنوز اجرایی نشده و هنوز پول بازنشستگان را ندادیم. ما نیاز به وحدت و اجماع سازی و همکاری داریم و ویژگی‌هایی داریم که مقام معظم رهبری درباره مشخصه‌های نامزد مطرح کردند. هرگونه تلاش و فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم.

قالیباف تاکید کرد: نباید از زمانی که بر پست و مسئولیت نشستیم خدای نکرده دغدغه مردم، دغدغه دوم ما باشد و ما باید هر آنچه برای خود می‌پسندیم، برای مردم هم بپسندیم. نباید گرفتار تنش و بگو مگوهای گذشته شویم و مردم امروز واقعاً آسایش ندارند و اگر به حال آنان چاره اندیشی نکنیم، طبیعتاً به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکردیم.

وی در ادامه خطاب به مردم، گفت: مردم! قالیباف برای همه شما شناخته شده است و بنده اهل کار هستم و اهل تنش و دعوا و ستیز نیستم.

همه عمر و جوانی خودم را برای زندگی مردم جنگیدم

قالیباف یادآور شد: همه عمر و جوانی خودم را برای زندگی مردم جنگیدم، اما آن جنگ با این دعوا و جنگ‌ها که در اینجا مطرح می‌شود، فرق دارد. این دعواها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و نه مشکل مسکن و نه مشکل تحریم و گرانی خودرو را حل نمی‌کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: این دعواها نه تورم و بیکاری و مشکل امنیت را حل می‌کند و نه صدای روستایی مظلوم در دوردست و کشاورز را می‌شنود که با زحمت تولید می‌کند اما از فروش نهایی کمتر از ۳۰ درصد به وی می‌رسد و نمی‌تواند حداقل زندگی خود را تامین کند. این دعواها مشکل کارمند و کارگر را که حقوق ثابت دارند و با تورم سنخیتی ندارد، حل نمی‌کند و نه مشکل سربازان را حل می‌کند، البته ما در مجلس یازدهم تلاش کردیم حقوق سربازان را افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: این دعواها و تنش‌ها هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و در هیچیک از مسئولیت‌های خود هرگز وارد این بازی‌ها و ستیزهای بیهوده نشدم و آن را اصلاً قبول نداشتم.

برای امنیت خانواده‌ها جنگ کردم اما هرگز جنگ و تنش نمی‌کنم

قالیباف گفت: برای امنیت خانواده‌ها جنگ کردم اما هرگز جنگ و تنش نمی‌کنم، چرا که این دعواها توی دل مردم را خالی می‌کند و قالیباف هرگز چنین کاری نمی‌کند و جنگ نمی‌کند تا توی دل مردم خالی شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: این تنش‌ها و دعواها هیچ ثمری ندارد و هیچ گشایشی ایجاد نمی‌کند جز اینکه مردم را ناامید می‌کند. دعواهای مناظره‌ها در سال ۸۸ یا ۹۲ برای مردم نبود. الان هم نگران این هستم که این اتفاق دو مرتبه تکرار نشود که انشاالله نخواهد شد.

وی بیان کرد: بنده به پشتوانه کارنامه و عملکردی که دارم، می گویم که برنامه دارم و اعلام کردم و برای تحقق این برنامه‌ها می‌جنگم و خوشحالم که این حرف را امروز آقای خسروی، مجری برنامه زد که برای برنامه‌های خود زمانبندی دهید. مفتخرم که امروز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که باید زمان دهی دهید و بنده تمام ۵ اولویت خود را با زمانبندی می‌گویم و این سنت بنده است. مردم من عمر و زندگی شما را تلف نخواهم کرد.

تلاش می‌کنم بدون جدل سیاسی خدمتگزار مردم باشم

قالیباف تاکید کرد: تلاش می‌کنم بدون جدل سیاسی خدمتگزار مردم باشم و نمی‌خواهم یک سخنران باشم و از هر تنش دوری می‌کنم. روزی که رفتم نیروی انتظامی، نیروی انتظامی با همه درگیر بود از مردم تا بقیه که اولین کاری که کردم آن بود که نیروی انتظامی را از تنش با مردم خارج کردم و در کمترین زمان نیروی مورد اعتماد مردم شد.

وی یادآور شد: در شهرداری تهران که بودم، با هر سه دولتی کار کردم که با من مخالفت داشتند، اما هرگز تنش ایجاد نکردم و به مردم خدمت کردم. وظیفه ما است که کار مردم را انجام دهیم و با جدل سیاسی و عافیت طلبی و بهانه جویی نباید زندگی مردم و جوانان را تلف کنیم و این وظیفه ماست.

قالیباف اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی قانون‌های بر زمین مانده را به تصویب رساندیم که قانون تجارت و قانون بانک مرکزی و برنامه هفتم توسعه را نهایی کردیم، در حالی که در مجلس هم تنش‌هایی وجود داشت اما آرامش را ایجاد کردم و با آرامش این برنامه را اجرایی خواهم کرد.

قالیباف در ادامه بیان کرد: بنده هم طرح ۵ فوریتی خود را در روزهای گذشته و در فرصت‌های مناسب مطرح کردم که در اینجا باز هم توضیح می‌دهم.

وی اظهار کرد: اولین وظیفه ما آن است که برای زندگی روزمره مردم یک سپر حمایتی ایجاد کنیم که این پریشانی از آنان دور شود که شامل حقوق آنان می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید فاصله بین حقوق ثابت و تورم را پر کنیم و حتماً متعهد هستم که این کار را انجام دهم که اگر حقوق را ۲۰ درصد افزایش می‌دهیم، اما تورم ۳۰ تا ۴۰ درصد است باید مابه‌التفاوت آن ترمیم شود. همچنین کالاهای اساسی مربوط به جهیزیه را تحت پوشش قرار خواهم داد و با رفاه کارت این کار انجام خواهد شد و بحث سلامت را هم دنبال خواهم کرد.

قالیاف افزود: بحث حقوق را زمانی که مطرح می‌کنم منظورم همه کارگران، کارمندان کشوری و لشکری، زنان سرپرست خانوار و همه کسانی است که در دهک‌های پایین هستند و حتماً این کار را انجام خواهم داد و سپر حمایتی برای آنان در نظر می‌گیریم.

وی تاکید کرد: همچنین آنقدر موضوع مسکن مهم است که آرامش خانوارها است و اجاره باعث اضطراب خانوارها شده است. طرح جهش تولید مسکن الان اجرا می‌شود، البته ما می‌توانیم ۲۰۰ متر زمین را که در منطقه مسکونی است و مجوز مسکونی داشته باشد، در اختیار هر خانواده‌ای که فرم آنان قرمز نباشد و مستاجر باشند، قرار دهیم و زمانی که این زمین را در اختیار گرفتند، می‌توانند شریک بگیرند و از طریق آن خانه خود را بسازند.

مشکل رانت خودرو را حل خواهیم کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طرح خودرو هم بحث مهمی است. ما مشکل رانت خودرو را حل خواهیم کرد و واردات خودرو شخصی و خودروهای سنگین را دنبال خواهیم کرد.

قالیباف افزود: موضوع رشد اقتصادی در پایتخت دوم ایران یعنی در منطقه اقیانوس هند هم دنبال خواهد شد. همچنین طرح هادی یکی از معضلات روستاها است و بنده مرتب و هر فصل به آنجا سرکشی می‌کنم و می‌گویم که حتماً طرح‌های هادی را توسعه خواهیم داد و در آن بازنگری می‌کنیم و باید یک اصلاح نهادی انجام دهیم، چرا که روستا بی صاحب است و از زمان ادغام وزارت جهاد کشاورزی گویا روستاها متولی ندارند و باید روستاها متولی داشته باشند.

امنیت شغلی دهیاران را باید تامین کنیم

وی تاکید کرد: امنیت شغلی دهیاران را باید تامین کنیم و اشتغال را باید به روستاییان بازگردانیم. معمولاً فقط بین ۲۵ تا ۳۰ درصد پول حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خود کشاورزان می‌رسد در حالی که باید بیشتر پول فروش محصولات کشاورزی به خود کشاورزان برسد و باید این موضوع حل شود.

قالیباف بیان کرد: مشکل آب کشاورزان هم باید حل و فصل شود. کشت گلخانه‌ای باید به گونه‌ای انجام شود که صرفه‌جویی در آب هم مورد توجه قرار گیرد. همچنین میزان واردات محصولات کشاورزی زیاد است و بعضاً محصولاتی است که خودمان هم تولید می‌کنیم و باید این موضوع مدیریت شود و ما برنامه برای آن داریم.

قالیباف گفت: بنده تاکید کردم که ما نباید وارد تنش و اختلاف شویم، اما یک جاهایی حتماً باید وارد چالش شویم؛ باید در جاهایی که بحث‌های کارشناسی است، وارد بحث‌های چالشی شویم.

وی ادامه داد: حتماً بخش‌های مختلف و وزارتخانه‌های مختلف با هم وارد بحث‌های چالشی و نقد می‌شوند که هیچ اشکالی ندارد و یک رئیس جمهور مسلط، آگاه، دانا و با تجربه مهم است که آیا در این طوفان بتواند این کشتی را به سامان برساند یا خیر.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تجربه و کار اجرایی اینگونه نیست که با آمپول تزریق کنیم و با قرص و شربت آن را درمان کنیم بلکه این نیاز به تجربه و دانایی دارد.

قالیباف ادامه داد: این‌ها را نمی‌شود فقط با شعار و حرف و روی کاغذ دنبال کرد. قانونی که در مجلس می‌نویسیم، اگر اجرا نشد ارزش آن فقط همین کاغذ است و وقتی جان می‌گیرد که به اجرا تبدیل شود. اجرای قوی نیازمند اشراف مدیر است.

وی تاکید کرد: والله قسم قوه اجرایی جای آزمون و خطا نیست، محل کسب تجربه نیست، بلکه محل زندگی، آبروی مردم، جان، وقت و مال مردم است.

قالیباف تصریح کرد: نمی‌شود هر دفعه با یک حرف، شعار و حرکتی وعده دهیم که در برجام یا جای دیگری کاری را انجام می‌دهیم و مشکلات حل می‌شود و همه مدیران را علاف و بلاتکلیف نگه داریم. نباید توان خود را کنار بگذاریم و به دست دشمن و بیگانگان نگاه کنیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اصلاح در داخل و در روابط خارجی حتماً در دستور کار بنده است. در حوزه سیاست خارجی انتفاع اقتصادی و منافع ملی را دنبال خواهم کرد و هرگز از اصلاحات اقتصادی داخلی غافل نخواهم شد.

قالیباف متذکر شد: قانون سوت زنی برای مقابله با فساد در مجلس قانون و ابلاغ شد. قانون شفافیت هم ابلاغ شد و بنده جزو اولین کسانی بودم که طرح شفافیت قوای سه گانه را امضا کردم.

وی بیان کرد: امروز شفافیت برای هر سه قوه ابلاغ شده است و یکی از افتخارات مجلس است. برای یک استفاده بهینه نیازمند هوشمندسازی، مردمی‌سازی، شفافیت و کارآمد سازی هستیم.

قالیباف در بخش جمع‌بندی مناظره چهارم، اظهار کرد: مردم عزیز ایران شما در لحظه تصمیم قرار دارید و بخش زیادی از شما هنوز تصمیم قطعی نگرفتید و در حال مقایسه هستید که از بین ما ۶ نفر یک نفر را انتخاب کنید.

وی ادامه داد: مردم! شما رای به یک نفر نمی‌دهید، بلکه درباره زندگی و آینده خودتان تصمیم می‌گیرید و تصمیم می‌گیرید که تورم کشور چقدر باشد؟ شما تصمیم می‌گیرید که قیمت گوشت و مرغ چند باشد؟ وضعیت مسکن چگونه باشد و آبادانی به روستاها بیاید یا صدای شما در میان هیاهوی سیاسی گم شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم! شما تصمیم می‌گیرید که واحد تولیدی که در آن کار می‌کنید ادامه یابد یا تعطیل شود. تصمیم می‌گیرید که بالاخره متناسب سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود یا همچنان سفره بازنشستگان خالی باشد. شما تصمیم می‌گیرید که حقوق کارگر، کارمند و بازنشسته به اندازه تورم افزایش یابد یا خیر.

قالیباف تاکید کرد: مردم! شما تصمیم می‌گیرید که صاحبخانه شوید یا اینکه هر سال نگران اجاره بها باشید. شما تصمیم می‌گیرید که وضعیت اتباع خارجی غیرمجاز ساماندهی شود یا خیر. شما تصمیم می‌گیرد که مشکل فیلترینگ و کنکور حل شود یا باقی بماند.

وی افزود: مردم! شما فقط به یک نفر رأی نمی‌دهید و درباره آینده کشور تصمیم می‌گیرید. آیا می‌خواهید همچنان که به اقتدار کشورتان افتخار می‌کنید، به آبادانی و کشور ایران هم افتخار کنید؟ شما تصمیم می‌گیرید که آیا می‌خواهید فرزندانتان به آینده ایران افتخار کنند، یا حسرت پیشرفت‌های ظاهری دیگر کشورها را بخورند؟

قالیباف گفت: مردم ایران! واقعاً فرق می‌کند که چه کسی رئیس جمهور مردم شود، چرا که رئیس جمهور باید تصمیمات مهم بگیرد و با اجماع آن تصمیمات را در کشور اجرایی کند. اگر رئیس جمهور تصمیم درست نگیرد و به موقع تصمیم نگیرد، شما شاهد گرانی‌ها خواهید بود. مردم! شما تصمیم می‌گیرید که ایران را به ترامپ بفروشید یا اینکه تنش خطرناک‌تری به کشور تحمیل شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر رئیس جمهور درست تصمیم نگیرد، قیمت دلار بی‌رویه افزایش می‌یابد و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه این کشور و چندین برابر فساد دبش حیف و میل می‌شود.

قالیباف گفت: مردم! اگر رئیس جمهور توان اجماع سازی نداشته باشد، صدای شما گم می‌شود و باز هم مشکلات شما حل نشده باقی می‌ماند.

وی تاکید کرد: مردم ایران! تردیدها را کنار بگذارید و امروز روز تردید نیست. متاثر از فضاسازی‌های انتخاباتی نباید مسائل مردم فراموش شود. مردم! امروز باید برای آینده کشور تصمیم بگیرید و این شما و این فردا و آینده ایران و ایرانی است.

قالیباف گفت: از همه شما ملت عزیز ایران در اولویت اول خواهشمندم که مشارکت در انتخابات را لحاظ کنید، چرا که مشارکت اقتدار و امنیت ملی ما است و مانند رزمنده‌ای است که در دفاع مقدس جنگید.

وی بیان کرد: اگر اراده الهی و خواست مردم این بود که بنده توفیق خدمت در دولت چهاردهم داشته باشم، عهد می‌بندم که ادامه‌دهنده راه شهید رئیسی باشم و پروژه‌های باقی مانده را با حول و قوه الهی به اتمام برسانم.

بخش هایی از صحبت های محمدباقر قالیباف در آخرین مناظره انتخاباتی:

قالیباف: نباید تنش درست کنیم و باید به دنبال گشایش باشیم

موضوعاتی که می گوییم مساله دو دهه اخیر است و همواره مطرح شده اما حل نشده است. 

نباید در مسیر نقشه دشمن حرکت کنیم.

دشمنان ما ، امنیت و آسایشی برای ما نمی خواهند و دنبال پریشان کردن مردم ما هستند.

باید با حرکت و رفتار خود به برنامه های دشمن توجه کنیم و در مسیری نرویم که نقشه دشمن را دنبال کنیم.

مردم دغدغه اجاره خانه دارند که بعد از پایان قرارداد کجا بروند به کدام حاشیه شهر پناه ببرند.

باید برای مردم و جوانان آرامش ایجاد کنیم.

نباید تنش درست کنیم ، به دنبال گشایش باشیم و در دعواها و بحث ها به دنبال رسیدگی به مشکلات مردم باشیم درغیراینصورت هفته آینده هر کدام از ما باشیم باید برای حقوق ، کسر بودجه و ارز تصمیم گیری کنیم.

قدرت اجماع سازی ، مدیریت و همراهی می خواهیم.

ریشه فسادها و خسارت ها در ناکارآمدی است.

به اندازه صادرات نفت، در کشور حیف می شود. 

باگذشت سه ماه از مصوبه قطعی قانونی، حقوق بازنشستگان را هنوز نداده ایم. 

با اشاره به بیانات امروز رهبری، هرگونه تلاش و فعالیت و هم افزایی برای مشکلات مردم را باید دنبال کنیم.

 مشکل اساسی ما این است وقتی مسئول می شویم دغدغه مردم خدای نکرده دغدغه دوم ما می شود در حالی که هر چه برای خود می پسندیم باید برای مردم بپسندیم.

مردم امروز آسایش ندارند و پریشان هستند باید چاره ای برای آنها بیندیشیم تا به وظیفه ایرانی اسلامی خود عمل کرده باشیم.

قالیباف: ریشه فساد چای دبش ناکارآمدی است

دیشب اگر از کرسنت و چای دبش بحث کردیم؛ ریشه این خسارت‌ها و فسادها کجاست؟ بدون شک ریشه اش در ناکارآمدی است و باید به آن توجه کنیم. وقتی تنش و ناکارآمدی هست و به اندازه صادرات نفت ما امروز داخل کشور این را داریم حیف می‌کنیم، بعد الان شده خردادماه و سه ماه گذشته و مصوبه قطعی قانونی یعنی پرداخت پول بازنشستگان را انجام نداده‌ایم... خب نیاز به وحدت و اجماع‌سازی داریم.

هرگونه تلاش، هرگونه فعالیت و هرگونه هم افزایی برای حل مشکل مردم را باید دنبال کنیم. گیر اساسی  ما این است که وقتی بر پست و مسئولیت نشستیم دغدغه مردم ممکن است خدائی نکرده دغدغه دوممان باشد. باید هرآنچه برای خود می پسندیم برای مردم بپسندیم.

اگر گرفتار تنشها و بگومگوهای گذشته شدیم و مشکلات زندگی مردم که امروز واقعا آسایش ندارند و پریشانند را چاره اندیشی نکنیم به وظیفه اسلامی و ایرانی خود عمل نکرده‌ایم.

قالیباف: من اهل کارم؛ نه اهل تنش، دعوا و ستیز

همه مرا می شناسند، اهل کار هستم نه تنش و دعوا و ستیز.

تمام عمر و جوانیم را برای زندگی و دین مردم جنگیده ام

دعواها مشکل مسکن، تورم، بیکاری، امنیت، تحریم و نه گرانی خودرو را حل می کند.

تلاش کرده ایم حقوق سربازان را  تا حد امکان بهبود بخشیم.

هرگز وارد این بازی ها و ستیزهای بیهوده نشده ام 

هرگز تنش ، دعوا و جنگ نمی کنیم تا دل مردم را بشکنیم یا درون دل آنها را خالی کنیم.

دعواها هیچ گشایشی ایجاد نمی کند جز اینکه مردم ما را نا امید می کند

88 در مناظره ها برای زندگی مردم نبود، دعواهای 92 در مناظره ها برای مردم نبود و مردم دیدند و لمس کردند اما بعد همه فراموش کردند چه حرف هایی آن روزها می زدند. 

نگران تکرار آن روزها هستم.

به پشتوانه برنامه های خود، برای تحقق برنامه های خود می جنگم، خوشحالم که گفته شد برای برنامه های خود زمان بندی هم بدهیم.

تا قبل از بنده رسمی نبود و مردم حقی نداشتند که بدانند چه زمانی یک طرح شروع می شود و چه زمانی پایان می یابد.

تمام پنج اولویتی که گفتم سنت و برنامه کاری من بوده است، قطعا برای برنامه های خود زمانبندی می دهم تا مدیون دنیا و آخرت مردم نباشم.

تلاش می کنم بدون جدل سیاسی، خدمتگزار باشم و یک مدیر ارشد قوه مجریه باشم.

روزی که به نیروی انتظامی رفتم، این نیرو با همه از جمله مردم درگیر بود و نخستین کارم ، جدا کردن این نیرو از جنگ با دستگاه ها و مردم باشد.

زمانی که شهرداری رفتم، همه با من مخالف بودند اما تنش ایجاد نکردم و تلاش کردم کار مردم را پیش بردم.

با جدل سیاسی و بهانه جویی نباید زندگی مردم و جوانان را از بین ببریم.

قانون برنامه ، قانون تجارت و مسائل دیگر در مجلس را دنبال کردم تا عملی شود.

قول می دهم با آرامش برنامه های مدنظر خود را دنبال و اجرا کنم.

 زندگی روزمره مردم باید محافظت شود

طرح ۵ فوریتی خود را طی چند هفته گذشته مطرح کرده‌ام.

باید با سپر حمایتی فاصله تورم و افزایش حقوق مردم را پر کنیم تا سفره مردم هر روز ضعیف‌تر نشود.

در ۵-۶ کالای اساسی که کالاهای اساسی جهیزیه است هم آنها را تحت پوشش قرار میدهیم در رفاه کارت.

مردم برای مسکن اضطراب دارند

آنقدر مسکن مهم است که آرامش خانواده است؛ ما می توانیم با تجربه ای که در شهرداری و خانه سازی دارم، ۲۰۰ متر زمین را که مجوز مسکونی داشته باشد در اختیار هر خانواده‌ای که فرمشان قرمز نیست قرار دهیم.

در بیش از ۸۰ درصد شهرها و همه روستاها این محقق می‌شود.

فرد وقتی زمین داشت می تواند شراکتی خانه را بسازد و گیر وامها نباشد.

طرح خودرو بحث مهمی برای اقتصاد کشور است؛ امروز رانندگان ما که صاحب خودرو در جاده ها هستند، عمر این خودروها 25 تا 30 سال است؛ با واردات خودرو این موضوع را حل می کنیم.

بحث دیوار شرقی را هم با رعایت بازارچه ها دنبال می کنم.

رانت خودرو را با واردات حل خواهم کرد

طرح خودرو بحث مهمی برای اقتصاد کشور است؛ امروز رانندگان ما که صاحب خودرو در جاده ها هستند، عمر این خودروها ۲۵ تا ۳۰ سال است؛ با واردات خودرو این موضوع را حل می کنیم.

بحث دیوار شرقی را هم با رعایت بازارچه ها دنبال می کنم.

طرح هادی را حتما بازنگری و توسعه خواهم داد

همچنین بحث پایتخت دوم را در حاشیه اقیانوس هند دنبال می کنم.

طرحهای هادی روستاها را بازبینی می کنیم و توسعه خواهیم داد.

بعد از ادغام وزارت جهاد در کشاورزی، روستا صاحب ندارد؛ حتماً باید روستا در مرکزیت باشد و دهدارهای مظلوم روستاها باید امنیت شغلی شان برقرار باشد و اشتغال باید به روستا برگردد.

در کشاورزی ما متاسفانه نرخ محصولاتی که فروش می رود بین ۲۵ تا ۳۰ درصد دست کشاورزان را می گیرد که این نشان میدهد سیستم توزیع ما اشکال دارد.

قالیباف: تجربه تزریق شدنی نیست

یک جاهایی حتما باید وارد چالش بشویم؛ کجا؟ وقتی بحث کارشناسی است.

تجربه و اجرا با قرص و شربت و تزریق منتقل نمی‌شود؛ نیاز به تجربه و دانایی دارد.

قالیباف: قوه مجریه جای آزمون و خطا نیست

والله قسم قوه مجریه جای آزمون و خطا و محل اختراع دوباره چرخ و محل کسب تجربه نیست.

آنجا زندگی و آبرو و جان و وقت و مال مردم است.

قالیباف: نباید منتظر دست بیگانگان باشیم

نباید در قوه مجریه منتظر دست بیگانگان باشیم.

از روز اول از همه اعضای کابینه پیمان می گیرم که هیچ چرخی را به خاطر چرخ دیگر تعطیل نکنند.

سوت زنی در مجلس قانون و تصویب و ابلاغ شد و دیگر کسی زندان نمی‌رود.

امروز شفافیت برای هر سه قوه ابلاغ شده و یکی از افتخارات مجلس است.

مردم شما با رای‌تان درباره تورم و آبادانی تصمیم می‌گیرید

محمدباقر قالیباف در زمان جمع بندی مناظره آخر:

مردم عزیز ایران، شما فقط رای به یک نفر نمی‌دهید بلکه درباره آینده خودتان و فرزندانتان تصمیم می‌گیرید.

مردم شما با رای‌تان درباره تورم و آبادانی تصمیم می‌گیرید.

شما تصمیم می‌گیرید که حقوق کارمند و کارگر و بازنشسته بر اساس تورم افزایش می‌یابد یا نه.

تصمیم می‌گیرید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شود یا نه.

تصمیم می‌گیرید واحد تولیدی که در آن کار می‌کند می تواند همچنان ادامه کار دهد یا قرار است بیکار شوید.

شما تصمیم میگیرید تورم چقدر باشد و قیمت گوشت چقدر است.

رئیس‌جمهور اگر تصمیمات درست نگیرد کشور را به ترامپ می‌فروشد

مردم عزیز ایران، واقعاً فرق می‌کند که چه کسی رئیس جمهور باشد.

رئیس جمهور باید بلافاصله تصمیمات مهم بگیرد و آن را اجرایی کند. اگر درست تصمیم نگیرد شاهد گرانی خواهید بود؛ اگر به موقع تصمیم نگیرد مجبور می شوید یا ایران را به ترامپ بفروشید یا کشور را دچار تنش کنید!

عهد دارم ادامه راه شهید رئیسی باشم

عهد دارم ادامه راه شهید رئیسی باشم و پروژه‌های باقی مانده او را به اتمام برسانم.

خواهشمند افزایش مشارکت در انتخابات هستم.

از همه شما ملت ایران در اولویت اول خواهشمند مشارکت در انتخاب هستم. مشارکت امنیت ملی ماست. مشارکت مثل رزمنده‌ای است که در دفاع مقدس جنگید.

روزی نیست که مسئله‌های فرعی به اصلی شود روزی است که باید برای فردا خود و آینده کشورتان تصمیم بگیرید.

قالیباف: افزایش مشارکت افزایش امنیت است

محمدباقر قالیباف: از همه ملت استدعا دارم که اصل بر مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رأی باشد.

 

نظر شما