شناسهٔ خبر: 67363279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حکم محکومیت ۲۷ نفر از مدیران و کارمندان کردستان صادر شد

حکم محکومیت قطعی ۲۷ نفر از مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی استان کردستان صادر شده که جرائم آنان شامل اختلاس، ارتشا، تضییع حقوق عمومی و دولتی، تصرف غیرقانونی در اموال دولت و غیره بوده است.

صاحب‌خبر -

عیسی هواسی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اینکه گزارشات سازمان بازرسی متناسب با عملکرد دستگاه‌‌‌های اجرایی بر سه اصل "اصلاحی، تخلفاتی و کیفری" تهیه می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته در بخش نخست؛ 100 گزارش اصلاح امور به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده که جمعاً 256 پیشنهاد جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: از میان گزارشات اصلاحی، در 43 گزارش 126 پیشنهاد تاکنون اجرا شده و در 57 گزارش 130 پیشنهاد در حال پیگیری و اجرا است.

بازرس کل استان کردستان تصریح کرد: همچنین در سال گذشته 31 گزارش تخلفاتی مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان به مراجع صالح (کمیته انظباتی هیئت رسیدگی به تخلفات اداری، شوراهای حل اختلاف و کمیته انتظامی و...) ارسال شده  که تاکنون 11 گزارش تخلفاتی اجرا و رأی صادر شده و 20 گزارش در حال پیگیری و رسیدگی است.

وی با بیان اینکه آرای واصله سال گذشته مربوط به پرونده‌های 1402 و سال‌های ماقبل جمعا ‌129 رأی صادر شده است خاطر نشان کرد: در این آرا 103 محکومیت، 6 نفر بازنشسته و فوتی و عدم صلاحیت، 20 نفر برائت و حدود 80 درصد محکومیت، 15.5 درصد برائت و 4.5 درصد بازنشسته و عدم صلاحیت بوده است.

هواسی درباره گزارشات کیفری بیان کرد: در سال گذشته در قالب 12 گزارش ارسالی 23 نفر به مراجع قضایی سطح استان معرفی شده‌اند که تاکنون 2 گزارش مختومه و 10 گزارش در حال رسیدگی است.

بازرس کل استان کردستان اذعان داشت: در بررسی پرونده‌های کیفری سال 1402 و ماقبل حکم محکومیت قطعی 27 نفر از مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی در محاکم قضایی استان صادر شده که جرائم آنان شامل اختلاس، ارتشا، تضییع حقوق عمومی و دولتی، تصرف غیرقانونی در اموال دولت و غیره بوده است.

انتهای پیام/481/

نظر شما