شناسهٔ خبر: 67363213 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آخرین مناظره انتخاباتی؛

زاکانی: زنان محورهای اساسی کار و تلاش در کشورند

نفیسه عبدالهی

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زنان محورهای اساسی کار و تلاش در کشورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، «علیرضا زاکانی» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پنجمین و آخرین مناظره انتخاباتی با موضوع «کارآمدسازی دولت» اظهار کرد: مردم عزیز میثاق من با شما قانون اساسی است. بسته‌های اقتصادی که مطرح کردم حق شماست.

وی گفت: دولت خدمت آماده است خدمات خود را در قالب قانون اساسی اجرایی کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، افزود: فرهنگیان، بازنشستگان، کارفرمایان، کشاورزان، سربازان و افسران نیروی انتظامی، پزشکیان، اساتید، طلاب، پسران دختران عزیزم بدانید شما ولی نعمت ما هستید. من برای عدالت و توزیع عادلانه امکانات کشور و خلق ثروت همراه با مشارکت مردم به میدان آمده‌ام.

وی تاکید کرد: مردم عزیز، من نماینده شما برای اعطای حق طبیعی خودتان به خودتان هستم.

زاکانی تصریح کرد: اولین گام بنده پرداخت یارانه طلایی است. یارانه انرژی را میان کل مردم عزیز ایران تقسیم می‌کنم. به هر نفر به قیمت روز ۲۰ میلیون تومان در سال به هر خانواده خواهد رسید. بنزین از ۳ هزار تومان به ۱,۵۰۰ تومان برخواهد گشت.

وی عنوان کرد: مردم به اعتبار طلا یارانه خود را در هر زمانی به اعتبار روز دریافت خواهند کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت من بساط قاچاق، ناترازی انرژی و آسیب زدن به محیط زیست برچیده خواهد شد. عموم مردم ثروتمند خواهند شد. در این طرح ۹۵ درصد مردم سود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بسته دوم ناظر به مسکن است، ادامه داد: مسکن در حوزه تأمین مسکن و اجاره داری است. بار مردم را می‌توان بر عهده خود مردم گذاشت. اگر مشوقی را در بافت فرسوده و در محیط‌های ناکارامد ارائه شود مردم خودشان ساخت و ساز خواهند کرد.

زاکانی با اشاره به بسته سلامت، افزود: در حوزه سلامت هیچکس نباید به جز درد بیماری رنج دیگری داشته باشد. یک بسته جامعی را پیشنهاد کردم که متصدیان و عالمان علم سلامت از این بسته حمایت می‌کنند.

وی در مورد بسته تأمین امنیت غذایی، تصریح کرد: طبق این بسته کسی نباید گشنه سر بر بالین بگذارد.

باید بتوانیم مردم سالاری را در حوزه سیاست، اقتصاد و اجتماعی ایجاد کنیم

زاکانی در ادامه با بیان اینکه در دولت خدمت به پیشرفت و ابادانی کشور و زندگی مردم خدماتی ارائه خواهیم کرد، گفت: باید بتوانیم مردم سالاری را در حوزه سیاست، اقتصاد و اجتماعی ایجاد کنیم.

وی افزود: یارانه طلایی ۲۰ میلیون در سال را از همان ماه اول زیرساخت‌هایش فراهم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید به داد اجاره نشین ها رسید، تصریح کرد: در حوزه خرید مسکن هم زمین وجود دارد و هم می‌توان از ویژگی‌های بافت‌های فرسوده استفاده کرد و موضوع مسکن را حل کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات در حوزه معیشت، بیان کرد: با خرید قراردادی از کشاورز و دامدار می‌توانیم ثبات ایجاد کنیم. در دولت رییسی قرارداد بسته شد و در اینده نزدیک اجرایی خواهد شد. درب منازل کالاها تحویل مردم می‌شود.

همسان سازی بازنشستگان را اجرایی خواهم کرد

زاکانی گفت: در سال اول دولت من همسان سازی بازنشستگان را اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه سهم کارگران، کارگران را شریک در کارخانه‌ها کرد. علاوه بر کوچک سازی دولت و کمک به راه اندازی کارخانه‌های بر زمین نشسته سهم ما را از طریق مشارکت کارگران به کارگران واگذار خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین تضمین امنیت شغلی برای افراد با قرارداد شرکتی را در سال اول انجام خواهد شد. برای سربازان و پرستاران در حوزه حقوق آنها اقداماتی را انجام خواهیم داد.

زاکانی با اشاره به مسئله ازدواج، تصریح کرد: با توجه به حوزه خدماتی که ارائه می‌کنیم امکانی را ایجاد می‌کنیم تا فرزنداوری هم انجام شود.

وی یاداور شد: در شهرداری تهران خدمات تفریحی خود را انجام داده‌ایم و همه زیرساخت‌ها موجود است. با باشگاه شهروندی به همگان می‌توان خدمات ارائه کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به توسعه تعیلم و تربیت، گفت: این مسئله در حوزه اقتصاد اثر مستقیم دارد. در این بخش بر آموزش و پرورش اموزش حوزه و خانواده توجه داریم.

زاکانی گفت: با اقتصاد خانواده خود را مواجهه می‌کنیم تا جایی که مردم ثروتمند شوند، هر خانه یک کارخانه و هر روستا یک مجتمعی از خدمات خواهد بود.

وی گفت: صیانت از آزادی و امنیت و حریم خصوصی مردم و ایجاد زمینه فراوان جهت دسترسی به اینترنت در دولت من انجام خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگر مناظره، گفت: مواجهه با فساد اقتصادی گام اول من در دولت است. بیش از دو دهه در مواجهه با گردن کلفت‌ها تجربه خوبی دارم.

وی با بیان اینکه فرمان ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب میثاق بنده باشما خواهد بود؛ ادامه داد: اگر به لطف خدا و عنایت شما رای بیاورم، بنده ۲۰ سال کارت زرد به مفسدان اقتصادی می‌دهم لذا با رای شما انها را از میدان اقتصاد خارج خواهم کرد. اقتصاد برای مردم است نه برای زالو صفتان و افرادی که خون شما را می مکند و یک شبه صاحب هزاران میلیارد می‌شوند!

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از امنیت و آزادی و حققوق مردم صیانت خواهم کرد. بنده معروفم که از حقوق مخالفینم دفاع می‌کنم.

وی گفت: بسته اشتغال بسیار مهم است، گفت: بنده هر آنچه را که می گویم قبلاً اجرا کرده‌ام.

زاکانی با اشاره به خودروهای برقی، تصریح کرد: تا عید انقلابی در حوزه حمل و نقل عمومی رخ خواهد داد. خودروی برقی برای همگان باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: در حوزه زیرساخت‌های اساسی کشور، در چین قطار پرسرعت را پیگیری کردیم. واگن سازی ما تفاهم نامه‌ای را نوشت تا با تکنولوژی که از چین میاوریم بتوانیم داخلی سازی کنیم و سیستم ریلی کشور را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: تبادلات اقتصادی بویژه با همسایگان مهم است و ظرفیت معادن کشور بی نظیر است اما امروز مبتنی بر همان ناکارامدی و فساد اقتصادی د ر دستان یک عده به یغما می‌رود.

زاکانی با اشاره به عدم خام فروشی و تکیه بر دانش بنیان‌ها، تصریح کرد: موضوع آب و تنش آبی در کشور و دریا محوری و سواحل مکران در برنامه‌های ما وجود دارد. اساس نخبگان محور این تحولاتند.

وی با بیان اینکه مانع از تبعیض‌ها خواهیم شد، گفت: در دولت روحانی دو تن از وزرا بدون شایستگی عضو هیات علمی دانشگاه تهران شدند. اسنادش موجود است. باید جلوی زیاده خواهی وزرا و امثال آنها را گرفت.

زاکانی یاداور شد: زنان محورهای اساسی کار و تلاش در کشورند. ثروت را در خانواده‌ها به عنوان یک اصل می‌شناسیم.

زاکانی در ادامه عنوان کرد: بنده اهل شعار نیستم بلکه اهل عمل هستم. در هر جایگاهی که بودم عمل کرده‌ام. اگر کسی دروغ گفته باشد، مقابل او ایستاده‌ام.

وی ادامه داد: مردم من به شما خیانتی نکرده‌ام و اگر کسی هم خیانت کرده یقه او را گرفته‌ام.

وی با بیان اینکه سلامتی و مردمی بودن کارگزار مهم است، گفت: خود و خانواده ام پاسخگوی عملکرد خود پس از ۴۵ سال گذشته هستیم و این یک مرام در خانواده ماست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مردم عزیز برخی از شفافیت صحبت می‌کنند اما به شفافیت رای نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات کشور قابل حل است، افزود: کشور را به بهترین نحو می‌توان اداره کرد. ما خودمان را با تعارف‌ها و حلقه‌های مدیریتی بسته و فرسوده محدود کرده‌ایم.

زاکانی تصریح کرد: مردم عزیز به میدان امده ام تا نگذارم سرمایه‌هایتان به یغما برود. اجازه نمی‌دهم افرادی با کارهای غیرکارشناسی حق شما را ضایع کنند. نمی‌گذارم کسی دست در جیب مردم کند. خیلی‌ها ممکن است به ما طعنه بزنند اما این طعنه‌ها عادی نباشد و قصد کنند شرف و ابروی ما را به یغما ببرند لذا باید صیانت کرد.

وی گفت: با دشمن می‌توان مذاکره کرد اما باید تدبیر رهبری و قدرت ملت و دقت مورد توجه قرار گیرد. برخی با لالایی دشمن به خواب می‌روند و یا به او اعتماد می‌کنند که این مسئله خوب نیست چرا که باید به مردم و داشته‌ها و ظرفیت‌ها تکیه و اعتماد کرد.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری گفت: حق مان را در حوزه بین الملل گرفته‌ایم. در سفر به چین توانستیم امکانات فوق العاده بالایی را برای کشور بیاوریم.

زاکانی خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری در کشور مضر و آسیب زاست. بنده دولت را چابک می‌کنم و شهرداری‌ها را به عنوان مدیریت محلی قدرت می‌دهم. مدیریت محلی را به مردم می‌دهم.

وی عنوان کرد: در حوزه اقتصاد قدرت پول ملی و جلوگیری از نوسانات دلار، توجه به تولید، دقت در انضباط مالی و عمق بخشی به بورس و جلوگیری از گردن کشی برخی بانک‌ها در دستور کار دولت من خواهد بود.

زاکانی تصریح کرد: بنده اعتقاداتم مشخص است و کارنامه ام معلوم است.

وی ادامه داد: فردا ساعت ۱۷ در میدان امام حسین (ع) تهران صحبت‌های مهمی را خواهم زد.

وی گفت: مردم شریف ایران ما ۶ نفر که در معرض انتخاب شما قرار گرفته‌ایم بخشی از عمر و جوانی خود را در لباس خاکی برای دفاع از خاک و ناموس این سرزمین گذاشته‌ایم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: جبهه برای ما بهشت و مدرسه رشد بود. جبهه برپا شده بود که مرد از نامرد تشخیص داده شود. سفره‌های جبهه بالا و پایین نداشت و مفرماندهان غذایی جز غذای نیروها را نمی‌خوردند.

وی تصریح کرد: سال‌ها از آن روزگار می‌گذرد و ما از معراج برگشتگان هرکدام مشی انتخاب کرده‌ایم. بنده بچه پایین شهر تهران و فقر آشنا هستم.

زاکانی تصریح کرد: امده ام تا بگویم اگر قرار است جناحی را نمایندگی کنم آن جناح از معراج رسیدگان و شما مردمی باشد که دل در گرو آنها داده‌اید. امده ام نماینده جناحی باشم که آرزویشان پیشرفت و استقلال کشور از بند همه ابرقدرت هاست.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا وقتی دیروز راجع به کرسنت صحبت شد من درخواست کردم آقای خاتمی، آقای زنگنه و آقای روحانی بنده حاضر به مناظره هستم کسی حاضر به مناظره کند تا من بگویم چگونه حق مردم را به یغما بردند.

زاکانی تصریح کرد: مردم عزیز من در جبهه یاد گرفته‌ام مصلحتی بالاتر از مردم نداشته باشم.

وی گفت: امام می‌گفت که کسی فکر نکند ما راه سازش با جهان خواران را نمی‌دانیم اما هیهات که خادمان اسلام به مردم خود خیانت کنند! مردم عزیز من در جبهه یادم گرفتم که اهل معامله نباشم و زیر باز زور نروم. من در گردان تخریب یاد گرفتم که برای برداشتن موانع کنار شما حرکت کنم و نمایندگی تفکری را داشته باشم که شهید قاسم اصغری در عملیات عاشورای ۳ بر روی سیم خاردار خوابید تا گروهان از روی این شهید عبور کنند.

زاکانی با طرح این پرسش که چرا برخی اصرار دارند تا از شهدا نگوییم، گفت: یادمان نرفته است قاسم سلیمانی برای شهید پورجعفری نوشته بود که حسین روزی که ما از شهدا نگوییم آن روز، روز مرگ ما است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مردم عزیز، من تازه از جبهه برگشتم تا از غیرت فرمانده خود غلامرضا صالحی بگویم که وقتی عملیات قفل شد خطاب به فرماندهان گفت اسلحه‌ها را بردارید و ما باید خط را بشکنیم.

وی در پایان این مناظره خاطرنشان کرد: مردم من مسئله شخصی با کسی ندارم و مسئله اصلی من الگوی حکمرانی در کشور است.

زاکانی خاطرنشان کرد: معتقدم خادم جمهور با رییس جمهور فرق دارد. من نگران گم شدن مسلک شهدا و ناتوان نشان دادن راه شهیدی بودم که در سال ۱۴۰۰ با افتخار به نفع آن کنار رفتم و امروز دوران سه ساله آن شهید را دوران نکبت می‌نامند.

امیدوارم مردم اینده روشن و بهتر از امروز را تجربه کنند

زاکانی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک عید غدیر، افزود: امروز روزی ست که این عید بزرگ را مردم جشن می‌گیرند. انشالله حضور مردم در این راهپیمایی‌ها باشکوه باشد. این جشن‌ها متعلق به خود مردم و همه آزادگان است.

وی ادامه دارد: از همه مردم تشکر می‌کنم که صبورانه صحبت‌ها را شنیدند. این مردم هستند که با حضور خودشان نصابی از مشارکت را می‌گذارند که قابلیت و تقویت نظام اسلامی است و از طرفی هم با انتخاب خودشان علاقه خودشان را برای استمرار مسیر سکانداری دستگاه اجرایی خواهند داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه ما کارنامه‌ها و اعتقاداتی و برنامه‌هایی را توجه با اینها می‌تواند برای اینده راهگشا باشد. امیدوارم مردم اینده روشن و بهتر از امروز را تجربه کنند.

نظر شما