شناسهٔ خبر: 67363212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در آخرین مناظره انتخاباتی؛

جلیلی: برخی از حقوق زنان سخن می‌گویند اما آنها را سانسور می‌کنند

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، گفت: برخی جریان‌های سیاسی از حقوق زنان سخن می‌گویند اما آنها را سانسور می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنج دقیقه نخست بخش اول مناظره، در پاسخ به این پرسش که اولین اقدام دولت او در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور چیست و در چه مدت به نتیجه خواهد رسید؟ این‌طور پاسخ گفت: تو اولویت اصلی را در برنامه کار قرار خواهم داد و این را در ابتدای دولت شهید رئیسی هم تقدیم ایشان کردند یکی از آنها ارز آوری ست و دیگری اشتغال است. ریشه‌های نگرانی‌های ما در مورد اشتغال و تورم این است که بتوانیم در این دو زمینه یک برنامه موفق را اجرا کنیم.

وی همچنین بیان کرد: نباید نسبت به روستاها نگاهی داشته باشیم که آنها محروم هستند چرا که روستاهای ما می‌تواند سلول جهش کشور باشد و فرصت برای کشور هستند. بسیار از روستاها را در ۱۱ سال گذشته دیده‌ام که چگونه توانستند امروز موفقیت‌های بزرگ را به دست بیاورند در تبریز روستای لیغوان ۱۰۰۰ میلیارد تولید لبنی دارد. در همدان به روستایی رفتم که ۵۰۰۰ جمعیت داشت و ۲۰۰ کارگاه در آنجا دایر بود. یکی از کشورهایی که امروز قطب اقتصاد دنیا شده است، در سال انقلاب ما کل صادراتش ۱۳.۵ میلیارد دلار بوده است و ۴۰ سال بعد صادرات آن به بیش از ۲۳۰۰ میلیارد دلار، این یک امر ممکن است.

جلیلی در ادامه افزود: شهید رئیسی در دو، سه سال رکوردی را در صادرات غیر نفتی ایجاد کردند. روستاهای ما می‌توانند کاری انجام دهند که حتی در زمینه پوشاک با چین رقابت کنیم. این‌ها مجموعه برنامه‌هایی می‌خواهد و من چند برنامه که روی آنها بحث کردیم و کار انجام دادیم بیان می‌کنم، اول اینکه ساختار روستاهای ما به ویژه دهیاران ما باید در جایگاهی باشند که امنیت شغلی‌شان تضمین شود و بتوانند به برنامه‌های پیشرفت روستا به خوبی برسند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با وجود آنکه ۲۷ درصد اشتغال و تولید ناخالص کشور ما از روستاها و کشاورزی شکل می‌گیرد، اما تسهیلاتی که به آنها اختصاص می‌یابد، ۶ درصد است و بودجه عمومی کشور ما ۴ درصد به این سمت است. باید این ارتقا پیدا کند، ۹ برنامه اجرایی در رابطه با عملیات آبخیزداری، اصلاح الگوی کشت، گسترش گلخانه‌ها، یکپارچه سازی اراضی، به کارگیری سیستم‌های نوین آبیاری، لایروبی قنوات و … دارم.

وی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که کشاورز ما باید برای بازاریابی محصولات کشاورزی نباید مشکل داشته باشد دو روز قبل من در ارومیه بودم و در آنجا یک میلیون تن سیب تولید می‌شود و این یک فرصت است نه آنکه کشاورز ما عزا بگیرد که چگونه آن را به بازار برساند. اگر تسهیلات که عرض کردم ۶ درصد به روستاها داده می‌شود به خوبی استفاده شود می‌بینید که چه فرصتی ایجاد می‌شود. همین صنایع تکمیلی صنایع تکمیلی را با تسهیلات مناسب در روستاها شکل می‌گیرد و یک سری موانع اداری وجود دارد. امروز باید این فرصت را برای روزها ایجاد کنیم که با سند اراضی کشاورزی و گواهی صنایع تبدیلی و حتی دوات و ماشین‌های کشاورزی و حتی پروانه چاه و پروانه دامداری بتواند وام دریافت کند.

جلیلی، گفت: اگر دولت این اطمینان را به کشاورز بدهد که در تیر ماه هر سال طبق قانون قیمت عادلانه محصولات کشاورزی را به آنها اعلام کند او می‌تواند برای الگوی کشت برنامه‌ریزی کند و تصمیم بگیرد. کشاورز ما باید مطمئن باشد که اگر محصولی مانند برنج، چای، چغندر قند و ذرت دیگر محصولات را دارد، نباید شاهد واردات این محصولات به کشور باشد و اولویت باید محصولات او باشد.

وی، افزود: اگر امروز یک یارانه‌ای را با واردات به دامدار خارجی می‌دهیم همین را باید به دامدار خودمان بدهیم. باید جشن اتمام آبرسانی با تانکر را در این دولت شکل دهیم.

جلیلی در پنج دقیقه دوم بخش اول مناظره، بیان کرد: بخش عمده‌ای از جامعه ما متأسفانه توسط برخی از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی سانسور می‌شوند، صحبت از حقوق زن می‌شود؛ اما زنان روستایی و زنان خانه‌دار سانسور می‌شوند؛ همینطور زنان سرپرست خانوار سانسور می‌شوند و یا زنان بد سرپرست سانسور می‌شوند و اصلاً دیده نمی‌شوند. وقتی وضعیت آنها خوب بررسی نشود به تبع آن برنامه هم برای آنها تجویزی هم نمی‌شود.

جلیلی افزود: وقتی می‌گویند ما طرفدار زن هستیم، می‌بینیم که آن جامعه اصلی که نقش در شکوفایی، رشد و شکوفایی کشور دارند و می‌تواند کشور را ارتقا دهد، دیده نمی‌شود. موضوعی که جامعه ما می‌خواهد این است که دیده بشوند، مانند زن خانه‌دار و باید برای آنها برنامه‌ریزی بشود و نه آنکه به آنها کمک کرده باشیم بلکه به فرهنگ و اقتصاد کشور کمک می‌کنیم، اینها الزاماتی است دولت باید به آنها توجه کند. یکی از مواردی که دیده نمی‌شود روستاها است، ۲۷ درصد جمعیت کشور در روستاها است متأسفانه وقتی قرار است تسهیلات بدهیم و سهم آنها در بودجه تعریف بشود سهم آنها شایسته نیست.

وی گفت: یک آمار این است که بیش از ۵۰ درصد مدال آوران ما روستایی هستند و این نیازمند این است که ما یک برنامه درست برای استعدادیابی داشته باشیم. این موضوع فقط در بحث ورزشی نیست بلکه در امور هنری و عرصه‌های علمی که می‌تواند بسیار به کشور کمک کند. تا اینکه رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور فقط ۱ تا ۲ دهک جامعه باشد. باید برای این‌ها برنامه‌ریزی کرد و این موارد را دید. وقتی در شهرستان‌های مختلف حاضر می‌شوم بسیاری از مردم می‌گویند که ما باید دیده شویم.

۷۵۰ هزار میلیارد هزینه شرکت‌های دولتی غیر بهره‌ور و ناکارا است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: امنیت شغلی یکی از موضوعات مهم است کارگری که زیر بنای تولید است باید امنیت شغلی را داشته باشد و حتی فراتر از آن باید خودش را در سود و کارایی آن شرکت سهیم بداند. هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ روحی روانی باید این موضوع لحاظ شود که در رشد و پیشرفت آنجا خود را سهیم بداند.

جلیلی، گفت: یک بحثی که مهم است این است که حالا هزاران میلیارد تومان حقوقی که باید به کارگران پرداخت شود در یک فرایند که متأسفانه نادرست تعریف شده است به یک سری واسطه تحت عنوان شرکت‌ها پرداخت می‌شود. باید ببینیم که حضور این‌ها چه ضرورتی داشته است. در عصری که ما فناوری‌هایی داریم که با امکان‌های خوب فناوری می‌توان واسطه‌ها را کم کرد و اتفاقاً آن حقوق را به کارمندان -و کارگران- برسانیم.

وی، افزود: سوال اصلی این است که ما این کارها را انجام دهیم و این مواردی که گفتم مثال بود و مسئله این است که بودجه این‌ها از کجا تأمین می‌شود؟ این یک از بحث‌هایی است که من بسیار به آن تکیه دارم در قالب حساب و کتاب دولت رسیدگی بشود و اینکه پول‌ها کجا می‌رود؟ به عنوان مثال در بودجه امسال سهم شرکت‌های دولتی بیش از ۳,۷۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۵۸ درصد بودجه را تشکیل می‌دهد در حالی که بودجه عمومی دولت ۲۷۰۰ همت است اگر ۲۵ درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی که غیر بهره‌ور و ناکارآ است و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، ببینید که می‌تواند بسیاری از فرصت‌ها را ایجاد کند. وقتی صحبت از انضباط مالی می‌کنیم و می‌گوییم با نصب میترینگ و سامانه بر خط می‌توانیم مانع هدر رفت چند هزار میلیارد دلار از منابع کشور در پرتی نفت و گاز شویم می‌بینیم که چقدر دست دولت پر می‌شود. اگر فرایند خرید محصولات کشاورزی را اصلاح کنیم از ۱۳/۷ میلیارد دلار می‌شود با همین کیفیت و همین میزان این مبلغ را به ۱۰ میلیارد دلار برسانیم.

جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه مناظره و در بخش دوم نسبت به سوال و انتظارهای مردم از رئیس جمهور آینده پاسخ داد و به برنامه‌های خود و زمان اجرایی آنها پرداخت و افزود: نکته‌ای که مردم مطرح می‌کنند این است که خدا نکند سر و کار شما به این اداره و یا آن اداره بیفتد و این وضع مطلوبی نیست زیرا بیش از ۸۰ درصد بودجه مردم در کشور هر سال برای هزینه‌های جاری هزینه می‌شود. ساختار اداری و اجرای کشور ۸۰ درصد بودجه کشور در آنجا تحت عناوین مختلف حقوق و دستمزد و سایر عناوین هزینه می‌شود برای اینکه این‌ها پناهگاه مردم باشند.

جلیلی گفت: این‌طور نباشد که مردم از جلوی اداره‌ها رد می‌شوند بگویند چطور از این خان برای رفع مشکلاتشان بگذرند. بلکه بگویند ینجا همان جایی است که مشکل من را حل می‌کند. خاطرم هست وقتی در سال ۹۲ رقیب ما رای آورد ن به عنوان هدیه‌ای که به او دادم این را به ایشان گفتم که ما اگر می‌خواهید برنامه‌های خود را اجرا کنید باید بدانید که اگر ماشین دولت راه نیفتد و هی برای آن هزینه کنیم اما شما را تا سر کوچه هم نرساند. ماشین دولت بحث بسیار مهمی است بسیاری از این برنامه‌هایی که بیان می‌کنید زمانی اجرا می‌شود که ماشین دولت را راه بیندازید و فقط هزینه‌ها نیست که بگوییم ۸۰ درصد بودجه در اینجا مصرف می‌شود بلکه ۳۰ سال عمر کارمندان شریف در اینجا گذاشته می‌شود. حتماً اون کارمندان هم دوست دارند که وجودشان مفید باشد و حضورشان اثربخش باشد و مشکلات کشور را راه بیندازد.

وی افزود: از اولویت‌های جدی این است که موضوعاتی را که باعث کند شدن دستگاه دولت شده است حل شود. یادم هست بررسی سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ عملکرد دولت را انجام دادیم و دیدیم که چه مشکلاتی دارد. متوجه شدیم که در صادرات کالاها به عنوان مثال صادرات مرغ، گوجه فرنگی، فولاد، شیر خشک و … دیدیم که ماشین دولت نه تنها به این‌ها کمک نمی‌کند بلکه بخشنامه‌هایی صادر شده است که مرتب متفاوت بوده است و این باعث شده است که بازار ثبات پیدا نکند و مردم نتوانند اطمینان کنند.

جلیلی گفت: به موضوع بورس اشاره شد و بورس هم همان بود و ما آقای روحانی اعلام کردیم که وقتی اقتصاد شما پیش بینی پذیر نباشد رفتارهای غلط اتفاق بیفتد مردم متضرر می‌شوند و ما بحث بیمه سهام و بورس را مطرح کرده بودیم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه صحبت‌هایش پیرامون ماشین دولت عنوان کرد: رئیس جمهور باید نسبت به موضوع و دستوری که می‌دهد اشراف داشته باشد که در پایان چه اتفاقی می‌افتد ما برای ماه اول و در ابتدای کار دولت چهاردهم ۲۵ حکم را تهیه کرده‌ایم که اجرای آنها فقط نیازمند یک تصمیم است، عمده آنها اقتصادی ست که این موارد را بررسی کرده‌ایم که در کجا اشکال دارد حتی برای بافتن یک فرش گره به گره آن باید طبق نقشه پیش برود تا یک قالی خوب بشود. در اداره کشور هم باید گره‌ها را بشناسیم.

جلیلی گفت: من از پایین‌ترین سطح وارد دستگاه دولتی شده‌ام. و از طرفی دستگاه‌هایی را اداره کرده‌ایم که مانند شورای عالی امنیت ملی لساتی تشکیل می‌دادیم که باید همه دستگاه‌ها را با هم هماهنگ می‌کردیم.

وی افزود: جلسات متعددی در شورای عالی امنیت ملی داشتیم که از قوه قضاییه، دولت، مجلس همچنین از نیروهای مسلح می‌آمدند و این‌ها باعث می‌شد که به جمع‌بندی برسیم. بعضی اوقات اختلافاتی هم وجود داشت اما آنجا یک محفلی بود و مرکزی بود که همه با اجماع می‌توانستند به جمع‌بندی برسند و الحمدلله نتایج خیلی خوبی را داشت.

باید دفع موش کنیم و بعد گندم جمع کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پنج دقیقه دوم از بخش دوم مناظره، گفت: سوال‌های مردم و مسائلی که در جلسه مطرح شد ضروری است و یکی از اولویت‌های کشور رفع مشکلات معیشتی مردم است. ما طرح‌های مختلفی را ارائه کرده‌ایم از طرح‌هایی نظیر وام، سفر و سبد غذای و مشکل گرانی و تورم موضوعاتی است که دولت باید برای آنها برنامه داشته باشد و روی آنها کار کند و انشاالله در برنامه زمانبندی شده، مشکلات مربوطه را حل کند.

بیان کرد: آقای پزشکیان گفتند که برنامه هفتم وجود دارد اما من هم عرض کردم که در برنامه هفتم ۴۵ تکلیف را از دولت خواسته است که برای آن برنامه بنویسد. و برای اجرای هر کدام از آنها در برنامه هفتم توسعه زمان مشخصی مقرر شده است. و باید برنامه این موارد آماده باشد. حتی آن برنامه‌هایی که باید ظرف ۶ تا ۱۲ ماه اجرایی شود اید برنامه‌شان آماده باشد و نباید ما زمان را از دست بدهیم و باید سریع‌تر برنامه آن نوشته و اجرا شود.

جلیلی افزود: انشاالله با اجرای برنامه‌ها مشکلات معیشت مردم حل می‌شود اما نکته‌ای که مد نظر من است، این موضوع است که با این موارد کشور پیشرفت نمی‌کند و آن جهش لازم را انجام نمی‌دهد و ما باید توجه داشته باشیم که اگر در برنامه هفتم گفته است رشد ۸ درصدی، تحقق این مهم کار جدید و برنامه‌ریزی در شاخص‌های مختلفی نظیر ارزآوری و اشتغال همچنین جذب سرمایه، نیاز دارد.

وی گفت: همچنین در استفاده از فرصت فناوری که امروز یک فرصت بسیار مهم کشور ما استفاده از ظرفیت دانشمندان و جوانان متخصصی است که در این عرصه می‌توانند نقش آفرینی مهمی داشته باشند. مدیریت این سرمایه و ظرفیت‌ها در کشور بسیار مهم است چرا که بهره‌وری فقط با سرمایه به دست نمی‌آید. در موضوع مدیریت در حال حاضر برخی اشکالات وجود دارد. یک سری از مسائل را در سیستم اداری باید اصلاح کنیم و متاسفانه برخی از مناسبات سیاسی ما به شکل غلطی ایجاد شده است و باید در عمل این آسیب‌ها را برطرف کنیم، نمایش و تعارف کار مملکت راه نمی‌افتد و کشور اداره نمی‌شود اگر مدیری ضعیف باشد نمی‌توانید با ضعف مدیریت این کارها، سرمایه‌ها و این فرصت‌ها را به بهترین نقطه برسانید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: بسیاری از استان‌های کشور ما در حال حاضر متاسفانه در شاخص‌های خوبی نیستند در حالی که ظرفیت‌های بالایی دارند ین‌ها فرصت‌های بزرگی به حساب می‌آیند باید در این بخش‌ها قوی‌ترین مدیران را به کار بگذاریم تا کارهایی که در سال‌های گذشته انجام نشده است را انجام دهند.

جلیلی، گفت: در دولت شهید رئیسی در بسیاری از استان‌ها حضور یافتند و دیدم مدیران جوان دارند کارها را پیش می‌برند به فرصت‌ها را ز بالقوه به نتیجه و فعل می‌رسانند. ما در شرایطی هستیم که باید بدانیم اگر یک جهان فرصت قرار است یک ایران جهش بشود، فرایندی را که تعریف می‌کنیم لازم دارد که موانع سر راهش را برطرف بکنیم. در یک جلسه شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز نکته‌ای را مطرح کرد و گفت که شما می‌توانید اراده بکنید و یک بخشنامه بدهید، مهم این است که آن در نتیجه چه خواهد شد.

وی، افزود: شهید سلیمانی در همان جلسه گفت ما روستایی هستیم و وقتی آب را در زمین‌ها می‌کنیم این‌طور نیست که خود به خود به پای همان درختی برود که مورد نظر ما بوده بلکه باید فرایند این آبرسانی را به طور کامل دنبال کنیم چرا که ممکن است در راه مسیر آن به انحراف رود. یکی از مشکلاتی که در کشور داریم همین است و می‌بینیم برخی از منابع مالی کشور ور جای درست هزینه نمی‌شود و هرز می‌رود. مثالی وجود دارد که می‌گوید تو دفع موش نکنید هر چقدر هم گندم جمع کنید فایده ندارد.

اشراف به ساختار اجرایی و اداری کشور مهم است

جلیلی ادامه داد: اشراف به ساختار اجرایی و اداری کشور مهم است، اینکه بدانیم چه می‌خواهیم و از چه مسیری باید طی شود این با چه برنامه‌ای اجرا می‌شود و با کدام هدف بلند؟ ما امروز یک جهان از فرصت‌ها را در اختیار داریم و باید این موفقیت را شکل دهیم.

جلیلی در بخش جمع‌بندی مناظره گفت: بسم الله الرحمن الرحیم روز غدیر است. حضرت علی علیه السلام فلسفه دولت را این‌طور بیان می‌فرمایند که «لولا حضور الحاضر وقیام الحجة بوجود الناصر وما أخذ الله علی العلماء ألا یقاروا علی کظة ظالم ولا سغب مظلوم» یعنی اگر مردم اینگونه پای کار می‌آیند، اعلام آمادگی می‌کنند، برای اینکه دین خدا برپا بشود و از سوی دیگر خداوند عهد گرفته است که در برابر گرسنگی محرومان و پرخوری ستمگران ساکت ننشینید؛ این وظیفه بر همه است که قیام کنند.

بیان کرد: اگر این نباشد به قول حضرت علی علیه السلام این است که «أَلقَیتُ حَبلَها علی غاربِهِا» اگر این نباشد من این افسار حکومت را بر گردن شتر خود می‌اندازم و این را نمی‌خواهم، امروز یک وظیفه بزرگ داریم و مردم پای کار آمده‌اند و این مردم بودند که در ۴۵ سال گذشته برای کشور ما قدرت و عظمت تولید کرده‌اند و همین مردم می‌توانند پیشرفت و جهش را برای کشور تولید کنند و این ممکن است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با شناخت یک جهان فرصت می‌توانیم یک ایران جهش ایجاد بکنیم با کمک مردم و این به شرط آن است که استعدادی را کنار نگذاریم و همه مردم را ببینیم و کسی را از این دایره خارج نکنیم، هر کسی در حد وسع توانایی خودش این احساس رضایت را داشته باشد. که امروز می‌تواند استعداد خودش را به نفع کشور راه بیندازد. در ۱۱ سال گذشته به جای آنکه در جلسات محفلی وقت خودمان را هدر دهیم سعی کردیم که در استان‌ها و روستاها و کارگاه‌های مختلف حضور پیدا کنیم و ظرفیت‌ها را بشناسیم از سیستان و بلوچستان تا کردستان و از شهرهای شمال تا جنوب همه این‌ها را بررسی کردیم.

جلیلی گفت: بدترین چیز این است که کسانی بخواهند با حقوق مردم در ایام مثل انتخابات وارد معامله شوند و حق مردم را معامله کنند وظیفه دولت خدمتگزاری به مردم است مشارکت دادن خود مردم. می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پرشکوه باید هر ایرانی بتواند نقش خود را ایفا کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: وظیفه دولت خدمت رساندن به همه آحاد مردم است و تعامل از وظایف دولت است نه معامله کردند با حقوق مردم، کسانی که معامله می‌کنند به حقوق مردم بی‌احترامی می‌کنند و این حق مردم است که چه به نامزدی رای بدهند یا ندهند. تو وظیفه‌ای داری که آن را باید به بهترین شکل انجام بدهی. اقوام و قومیت‌های ما با تنوع در مذهب همه آنها فرصت هستند در نگاه همبسته‌ای که بین آحاد کشور وجود دارد و قدرت را ایجاد کردند، در بخشی از یک جهان فرصت می‌گنجند. فرصت همزیستی است که اقوام مختلف با هم دارند و با آرمان‌های مشترک در حال ایفای نقش پرشکوه خود هستند.

جلیلی، گفت: وظیفه ما این است که در این کار بزرگ به قله‌ها نگاه کنیم و به حداقل‌ها اکتفا نکنیم و باید به آن چیزی که در شأن ملت ایران است تا ۵ سال آینده برسیم. تک تک سلول‌های مان باور داریم، که یک جهان فرصت در پیش روی ما است و این فقط یک شعار نبوده. عده‌ای متاسفانه قصدشان این بوده است که با سیاه‌نمایی و با افشاندن بذر ناامیدی کشور را از این جهش بزرگ ناامید کنند و به بحث‌های خیلی کوتاه حداقلی اکتفا کنند.

وی، افزود: عرض من این است که مردم عزیز ما آینده خوبی را در پیش داریم و فرمایش امام هادی علیه السلام «مَن جَمَعَ لَکَ وُدَّهُ ورَأیَهُ فَاجمَع لَهُ طاعَتَکَ» -و امام علی که فرمودند- «لَولا حُضُورُ الحاضِرِ» مردمی که پای کار آمدند و برای تو محبت و رایشان را آوردند «فَاجمَعْ لَهُ طاعَتَکَ» اینجا وظیفه تو است که در خدمتگزاری مردم باشی. وقتی این را در جمع‌های شور شما مردم در اصفهان، اهواز، ارومیه، تبریز، بیرجند، اراک و قم بودم این را به قدرت بیان می‌کنم.

در مبارزه با فساد نعره‌هایی بلند خواهد شد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان مناظره در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: بسم الله الرحمن الرحیم مجدد خدمت همه مردم عزیزمان در سراسر میهن عزیزمان سلام عرض می‌کنم. عید سعید غدیر را تبریک عرض می‌کنم. چند روز مباحثات، مناظرات و دیدگاه‌های ما را شنیدید و امروز یک انتخاب بزرگ هست. این افتخار جمهوری اسلامی است و این یادگار بزرگ حضرت امام هست که ما جمهوری اسلامی داریم و امروز مردم هستند که تعیین می‌کنند که ۴ سال آینده چه مسیری طی بشود.

جلیلی گفت: اینکه امروز در دنیا همه معترف هستند و نگاهشان به روز جمعه هست که مردم چه کسی را تعیین می‌کنند و این افتخار بزرگ جمهوریت نظام ما ست و تعیین کنندگی مردم را نشان می‌دهد. اول از همه از همه مردم عزیز می‌خواهم که در این انتخاب بزرگ و در این مسیر سرنوشت که می‌تواند کشور را به سمت جهش سوق بدهد و یا می‌تواند یک نگاه حداقلی برای چند مسئله و با یک نگاه ناامیدی باشد، من همین جا از همه مردم عزیز که این روزها در خدمت آنها بودیم نظیر مردم عزیز کرمان شیراز و مشهد تشکر می‌کنم که لطف داشتند و خواهش می‌کنم در این دو سه روز باقیمانده، به ویژه عزیزانی که در استعدادهای تبلیغاتی به نفع من فعالیت‌هایی داشتند تقاضا می‌کنم آنچه می‌داند از مسیر آینده و مسیری که جهش کشور از داخل یک جهان فرصت می‌تواند داشته، خانه به خانه و سینه به سینه این موارد را بیان بکنند، و مردم را نسبت به آنچه صحیح است اقنا بکنند.

وی افزود: اینجا به مردم عرض می‌کنم و این فرمایش حضرت هادی علیه السلام که در مناظره هم به آن اشاره کردم و ظاهراً در آخر وقت برنامه صدای من قطع شد که گفتم «مَن جَمَعَ لَکَ وُدَّهُ ورَأیَهُ» اگر مردمی آمدند و محبت و رایشان را برای تو جمع کردند آن موقع وظیفه توست که به آنها خدمت کنی. این راهی است که ما شروع کرده‌ایم و بر آن ایستاده‌ایم در جهت خدمت به مردم مصمم یستاده‌ایم و این کار را با قدرت ادامه می‌دهیم و راه خدمت به مردم را آن هم مردمی که با همه لطفشان و با علاقه خودشان و با رأیشان پای کار آمده‌اند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: به قول حضرت علی علیه السلام امروز ما حضور حاضر داریم و و قِیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ، داریم این برای ما یک مسئولیت بزرگ ایجاد می‌کند که در برابر گرسنگی محرومان و پرخوری ستمگران بایستیم و اجازه ندهیم کسانی با فساد و عدم انضباط مالی با به یغما بردن سرمایه‌های ملت آن مقاصد خود را دنبال کنند.

جلیلی گفت: من به شما قول می‌دهم که ما با قدرت می‌ایستیم و لازمه چنین ایستادنی و لازمه لازمه مبارزه با فساد این است که به قول فرمان رهبری ر مبارزه با فساد نعره‌هایی بلند خواهد شد و صداهایی بلند خواهد شد اما نباید ترسید. باید با قدرت ایستاد و نه تنها از حقوق ملت دفاع کرد بلکه انشالله در جهت پیشرفت و جهش یک گام بزرگ برداشت با ایفای پرشکوه هر نقش برای هر ایرانی.

نظر شما