شناسهٔ خبر: 67360553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پزشکیان بعد از تایید صلاحیت درباره بورس چه گفت؟

مسعود پزشکیان نامزد تأیید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری البته از فضای مجازی غافل نبوده و بیشتر در شبکه ایکس فعالیت دارد و این روزهای توییت های بسیاری از وی منتشر می شود که واکنش هایی را نیز نسبت به بورس و بازار سرمایه نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

پزشکیان در اولین مناظره با سایر رقبای خود برای ریاست جمهوری، از بورس به عنوان رینگ مبازره برای قاضی زاده هاشمی استفاده کرد و در دوره فشرده اخیر تلاش کرده از بازار سرمایه مثل قبل غافل نشود.چه آن که در مناظره اقتصادی حسین عبده تبریزی دبیر کل پیشین بورس را کنار خود به عنوان مشاور نشاند و چه این که با درج چند پیام در شبکه اجتماعی ایکس تلاش کرد از غافله بورس عقب نماند.

نفی کارگشایی سه روزه

به گزارش بورس 24، «مسعود پزشکیان» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پس از تایید صلاحیتش، بورس و آسیب های آن را موضوع اولین فعالیت های تبلیغاتی خود را در فضای مجازی انتخاب کرد و مشکل بورس را همان مشکل اقتصاد کشور دانست.

وی توییت های متعددی را با واژه «برای بورس» نوشت و به سقوط اردیبهشت ماه و حل سه روزه بحران و رزومه سیاه 4 ساله این بازار پرداخت.

پزشکیان اما در 28 خرداد ماه و طی اولین مناظره و با نشستن بر صندلی شماره 3، رویکرد قاضی زاده هاشمی برای حل مشکلات بازار سرمایه را در قالب مثال استفاده کرده و علاوه بر انتقاد از راهکار وی به منظور رفع دغدغه سهامداران، کلیتی از ساختار ناسالم و پیشنهادات کاندیدها را در نظر گرفت و اظهار داشت: « در آن جمع یکی گفت با یک میلیون، شغل ایجاد می‌کند، این توهین به شعور آدم بود. مگر نگفتند مشکل بورس را سه روزه حل می‌کنند؟ شعار بود.»

در همین مناظره پزشکیان در نوبت پنجم سخنان خود یکی دیگر از رقبا را به طور مستقیم برای ناکارآمدی اقدامات برای نجات بورس مورد استفاده و خطاب قرار داد و تاکید کرد: «در رابطه با صحبت آقای قاضی‌زاده، مشکل بورس سه روزه حل نمی‌شود. مشکل بورس را معلوم نیست یک‌ساله هم بشود حل کرد. پس توقعی که در جامعه ایجاد می‌کنیم امکان ندارد. تمام وعده‌هایی که داده بودند در دولت رئیسی وجود داشت و نشد. تورم هم آمد و تکلیف وعده‌های داده‌شده هم مشخص شد.»

برای بازار سرمایه

مسعود پزشکیان نامزد تأیید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری البته از فضای مجازی غافل نبوده و بیشتر در شبکه ایکس فعالیت دارد و این روزهای توییت های بسیاری از وی منتشر می شود که واکنش هایی را نیز نسبت به بورس و بازار سرمایه نشان می دهد.

پزشکیان در اولین توئیت بورسی خود پس از تأیید صلاحیتش نوشت: بورس اوراق بهادار تهران، بدترین دوران خود را در چهار سال گذشته سپری کرده است.

هرچند وی از طرفداران FATF و شفافیت است و به استفاده از کارشناسان و اقتصاددانان نهادگرا اعتقاد دارد اما مشکل بورس را همان مشکل اقتصاد کشور می‌داند و در توییتی نوشت: «قرار بود از بورس حمایت کنید نه اینکه فرصت‌های استفاده از مصوبه‌های پنهانی را برای نورچشمی‌ها فراهم کنید.»

همچنین در توییت دیگری نوشت: «برای حمایت از بورس نرخ خوراک صنایع را چند برابر کردند و مصوبه را دو ماه در کشوی معاون اول نگه داشتند تا نورچشمی‌ها فرصت کافی برای خالی کردن پورتفویشان را داشته باشند. این‌طور شد که سقوط بزرگ اردیبهشت ۱۴۰۲ شکل گرفت.»

این نامزد انتخابات در شبکه ایکس تاکید می کند: «مشکل بورس همان مشکل اقتصاد کشور است. دخالت ناروای دولت در کسب و کارها و تحریم‌های بین‌المللی.»

پزشکیان در شبکه ایکس باری دیگر نیز به قاضی زاده هاشمی و نوع مدیریتش برای بازار سرمایه واکنش نشان داده و در توییتی دیگر نوشت: «قرار بود سه روزه مشکل بورس حل شود اما بحران ۳ سال کامل ادامه یافت. بورس اوراق بهادار تهران بدترین دوران خود را در ۴ سال گذشته سپری کرده است.»

نظر شما