شناسهٔ خبر: 67359885 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهدی طارمی:

سردار آزمون عاشق اسب است/ به بیرانوند گفتم اشتباه نکن

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه ای نسبتا متفاوت گفت: درباره انتخاب تیم ها با بازیکنان قدیمی صحبت می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران با اشاره به انتخاب اینتر ایتالیا گفت: درست نبود وقتی در پورتو بودم مطالبی را بیان کنم. ولی الان فصل تمام شده است و می‌توانم درباره اینتر صحبت کنم.

مهاجم فصل گذشته پورتو ادامه داد: پیشنهادات زیادی در یکی دو سال اخیر داشتم. با مشورت‌هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که تا پایان فصل در پورتو ماندگار شوم و سپس به عنوان بازیکن آزاد ترانسفر شوم.

او درباره سایر پیشنهادات خود گفت: پیشنهادات رسمی از حوزه خلیج فارس بود که به هیچ وجه به آن برای برگشتن فکر نکردم اما تیم‌هایی در اروپا بودند. تیم‌هایی از لیگ برتر انگلیس و ایتالیا و همچنین اسپانیا خواهان قرارداد بودند.

طارمی در خصوص پیشنهاد الهلال عربستان افزود: پیشنهادات زیادی داشتم اما نسبت به شرایطی که راجع به آن فکر می‌کردم باشگاه اینتر را انتخاب کردم. پیشرفت کردن را نسبت به خیلی چیزهای دیگر ترجیح می‌دهم.

وی در پاسخ به اینکه آیا با اینزاگی سرمربی اینتر گفت و گو داشته است تاکید کرد: قطعاً چنین چیزهایی بوده است. تمام کسانی که برای باشگاه طبق اهداف مشخص کار می‌کنند نظرشان باید یکسان باشد و به جمع بندی برسند. در حد چند دقیقه با ایشان صحبت کردم و دیدگاه‌های خوبی هم داشت.

او زمان معارفه خود را نیز اعلام کرد و گفت: دهم جولای میلادی (۲۰ تیرماه) باید آنجا باشم که سه روز بعد تمرینات شروع می‌شود. من از بچگی بیشتر فوتبال‌های اروپایی را نگاه می‌کردم.

او درباره اینکه آیا خانواده‌اش را با خود به میلان ایتالیا خواهد برد، گفت: آمدن خانواده‌ام از ایران سخت است و تا جایی که مقدور باشد دوست دارم کنار هم باشیم.

او از خاطرات خوش زندگی در بندر پورتو گفت و اظهار داشت: من هیچوقت حس غربت در پورتو نداشتم و فکر می‌کردم خانه دوم من است. به همین خاطر این احساس خوبی به من در زندگی شخصی و ورزشی‌ام در پورتو داد. آنها بیرون از زمین هم خیلی هوای من را داشتند که من می‌گفتم تا ابد یک پورتویی می‌مانم.

او در پاسخ به اینکه آیا قبل از انتخاب اینتر با سردار آزمون صحبت کرده است گفت: وقتی سردار قصد داشت از لورکوزن آلمان به رم ایتالیا برود با هم صحبت کردیم. معمولاً من و سردار آزمون و علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی که از قدیم با هم بودیم درباره‌اش صحبت می‌کنم.

طارمی از علاقه ویژه سردار پرده برداری کرد و گفت: سردار عاشق اسب است و با اینکه واقعاً عشق اسب سواری دارد ولی در فوتبال هم فوق‌العاده است. اگر تمرکزی که روی اسب دارد را در فوتبال می‌گذاشت قطعاً یکی از بهترین‌های فوتبال جهان می‌شد.

او ادامه داد: به خاطر ادای احترام به علی دایی اسم باشگاهم را شهریار بوشهر گذاشتم. چون او من را از بوشهر به پرسپولیس آورد عملکرد خوبی هم داشتیم و بزرگسالان باشگاه هم از لیگ استانی به لیگ سه صعود کردند. تصمیم داریم باشگاه‌داری حرفه‌ای در بوشهر انجام دهیم. ما سه بازیکن در تیم ملی ایران داریم که بوشهری هستند. استعدادهای زیادی وجود دارد که باید بها داد و آنها را کشف کرد.

طارمی درباره نحوه جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس یادآور شد: من تجربه‌ام می‌گوید نباید با احساسات هواداران بازی کرد. اما بعضی از بازیکنان از قشری می‌آیند که خانواده‌ای پر جمعیت دارند.

طارمی یادآور شد: پارسال سر جریان پیشنهاد استقلال با علیرضا بیرانوند صحبت کردم و به او گفتم جنین کاری نکن و در پرسپولیس بمان. او گلر خیلی خوبی است و یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان لیگ برتر ایران است. او جزو بازیکن‌هایی است که می‌تواند تیم را جمع کند. به او گفتم پل‌های پشت سرت را خراب نکن. امسال هم فکر می‌کنم دیگر خداحافظی کرده است. به نظرم صاف و صادق بودن بهتر است. از مدیران باشگاه خواهش می‌کنم بازیکن را مقابل هواداران قرار ندهند و از این موضوع سوءاستفاده نکنند.

طارمی از برخی اتفاقات پشت پرده در تیم ملی ایران مربوط به بازی رفت با ازبکستان افشاگری کرد و گفت: درباره بازی با ازبکستان هم باید بگویم اگر در دیدار رفت که نیمه اول را دو بر صفر بردیم اتفاقاتی رخ نمی‌داد می‌توانستیم باز هم گل بزنیم. اما وقتی نیمه دوم وارد زمین شدیم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه گذشت شیطنت‌هایی از سوی برخی بازیکنان رخ داد که همه چیز را عوض کرد. در بازی برگشت هم من به چند نفر از مربیان و بازیکنان گفتم که انگیزه کافی را نمی‌بینم.

نظر شما