شناسهٔ خبر: 67359710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران درنشست خبری با خبرنگاران :

شناسايي 2 باند تصادف هاي ساختگي با دريافت 280 ميليارد ريال خسارت از بيمه هاي استان طي سال گذشته

صاحب‌خبر -
شناسايي 2 باند تصادف هاي ساختگي با دريافت 280 ميليارد ريال خسارت از بيمه هاي استان طي سال گذشته

خبرگزاری آریا- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: شگرد متقلبانه تصادف ساختگی از جراحت سازی شدید برای دریافت دیه به مرحله جدید با عنوان کُشته سازی رسیده است.

به گزارش خبرنگار آریا از ساری دکتر علی عباسی روز دوشنبه به مناسب گرامیداشت هفته قوه قضاییه در نشست با خبرنگاران، از شناسایی 2 باند تصادف های ساختگی با دریافت 280 میلیارد ریال خسارت از بیمه های استان طی سال گذشته خبرداد وافزود: این 2 باند خانوادگی تصادف ساختگی سال گذشته بیش از 100 پرونده را در پلیس راهنمایی و رانندگی و بیمه تشکیل دادند.

وی با توضیح این که تا 60 درصد افراد اجیر شده این 2 باند غیر بومی بودند، توضیح داد: به طور یقین تعداد پرونده های تصادف ساختگی در استان بیشتر از این آمار است که پزشکی قانونی با همکاری نیروی انتظامی کشف کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: تا کنون در تصادف ساختگی دست و پا، دندان و بینی افراد با شدید ترین وضعیت همراه با شکستگی های متعدد وجود داشته است، اما سال گذشته در شناسایی این 2 باند خانوادگی تصادف ساختگی یک فوتی در اثر شدت بالای جراحات به ثبت رسیده است.

عباسی گفت: مشکل اینجاست که پزشکی قانونی در بررسی های خود به ساختگی بودن تصادفات پی می برد ولی به دلیل این که تا حدود زیادی کار به صورت حرفه ای انجام می شود، هنوز دستگاه قضایی و پلیس در انجام ماموریت ها به این نکته توجه جدی ندارند.

وی با اظهار این که پلیس راهنمایی و رانندگی باید به برخی از نکات مهم در نوع آسیب دیدگی تصادفات دقت بیشتری کند، افزود: در برخی از پرونده های تصادفات ساختگی منجر به جراحات سنگین، ما متوجه شدیم که به راننده خودرو آسیبی وارد نشده، ولی سرنشینان آن به کلی دچار شکستگی دندان، بینی و استخوان دست و پا شدند که با ارجاع موضوع به پزشکان متخصص معتمد مشخص شد که جراحات ناشی از تصادف نبوده است.

تصادفات ساختگی به تصادفاتی گفته می شود که با قصد و نیت قبلی و با هدف دریافت دیه و خسارت از شرکت های بیمه برنامه ریزی می شود. در تصادفات ساختگی افراد با شکستن دندان، بینی و سایر نقاط بدن یا ایجاد جراحات سطحی یا عمیق، وقوع تصادف را با زدن خودرو به دیوار، گاردریل و یا با خودروها دیگر صحنه سازی می کنند، اورژانس و ماموران راهنمایی و رانندگی را به صحنه فرا می خوانند و با اخذ کروکی و دیگر مدارک گام در مسیر دریافت خسارت و دیه می گذارند.

موضوع تصادفات ساختگی علاوه بر اینکه یک آسیب اجتماعی است که فرد به صورت عمدی به جسم و روان خود آسیب وارد می کند، حتی عده ای در قالب پیمانکاران تصادفات ساختگی موجبات آسیب عمدی به افراد می شوند. یکی از راه‌های سوء استفاده این افراد از شرکت‌های بیمه‌ای است که با افزایش چشمگیر مبالغ دریافتی دیه، افراد سودجو به دنبال سوء استفاده از بیمه‌ها و بیت المال هستند.

تشکیل 17 پرونده قصور پزشکی در مازندران:

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت که سال گذشته 17 مورد پرونده قصور پزشکی در استان تشکیل شد که 10 مورد از این پرونده ها منجر به فوت فرد شده است.

عباسی مسمومیت با قرص برنج را همچنان معضلی جدی برای استان های شمالی به خصوص مازندران دانست و ادامه داد: قرص برنج و معضل دسترسی آسان در شمال عامل مسمومیت است، موضوعی که سبب شد تا سال گذشته 178 نفر در مازندران جانشان را از دست بدهند.

بررسی آماری از پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که از چهار سال گذشته روند مرگ ناشی از مسمومیت با قرص برنج در مازندران افزایشی است، بنابر آمار سال 1401، ‌ 140 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 1400 که 127 نفر بودند 10 درصد افزایش داشت. سال 1399 تعداد 75 نفر و سال 1398 تعداد 121 نفر بر اثر مصرف قرص برنج در استان جان باخته بودند.

 

نظر شما