شناسهٔ خبر: 67358777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

چرا چیزی که ترامپ و نتانیاهو رد می‌کردند را شما هم رد می‌کنید؟ فرق شما با آنها چیست؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برجام یک مزیتی بود که دولت گذشته ایجاد کرد؛ اما نگذاشتند و دعوا سر این است که به اسم چه کسی تمام شود.

صاحب‌خبر -
مناظره | پزشکیان: چرا چیزی که ترامپ و نتانیاهو رد می‌کردند را شما هم رد می‌کنید؟ فرق شما با آنها چیست؟
کد خبر: 664623
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۲۲:۳۸:۲۲

این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما اگر برجام را نپدیرم و نخواهیم برجام و fatf را حل کنیم باید انسجام داخلی را در خودمان ایجاد کنیم، اظهار داشت: مردم سرمایه ما هستند و باید با مردم آشتی کنیم. الان مردم با ما مشکل دارند حالا تقصیر هر کسی که باشد به هر حال مردم با ما مشکل دارند.  

وی گفت: از اتاق بازرگانی سوال بپرسید که آیا برجام و fatf را بد می‌بدانند یا نه حالا اینکه عده‌ای به اسم کارشناسان این‌ها را توجیه می‌کنند یک مسأله جداست. از همین اتاق بازرگانی بپرسید تا بینید چه بلایی سر تولید و تجارت کشور آمده است، افراد در اتاق‌های بازرگانی می‌گویند با این روند نمی‌توانیم ادامه دهیم اما این‌ها می‌گویند می‌توانیم با همین روند ادامه دهیم.  

پزشکیان ادامه داد: در حالی که در حوزه گاز جزو کشور‌های اول هستیم اما در زمستان گاز نداریم به مردم بدهیم و تابستان هم برق مردم را قطع می‌کنیم. این موضوعات که داخلی هستند چرا این مشکلات حل نشد؟ بگویند در میادین مشترک چقدر ضرر می‌کنیم؟ در حال حاضر کشورهای عمان و قطر و امارات و کویت از میادین مشترک سهم خود را می‌برند و عین خیال ما نیست. منابع، فرصت‌ها و بازارها را از دست داده‌ایم، اگر در این شرایط برجام را از دست دهیم بگویند وفاق داخلی را چگونه درست می‌کنند؟

این نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه امروز در داخل با کسانی دعوا داریم که رهبری می‌گفتند که صادق‌ترین و سالم‌ترین افراد هستند، گفت: این‌ها می‌گویند که همین افراد که رهبری گفته از صادق‌ترین افراد هستند خائن ترین هستند. چیزی که را رد می‌کنند که ترامپ و اسراییل و نتانیاهو هم همان موضوع را رد می‌کردند. بگویند فرق اینها و آنها چیست؟

وی ادامه داد: اشکالی ندارد برجام اگر به نتیجه نرسد بگویند برنامه بعدی برنامه بعدی برای حل مشکلات مردم چیست؟ در حال حاضر اختلافات داخلی را داریم و با سرمایه‌گذاران هم مشکل داریم با حرف زدن که این مشکلات حل نمی‌شود. صدا و سیما از این افراد مصاحبه کنند و بپرسند اینکه فرصت زیاد است را قبول دارند؟ سرمایه گذاران در حال خارج کردن سرمایه از کشور هستند چراکه ناراحت هستند از اینکه گران می‌خرند و ارزان می فروشند و در این میان عده‌ای هم پول خود را گم می‌کنند.

 

نظر شما